SsangYong odhaluje příchod nového SUV. J100 bude drsně se tvářící elektromobil
Korejský specialista na SUV chce vsadit na elektrický pohon. V dohledné době proto SsangYong uvede na trh hned dva elektřinou poháněné modely.
SsangYong se v nedávné době dostal do finančních potíží, které má řešit nový investor. Než ho však současný majitel, indická automobilka Mahindra & Mahindra, najde, představuje korejská značka záchranný plán, na němž zvládne pracovat vlastními silami. Jeho součástí je jak restrukturalizace podniku, tak nové modely.
Ty se podle zveřejněné tiskové zprávy mají „přizpůsobit rychle se měnícímu prostředí na automobilovém trhu, aby díky tomu byla firma také lákavá pro případné investory“. Pod těmito marketingovými hesly se přitom skrývá důraz na elektrický pohon, který je pro další budoucnost značky dnes stále důležitější.
První vlaštovka je už za dveřmi. Je jí dlouho avizovaná elektrická verze středně velkého SUV Korando. Výsledný automobil se jmenuje Korando e-Motion a toto pondělí, 14. června, se už začal v Koreji sériově vyrábět. Zástupci automobilky však jedním dechem dodávají, že jeho příchod na trh bude ovlivněn aktuálním nedostatkem polovodičů. Nejprve se tak začne prodávat v Evropě, kde jsou elektromobily nutné kvůli flotilovým emisím, a to zhruba v srpnu. A až poté dorazí na domácí korejský trh.
Automobilka zatím zveřejnila jeho první snímek, který dokazuje, že hlavní změnou proti konvenčnímu Korandu bude zaslepená maska. Automobil si pak má uchovat prostorný interiér. Podle dřívějších zpráv výkon elektromobilu dosáhne hodnoty 138 kW, kapacita baterií pak má činit 61,5 kWh.
Pro rok 2022 je pak v plánu další elektřinou poháněný model. Interně se mu říká SsangYong J100 a jedná se o středně velké SUV vyplňující mezeru mezi Korandem a offroadem Rexton. Zveřejněné nákresy podle výrobce ukazují „nové, moderní a autentické SUV se stylovými podněty založenými na designovém jazyce značky“.
Bližší informace zatím zveřejněny nebyly, nevíme tak, zda J100 využije technický základ Koranda, nebo svébytnou architekturu, kterou automobilka plánovala pro elektřinou poháněné modely. Vzhledem k finanční situaci výrobce totiž není jasné, zda má na dokončení jejího vývoje dostatek prostředků. Do budoucna chce každopádně nabídnout též elektřinou poháněný pick-up.