Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Špatná zpráva pro milovníky sportovních aut. Krásný Aston Martin DB11 nahradí elektromobil

Aston Martin DB11 Volante
Aston Martin DB11 Volante
Aston Martin DB11 Volante
Aston Martin DB11 Volante
67 Fotogalerie
Diskuze (9)

Aston Martin DB11 je elegantní gran turismo dostupné s osmiválcovým nebo dvanáctiválcovým motorem. Nástupce dostane agregát zcela jiný, elektrický.

Elektrický pohon stále častěji expanduje také do oblasti sportovních a supersportovních aut. Se sportovním elektromobilem tak už počítají i tak renomované značky jako Ferrari, Maserati nebo Lamborghini. Nyní se k nim přidává také britský Aston Martin.

„Náhrada našeho tradičního segmentu sportovních aut bude bez pochyby plně elektrická,“ říká generální ředitel Aston Martinu Tobias Moers v rozhovoru pro server Automobile News Europe.

Zdůrazňuje tak, že Aston připravuje elektromobil, který bude náhradou za dnešní sportovní řadu modelů s motorem vpředu. Konkrétně má jít o nástupce dnešního gran turisma DB11 nabízeného s osmiválcem a dvanáctiválcem. V segmentu sportovních aut s motorem vpředu nicméně značka dnes působí také s „baby astonem“ Vantage a ostrým dvanáctiválcovým modelem DBS Superleggera, které budou do budoucna nahrazeny rovněž elektřinou poháněnými vozy.

První sportovní elektromobil podle Moerse dorazí v roce 2025. Poté má následovat také elektřinou poháněné SUV, které bude klíčové z hlediska prodejů. Výsledkem má být fakt, že v roce 2030 bude polovina nabídky značky elektrická. Prodeje Astonu pak ve střednědobém horizontu mají vzrůst k hranici 10.000 aut ročně. Letos přitom podle odhadů firma prodá asi 6.000 vozů.

Jde přitom o součást postupné elektrifikace nabídky Aston Martinu. Už letos k prvním zákazníkům dorazí očekávaný hypersport Valkyrie s hybridním pohonem čítajícím dvanáctiválec Cosworth a elektromotor od Rimacu. V roce 2023 pak k zákazníkům zamíří supersport Valhalla, který nakonec vsadí na kombinaci čtyřlitrového osmiválce twin-turbo a dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 699 kW. A krátce nato se počítá i s plug-in hybridním SUV DBX nebo „základním superautem“ Vanquish, který rovněž vsadí na kombinaci spalovacího motoru a elektrické síly.

Aston Martin přitom s elektrickým pohonem koketuje už delší dobu. Počítal s ním už Moersův předchůdce Andy Palmer, šéfující značce před příchodem investora Lawrence Strolla. V roce 2019 prezentovaný elektromobil Rapide E se však nakonec sériově nevyráběl. Stejně tak padly plány na oživení značky Lagonda, která měla od roku 2022 nabízet superluxusní elektroauta pro mladou klientelu.

Nový majitel budoucí plány zracionalizoval a dodal potřebné finance na další vývoj. Změna strategie tak znamená, že třeba současná DB11 na trhu vydrží podle Moerse déle, než se původně plánovalo. S ohledem na plán na jejího elektrického nástupce však pravověrní fanoušci budou jedině rádi...

Video placeholder
Aston Martin DB11 Volante: Představení nového kabria • Zdroj: Aston Martin

Vstoupit do diskuze (9)