Suzuki Swift S-Concept: Dostane Swift Sport TSI?
Japonská automobilka zatím zveřejnila jedinou skicu s potvrzením premiéry předsériového konceptu v březnu na ženevském autosalonu a zahájením prodeje sériové verze letos na podzim. Stejně jako předchozí generace, i nový Swift Sport vsadí na unikátní bodykit a zřejmě i konstrukční změny karoserie.
Bližší podrobnosti budou nejspíš oznámeny až v Ženevě. Předchůdce měl pod kapotou čtyřválec 1,6 VVT o výkonu 92 kW. Je možné, že automobilka pro novou generaci pracuje na další evoluci tohoto motoru. Teoreticky může Suzuki také použít nebo upravit agregáty 2,0 (105 kW) a 2,4 VVT (131 kW).
Nedostatek oficiálních informací však vede zahraniční média ke spekulacím o tom, že právě Swift Sport bude prvním evropským autem, kde se projeví spolupráce Suzuki a Volkswagenu. Pod kapotou nového ostrého Swiftu si proto představují motor 1,4 TSI (132 kW), který pohání Škodu Fabia RS, VW Polo GTI a SEAT Ibiza Cupra. Konstruktéři u Suzuki by přitom nemuseli být nuceni použít místo manuální převodovky DSG.
Aktuálně se Suzuki Swift nabízí v tří- a pětidveřovém provedení s jediným motorem – 1,2 Dual VVT o výkonu 69 kW, s možností manuální i automatické převodovky. Brzy se ale nabídka rozroste i o turbodiesel 1,3 DDiS (55 kW) a motor 1,2 Dual VVT v kombinaci s pohonem 4x4 pomocí jednoduché viskózní spojky.