Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX se vrací k dvoulitru, má 195 kW a volitelně automat

Diskuze (46)
Čtvrtá generace Subaru WRX se vzdává označení Impreza, přináší svébytný design a downsizovaný motor. A už má zase karoserii sedan!

Rychlá verze WRX patří k Subaru Impreza od samotného počátku v roce 1993. Tradičně šlo o sedan a pod kapotou byl vždy přeplňovaný dvoulitrový boxer, výkon se pohyboval od 160 do 169 kW. Ale poslední dvě generace přinášejí radikální změny. Ta předchozí, v pořadí třetí z roku 2007, vyměnila karoserii sedan za hatchback a objem motoru narostl na 2,5 litru. Nejprve při shodném výkonu 169 kW, od roku 2009 pak 195 kW.

S právě představenou čtvrtou generací se opět leccos změní. WRX je zase sedan a má zase dvoulitrový motor – ovšem se stejnými parametry jako předchozí 2,5litr. Jenže už to není Impreza. Jednak se zjednodušil název a jednak má nové WRX jiný design. Ten totiž vychází ze souběžně uvedeného modelu Levorg, jenž má zaplnit prostor mezi modely Impreza a Legacy. V Evropě je to ještě trochu složitější, pro našince de facto žádná Impreza neexistuje, nabízí se jen odvozený crossover XV. A tak právě WRX a Levorg by mohly být nástupcem této kompaktní modelové řady. Uvidíme…

Rozvor novinky narostl o 25 mm na 2650 mm, je tedy nepatrně delší než u XV a Foresteru. Celková délka měří 4595 mm, to je jen o 15 mm více než končící sedan v jediné nabízené variantě, ostrém provedení WRX STI. Pro srovnání, u modelu Levorg automobilka uvádí délku 4690 mm, jedná se ale o kombi. Novinkou pro Subaru jsou LED pro potkávací světla, diody zajistí i funkce denního svícení a koncových světel.

Pohonná jednotka 2.0 DIT disponuje přímým vstřikováním a turbodmychadlem. Konstrukčně vychází z motoru ve Foresteru XT, výkon ovšem vzrostl ze 177 na 195 kW – vyrovná se předchozímu modelu, stejně jako maximum točivého momentu 350 N.m. Standardem bude pohon všech kol a šestistupňová manuální převodovka, nově bude možné zvolit i bezestupňovou převodovku Lineartronic s šesti nebo osmi přednastavenými převody (záleží na zvoleném jízdním režimu). Každá převodovka dostane vlastní systém 4x4: manuál bude mít centrální diferenciál s viskózní spojkou a výchozí rozdělení momentu 50:50, Lineartronic dostane elektronicky ovládanou hydraulickou mezinápravovou spojku a planetový diferenciál s rozdělením 45:55.

Interiér v zásadě už známe z modelu Subaru XV. Hlavními změnami je dekor s karbonovým vzorem a sportovně tvarovaný volant. Stejně jako u nové Imprezy jsou sloupky čelního okna v zájmu lepšího výhledu tenčí a začínají o 200 mm více vpředu, vnější zpětná zrcátka jsou uchycena přímo do dveří.

Zahájení prodeje nového WRX je naplánováno na začátek roku 2014. Tou dobou by se mělo představit i odvozené WRX STI, které nahradí stávající model s parametry 221 kW (300 k) a 406 N.m.

Diskuze (46)
Avatar - Machy_CZ
22. 11. 2013 16:54
Re: ...
Ahoj, mohl by si poradit konkretne okresky v okoli Trebice ? Diky
22. 11. 2013 10:24
Re: ...
Hezky vysvětleno :-) pro mě Evo vždycky bylo a bude to lepší a hezčí ;-) nemužu si prostě pomoc ale sti vypadá jak auto ve stylu bobra ..... Zatím co Evo je daleko hezčí a agresivnější jde z jeho výrazu až cítit co se v něm ukrývá :-)
22. 11. 2013 09:11
Re: Za mě dobrý
Příště se polepším ;-)
22. 11. 2013 09:10
Re: ...
Z toho vyrosteš (doufám). A když se budeš bavit s někým, kdo má rozum a obě ta auta zná a měl možnost je alespoň trochu porovnat ti nikdy jednoznačně neřekne, které je absolutně rychlejší. Ano, řekne ti, které jemu řidičsky více sedlo.
22. 11. 2013 07:36
Re: ...
sranda hoši sranda ... :-) dle mého má každé z těchto aut něco do sebe. Bohužel EVO X vs. WRX STI. Tam už bych neváhal, nejen že je papírově mitsu horší, ale taky je o dost ošklivější.