Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportování podle Audi: Dieselový supersport a tunové TT

Michal Fokt
Diskuze (86)
Audi zamýšlí obohatit nabídku sportovních aut o nový hybridní dieselelektrický topmodel a řadu TT o odlehčenou verzi s pohonem všech kol.

Současná nabídka sportovních vozů Audi určitě nezavdává mnoho důvodů k nespokojenosti, snad jen malý roadster s motorem uprostřed ještě mohl "dopadnout", ale v Ingolstadtu jsou při chuti a zvažují další možnosti expanze a budování image značky.

Marketingoví mágové jsou určitě nešťastní, že Audi drtí konkurenci ve vytrvalostních závodech zrovna s dieselem, když to není jak zužitkovat ve sportovním modelu. Proto se diskutuje o možnosti stavby nového supersportovního topmodelu, zařazeného dokonce až nad modelem R8. Nešlo by přitom jen o R8 s jinou technikou, ale zcela samostatný model, byť pochopitelně postavený na některé z dostupných platforem koncernu.

Sporťák, vybavený nejnovější technikou odvozenou od závodního speciálu pro Le Mans Audi R18 e-tron, tedy turbodieselem, zkombinovaným s elektromotorem, by měl být zacílený na nadcházející elitu v podobě hybridních superaut Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a Ferrari F60, tvrdí Wolfgang Durheimer, nový šéf technického vývoje Audi.

Měli bychom očekávat auto s výkonem přes 700 koní a točivým momentem přes 1000 Nm, které zvládne stovku za 3,0 s a pojede přes 320 km/h. Teď se ovšem bavíme až tak o roce 2017...

Jestli je to na vás až moc velká šílenost, mohl by vás potěšit další zajímavý projekt. Poté, co byl nejspíš definitivně pohřbeno novodobé Audi Quattro, mohlo by jeho roli převzít radikálně odlehčené Audi TT nadcházející generace. V Ingolstadtu chtějí ze současného metrosexuála udělat po vizuální (a dost možná i jízdní) stránce trošku drsnější auto a přiblížit ho první generaci, případně jí dokonce překonat.

V rámci toho se uvažuje (podobně jako v případě Golfu GTI Carbon) o stavbě odlehčené verze, která by se mohla dostat díky kombinaci hliníku, karbonu a oceli na 1000 kg, tedy o nějakých 350 kg níž, než v případě standardního auta. A to včetně haldexové čtyřkolky. a přeplňovaného 2,5litrového pětiválce.

Nové tétéčko přijde v roce 2014, zmíněná odlehčená verze by ale následovala o dost později a hlavně - cena bude odpovídat použitému know-how, takže se zase dostáváme k tomu Audi Quattro...

Michal Fokt
Diskuze (86)
27. 11. 2012 07:38
Re: Dehtový supersport
>:D :yes:

V podstatě souhlasím a říkám, že ke sportování patří (atmo)benzín, ale taky dodávám, že trh je ten, co rozhodne. Bohužel zákazník je "hloupý" a nepochybuju, že dieslový supersport pude na dračku 8-s
27. 11. 2012 07:36
Re: Dehtový supersport
Některé možnosti snad radši ani nemít :-)
27. 11. 2012 07:36
Re: Dehtový supersport
:yes:
27. 11. 2012 07:36
Re: Dehtový supersport
:yes:
27. 11. 2012 07:31
Re: Správně!
>:D :yes: