Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Rexton je po faceliftu ještě majestátnější. Nově používá techniku Hyundaie

David Bureš
Diskuze (50)

Vlajková loď SsangYongu byla pro rok 2021 významně modernizována. Inovovaný Rexton se dočkal nového vzhledu i techniky.

SsangYong Rexton je největší model korejské automobilky, který se v současné generaci s interním označením Y400 prodává od roku 2017. To je v automobilovém světě už nějaká doba, a tak se vlajková loď korejského specialisty na SUV dočkala pro rok 2021 faceliftu. A ten je hodně výrazný, jak je ostatně u značky SsangYong zvykem.

Už na první pohled je totiž modernizovaný Rexton jasně rozpoznatelný. Příď byla zcela přepracována, nově ji dominuje obří maska s motivem šestiúhelníku, orámovaná výrazným chromováním. Rexton tak po faceliftu působí ještě majestátněji než dosud.

Důležité změny však najdeme také v útrobách. Rexton si sice nadále uchovává jediný motor v nabídce v podobě čtyřválcového turbodieselu 2.2 e-XDI vlastní konstrukce, jeho výkon však díky provedeným úpravám vyskočil ze 133 na 149 kW. Točivý moment pak nově dosahuje hodnoty 441 N.m.

Změnila se ale i převodovka. Jestliže dosud byl Rexton za příplatek dostupný se sedmistupňovým automatem E-Tronic původem od Mercedesu, nově korejský offroad vsadil na techniku Hyundaie. Motor může být nově spárován s osmistupňovou samočinnou převodovkou dodávanou Hyundai Transys, která se objevuje v modelech Hyundai, Kia a Genesis. Výrobce zdůrazňuje její optimalizovanou hmotnost, stejně jako hladší, jemnější chod nebo účinnější práci pro snížení spotřeby paliva. To se mimo jiné povedlo díky širšímu rozsahu převodových poměrů.  

S novou převodovkou souvisí také nový volič převodovky, mechanický totiž vystřídalo řešení shift-by-wire. Automobilka navíc zdůrazňuje také nový digitální přístrojový štít, stejně jako přepracovaný infotainment. V závislosti na verzi má jeho obrazovka úhlopříčku 8“ nebo 9,2“, přičemž oba deriváty poskytují funkce Android Auto a Apple CarPlay nebo příjem digitálního rozhlasového vysílání. Navigaci nadále dodává TomTom. Na fotografiích kabiny si všimněte také nového volantu.

V rámci faceliftu se konstruktéři zaměřili také na snížení hluku a vibrací. Toho se povedlo dosáhnout nejen dalším zesílením karoserie, ale také zlepšením aerodynamiky, stejně jako lepším odhlučněním motoru a kabiny.

SsangYong Rexton by se v modernizovaném provedení měl na českém trhu objevit už v nejbližší době. Další měsíce budou také ve znamení modernizovaného Tivoli Grand - sedmimístného SUV dosud známého jako XLV, nebo elektrické verze Koranda.

David Bureš
Diskuze (50)

Doporučujeme

Avatar - lamal
11. 3. 2021 11:29
Re: Apple
neslovickarim, ale cakal som, ze vysvetlis ´´´´nadiktují jak vybrakovat celej výrobní řetězec, který má mít na kapotě jejich logo´´´´
11. 3. 2021 10:34
Re: Apple
Jestli chceš slovíčkařit tak jsem měl na mysli automobilky s vlastní značkou a marketingem. Takové třeba právě výrobce elektroniky mají jako dodavatele dílčích systémů/komponent.

Apple/Hyundai - v médiích proběhli informace proč H nemá zájem a sedí to na to co popisuju.

USA jako domovský trh Applu je samozřejmě nejsilnější, ale z to co jsem viděl u lidí i firem v západním Rusku, tak je tam Apple možná víc v kurzu než v EU. iPhone tam má každý včetně dětí na základní škole.
Avatar - Blue Sun
11. 3. 2021 07:11
Re: je fakt
Protože prostě tak... Mně koncern VW tedy nepřijde nekonfliktní. Specificky pak nechutné ksichty Audin.
Avatar - speedfred
10. 3. 2021 20:14
Re: Re: topten
topfifty potrebuje neustále kopať do komúšov
Avatar - wakantanka
10. 3. 2021 19:51
Re: Re: topten
To s tým exportom unblock si nie som istý. Tesne po revolúcii mi prešlo cez ruky zopár dovezených 130, 120 a pod a menší volant nemala ani jedna.