Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Korando prozrazuje české ceny. Vstříc vyjde každému

Stanislav Kolman
Diskuze (19)

Korando už jsme projeli v okolí Madridu a přivítali jej na českém trhu. Posledním tajemstvím byly jen české ceny, které se dozvídáme právě teď.

Kompaktní SUV SsangYong Korando už nám dělalo společnost v rámci mezinárodních jízd ve Španělsku, stejně tak už se vůz oficiálně objevil na českém trhu. Tehdy, zhruba měsíc dozadu, jsme se ale nedozvěděli jednu zásadní věc – české ceny. Ty přichází až teď a automobilka dodržela svůj slib příznivých cenovek.

Korando přijíždí na český trh se dvěma motorizacemi – zážehové zastupuje patnáctistovka s výkonem 120 kW, jemuž tvoří alternativu turbodiesel 1.6 e-XDI o síle 100 kW. Nafta je napříč jednotlivými výbavami vždy o 80.000 Kč dražší. Co se nám ale v ceníku moc líbí, to je možnost příplatku za šestistupňovou samočinnou převodovku Aisin a pohon všech kol dle vlastních potřeb. Je jen na vás, jestli se rozhodnete pro předokolku s automatem či čtyřkolku s manuálem.

Tato vstřícnost se navíc váže ke všem výbavám vyjma té základní, jež nemůže mít pohon všech kol. Za automat i čtyřkolku se připlácí shodných 38.900 Kč. Součástí standardní výbavy je vždy stop/start systém a pro všechny verze stejně řešený podvozek s předním zavěšením McPherson a víceprvkovou nápravou vzadu.

A nyní k výbavám. Tou základní je Eco, které s benzinovým motorem přijde na 439.900 Kč. Vůz obouvá sedmnáctipalcová kola a výbava čítá manuální klimatizaci, LED světla denního svícení vpředu i vzadu, 8“ multimediální systém s bluetooth handsfree či nespočet bezpečnostních a asistenčních prvků (varování při opuštění jízdního pruhu, upozornění na rozjezd vozu před vámi, asistent rozjezdu do kopce).

Vyšší verze Style dostává navíc kožený volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci, textilní koberce, kryt zavazadlového prostoru či střešní ližiny. Na rozdíl od nižší výbavy si tady můžete připlatit za o palec větší obutí, které přijde na 4900 Kč. Za příplatek 5500 Kč dostanete diodová mlhová světla a chromovou mřížku chladiče.

Paleta výbav pokračuje balíčkem Clever. Ten dostává kupříkladu vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a za další prvky si můžete připlatit. Namátkou Safety Pack (detekce slepého úhlu, asistent pro bezpečné vystoupení z vozu, výstraha zadního příčného vozu atd.) za 9900 Kč. ACC Pack zase nabídne adaptivní tempomat a elektronickou parkovací brzdu (jen v kombinaci s automatickou převodovkou) za příplatek 8900 Kč. Vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla mohou být rovněž vaše za 10.900 Kč.

Nejvyšší výbava Premium má ve standardu vyhřívaný volant, kožený potah sedadel a kožené výplně dveří, elektricky nastavitelná přední sedadla a zadní loketní opěrku, plně diodovou světelnou techniku či osmnáctipalcová kola, která lze za příplatek 10.000 Kč povýšit na devatenáctky. I v nejvyšší výbavě se můžete rozmazlit dalšími příplatky. Například o palec větším multimediálním systémem s navigací (+24.500 Kč) či elektrickým otevíráním víka kufru, bezklíčovým odemykáním a startováním za 22.900 Kč.

Standardem je pro Korando bílý lak, za jakoukoli jinou variantu si ve všech výbavách připlatíte 9900 Kč. Je jen na vás, jestli si zvolíte béžový, nebo černý interiér, jen ve výbavě Premium si můžete připlatit ještě 7900 Kč za hnědý kožený paket. Součástí nabídky je rovněž tovární záruka na 5 let nebo 100.000 kilometrů. Ceníková politika SsangYongu je hodně sympatická!

SsangYong Korando - české ceny a technická data 1.5 Turbo e-XGI 1.6 e-XDI
Válce/ventily 4/4 4/4
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Výkon [kW/min] 120 100
Točivý moment [N.m/min] 280 (260)/1500-4000 300 (324)/1500-3000
Převodovka 6M (6A) 6M (6A)
Objem palivové nádrže [l] 50 47
Maximální rychlost [km/h] 193 181
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,8-8,3 5-6,5
Cena Eco [Kč] 439.900 519.900
Cena Style [Kč] 474.900 554.900
Cena Clever [Kč] 519.900 599.900
Cena Premium [Kč] 579.900 659.900
Příplatky: automatická převodovka 38.900 Kč; pohon 4x4 38.900 Kč
Stanislav Kolman
Diskuze (19)
7. 11. 2019 14:11
Re: Realita je ina
to je pravda, lenze aj zakladna LEDka bude lepsia ako bezny halogen.
Navyse, zlte svetlo je dnes uz zasadne nemoderne.
Halogen je jednoducho rovnako zastarany, ako 1radkoy displej infotaimentu
7. 11. 2019 06:09
Re: Realita je ina
LEDky iba v najvyssej vybave alebo skoro najvyssej a za priplatok ti ponuka dnes kadekto. A s LEDkami v serii u segmentu B a C sa treba pozriet ake su. Nie je LEDka ako LEDka.
Avatar - WinDiesel
6. 11. 2019 20:48
Re: Realita je ina
škodíš, proč? někdo ti šlápnul na kuří woko?
Avatar - WinDiesel
6. 11. 2019 20:47
Re: Klobouk dolů
nejhustší síť mají v uk, itálii a španělsku, viděl jsem je tam opravdu téměř na každém rohu
6. 11. 2019 20:00
Re: Realita je ina
Záruka 100 tkm je plně pro normálního člověka dostačující. Stejně 95% lidí nenajde za pět let více. LED světla jsou fajn, ale znám spoustu lidí co by se rádi vrátili k halogenům či xenonům. Už chci vidět, jak za 10 a více let odejdou autům ledky a nové světla budou stát pomalu více než auto. Ssangyoung jde jinou cestou než meinstream, tak jako Subaru. Za posledních pár let mám se Ssangyoungem (více modelů) najeto cca 15 tkm a jezdilo se mi s nimi lépe než se Škodovkou. Navíc nemám rád, když jdou lidé s davem a za škodovkou se nikdo dneska neotočí.