SsangYong Rexton je po faceliftu ještě majestátnější. Nově používá techniku Hyundaie
Vlajková loď SsangYongu byla pro rok 2021 významně modernizována. Inovovaný Rexton se dočkal nového vzhledu i techniky.
SsangYong Rexton je největší model korejské automobilky, který se v současné generaci s interním označením Y400 prodává od roku 2017. To je v automobilovém světě už nějaká doba, a tak se vlajková loď korejského specialisty na SUV dočkala pro rok 2021 faceliftu. A ten je hodně výrazný, jak je ostatně u značky SsangYong zvykem.
Už na první pohled je totiž modernizovaný Rexton jasně rozpoznatelný. Příď byla zcela přepracována, nově ji dominuje obří maska s motivem šestiúhelníku, orámovaná výrazným chromováním. Rexton tak po faceliftu působí ještě majestátněji než dosud.
Důležité změny však najdeme také v útrobách. Rexton si sice nadále uchovává jediný motor v nabídce v podobě čtyřválcového turbodieselu 2.2 e-XDI vlastní konstrukce, jeho výkon však díky provedeným úpravám vyskočil ze 133 na 149 kW. Točivý moment pak nově dosahuje hodnoty 441 N.m.
Změnila se ale i převodovka. Jestliže dosud byl Rexton za příplatek dostupný se sedmistupňovým automatem E-Tronic původem od Mercedesu, nově korejský offroad vsadil na techniku Hyundaie. Motor může být nově spárován s osmistupňovou samočinnou převodovkou dodávanou Hyundai Transys, která se objevuje v modelech Hyundai, Kia a Genesis. Výrobce zdůrazňuje její optimalizovanou hmotnost, stejně jako hladší, jemnější chod nebo účinnější práci pro snížení spotřeby paliva. To se mimo jiné povedlo díky širšímu rozsahu převodových poměrů.
S novou převodovkou souvisí také nový volič převodovky, mechanický totiž vystřídalo řešení shift-by-wire. Automobilka navíc zdůrazňuje také nový digitální přístrojový štít, stejně jako přepracovaný infotainment. V závislosti na verzi má jeho obrazovka úhlopříčku 8“ nebo 9,2“, přičemž oba deriváty poskytují funkce Android Auto a Apple CarPlay nebo příjem digitálního rozhlasového vysílání. Navigaci nadále dodává TomTom. Na fotografiích kabiny si všimněte také nového volantu.
V rámci faceliftu se konstruktéři zaměřili také na snížení hluku a vibrací. Toho se povedlo dosáhnout nejen dalším zesílením karoserie, ale také zlepšením aerodynamiky, stejně jako lepším odhlučněním motoru a kabiny.
SsangYong Rexton by se v modernizovaném provedení měl na českém trhu objevit už v nejbližší době. Další měsíce budou také ve znamení modernizovaného Tivoli Grand - sedmimístného SUV dosud známého jako XLV, nebo elektrické verze Koranda.