Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong odhaluje příchod nového SUV. J100 bude drsně se tvářící elektromobil

David Bureš
Diskuze (10)

Korejský specialista na SUV chce vsadit na elektrický pohon. V dohledné době proto SsangYong uvede na trh hned dva elektřinou poháněné modely.

SsangYong se v nedávné době dostal do finančních potíží, které má řešit nový investor. Než ho však současný majitel, indická automobilka Mahindra & Mahindra, najde, představuje korejská značka záchranný plán, na němž zvládne pracovat vlastními silami. Jeho součástí je jak restrukturalizace podniku, tak nové modely.

Ty se podle zveřejněné tiskové zprávy mají „přizpůsobit rychle se měnícímu prostředí na automobilovém trhu, aby díky tomu byla firma také lákavá pro případné investory“. Pod těmito marketingovými hesly se přitom skrývá důraz na elektrický pohon, který je pro další budoucnost značky dnes stále důležitější.

První vlaštovka je už za dveřmi. Je jí dlouho avizovaná elektrická verze středně velkého SUV Korando. Výsledný automobil se jmenuje Korando e-Motion a toto pondělí, 14. června, se už začal v Koreji sériově vyrábět. Zástupci automobilky však jedním dechem dodávají, že jeho příchod na trh bude ovlivněn aktuálním nedostatkem polovodičů.  Nejprve se tak začne prodávat v Evropě, kde jsou elektromobily nutné kvůli flotilovým emisím, a to zhruba v srpnu. A až poté dorazí na domácí korejský trh.

Automobilka zatím zveřejnila jeho první snímek, který dokazuje, že hlavní změnou proti konvenčnímu Korandu bude zaslepená maska. Automobil si pak má uchovat prostorný interiér. Podle dřívějších zpráv výkon elektromobilu dosáhne hodnoty 138 kW, kapacita baterií pak má činit 61,5 kWh.

Pro rok 2022 je pak v plánu další elektřinou poháněný model. Interně se mu říká SsangYong J100 a jedná se o středně velké SUV vyplňující mezeru mezi Korandem a offroadem Rexton. Zveřejněné nákresy podle výrobce ukazují „nové, moderní a autentické SUV se stylovými podněty založenými na designovém jazyce značky“.

Bližší informace zatím zveřejněny nebyly, nevíme tak, zda J100 využije technický základ Koranda, nebo svébytnou architekturu, kterou automobilka plánovala pro elektřinou poháněné modely. Vzhledem k finanční situaci výrobce totiž není jasné, zda má na dokončení jejího vývoje dostatek prostředků. Do budoucna chce každopádně nabídnout též elektřinou poháněný pick-up.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

16. 6. 2021 15:50
Re: Tak zavedením výroby elektrozkratů...
Uvidíme, kéž bys měl pravdu. :-)
Avatar - WinDiesel
16. 6. 2021 12:57
Re: Tak zavedením výroby elektrozkratů...
Na tom novém modelu pracovali minimálně 5 let ............. tvoje teorie je mimo :-[]
Avatar - WinDiesel
16. 6. 2021 12:56
Re: Tak zavedením výroby elektrozkratů...
Ty něco proti SYM máš? Opakuješ se.
Kdyby byla situace SYM opravdu špatná, už dávno by se zhroutili.
Pokud předvádějí nové modely včetně extrémně drahých elektrických, jsou na tom docela dobře.
Avatar - WinDiesel
16. 6. 2021 12:54
Re: Investor
Což je úplně jedno, protože SYM pracuje na tom, aby byl zase v dlouhodobém zisku a daří se, záplava nových modelů.
Potom se Mahindra bude moci rozhodnout - ponechat si SYM nebo se ziskem prodat?
SYM :-)
16. 6. 2021 11:15
Re: Tak zavedením výroby elektrozkratů...
No nieže by som do toho nejako extra videl ale pokiaľ viem Ssangyong dostal mastnú emisnú pokutu od vlády Južnej Korei. Možno práve preto sa tak pustili do uvedenia elektropohonu do výroby aby presvedčili vládu o jej znížení. ;-\