Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda už vyrobila 100.000 elektrifikovaných vozů iV a slibuje rozšíření nabídky

Ondřej Mára
Diskuze (52)

Mladoboleslavská automobilka se pochlubila výrobou prvních 100.000 elektrifikovaných vozidel s označením iV, jubilejním vozem byl čistě elektrický Enyaq iV.

Škoda zahájila výrobu elektrifikovaných vozů v září 2019, kdy spustila výrobu plug-in hybridního modelu Superb iV a elektrického vozu Citigoe iV. V září minulého roku pak automobilka představila svůj první čistě elektrický model, postavený na elektrické platformě MEB, kterým se stalo SUV Enyaq iV.

Za minulý rok bylo zákazníkům dodáno celkem 35.000 elektrifikovaných vozů Škoda iV a 30. srpna tohoto roku sjel z výrobní linky závodu v Mladé Boleslavi Enyaq iV, který znamenal dosažení milníku 100.000 elektrifikovaných vozů Škoda iV.

Tím ovšem rozsah elektrické produkce automobilky nekončí. Škoda Auto totiž v Česku vyrábí také vysokonapěťové trakční akumulátory, které kromě plug-in hybridů Octavia a Superb využívají i další koncernové plug-in hybridy.

Začátkem příštího roku pak automobilka plánuje spustit v Mladé Boleslavi výrobu akumulátorů pro platformu MEB. Do konce roku 2030 se navíc počítá také s uvedením nejméně tří dalších čistě elektrických modelů Škoda.

Video se připravuje ...

Podíl elektrifikovaných vozidel Škoda v Evropě se pak má do konce desetiletí zvýšit na 50 až 70 procent. V rámci strategie dalšího rozvoje Next Level – Škoda Strategy 2020 je navíc cílem automobilky Škoda stát se v té době jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě.

„Za necelé dva roky bylo vyrobeno 100.000 vozů iV – to je skvělé zahájení cesty do elektrické éry. Velké poděkování patří všem zaměstnancům z výroby, kteří dodávají naše vozidla iV ve vysokém tempu a špičkové kvalitě. Nyní budou následovat další rychlé kroky: Enyaq iV a dva plug-in hybridní modely jsou teprve začátek,“ zdůrazňuje Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Ondřej Mára
Diskuze (52)

Doporučujeme

3. 9. 2021 16:15
Re: Zlatý důl
Jj, manželka byla s dětmi v muzeu ŠA v MB, i s průvodcem a ten jí nadšeně vysvětloval u baterioveho bloku že to je mnohem vyspělejší a složitější věc než ten nejsložitější motor s převodovkou DSG co do těch vehiklu v MB dávají protože články se skládají z mnoha části, Chlazeni, čidla, balancery, to vše dělá bateriový modul mnohem sofistikovanější částí než ICE. Na otázku co se stane když něco selže už tak sdilny nebyl a už se prý k nim tak neměl. Asi se blbě zeptala.
3. 9. 2021 16:10
Všichni zastánci elektromobility jsou pokrytci
Protože pro těžbu, zpracování, transport surovin na vyrobu BEV byla použita energie z fosilních zdrojů. Pro výrobu EE v EU se stále používá EE z fosilních zdrojů a s vypnutím JE ta potřeba jen stoupne. Pro rozšiřování infrastruktury potřebujeme opět fosilní zdroje. Na lithium z Argentinskych solných plání potřebujeme na každou získanou tunu znehodnotit tisíc tun pitné vody. Každý zastánce elektromobilismi v jeho současné podobě je pro mě prachsprosty nicitel Země a života na ní.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 9. 2021 13:59
Re: Re: Urcite radostna zprava...
A z kterépak mojí věty jsi tuto štěpnou myšlénku odvodil? ;-)
3. 9. 2021 11:37
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Takže chceš, aby EU následovala cestu číny a nesvobody?
Avatar - Jerry.Gunman
3. 9. 2021 10:47
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Donedávna byla Evropa 2. největší ekonomikou světa- a dnes jsme třetí. Takže zaostáváme a navíc demokratická podstata EU bere poměrně velmi rychle za své

Lisabonská strategie, která měla ze zemí EU učinit do roku 2010 „nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomiku světa založenou na znalostech, schopnou udržitelného hospodářského růstu, vytváření více kvalitních pracovních příležitostí a zachovávající sociální soudržnost“ - tak ta selhala na celé čáře

A NE, nesypat prachy do vývoje řešení, která existují POUZE, JENOM a VÝLUČNĚ na základě politicky vyfutrovaných podpor, to skutečně NENÍ chyba.

Pochopil?