Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tak to netrvalo dlouho! Nové Lamborghini Countach za 51 milionů hlásí vyprodáno

David Bureš
Diskuze (5)

Nové Lamborghini Countach sice stojí dva miliony eur bez daně, přesto už je všech 112 plánovaných exemplářů vyprodáno.

Lamborghini Countach patří mezi nejikoničtější supersporty světa, a tak když letos tento model slaví 50 let od svého představení, rozhodla se jej automobilka oživit moderní reinkarnací. Dopředu avizovala, že postaví 112 kusů, nabízených za dech beroucí cenu dva miliony eur bez daně, tedy bezmála 51 milionů korun. Jen krátce po odhalení je přitom celá produkce vyprodaná.

Automobilka ze Sant' Agaty tak ukázala, že ví, co dělá. Po prezentaci se totiž ozývaly hlasy, že cenovka je přestřelená, zvlášť s ohledem na to, že 112 postavených kusů není ve světě exkluzivních superaut úplně málo. Vždyť třeba Centenario z roku 2016 stálo 1.750.000 eur bez daně (cca 44,5 milionu Kč) a vzniklo přitom jen ve 20 exemplářích.

Už při víkendovém odhalení však z automobilky zaznívaly zprávy, že je velká část produkce Countache již vyprodaná. A jen pár dní nato, už je všech 112 prodaných, alespoň podle britského Top Gearu odkazujícího na informace poskytnuté přímo továrnou.

Video se připravuje ...

První zákazníci se vozu dočkají během prvního čtvrtletí roku 2022. Těšit se přitom mohou na automobil s unikátní technikou. Lamborghini Countach LPI 800-4 totiž přebírá hybridní pohonné ústrojí z modelu Sián, kombinující atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s elektromotorem čerpajícím svoji energii z kondenzátorů, místo tradičně používaných baterií. Unikátní ústrojí, jehož výhodou je třikrát vyšší výkon než u podobně vážících lithium-iontových akumulátorů, přitom automobilka považuje jen za techniku transformace. Do budoucna už ji nepoužije, vsadí raději na plug-in hybridní pohon, s nově vyvinutým dvanáctiválcem.

Automobil se přitom prezentuje jako ukázka toho, jak by Countach vypadal v novodobé éře. Proto není kopií původního auta, ale využívá prvků z různých etap Countache. Jednoduchá silueta bez zadního křídla odkazuje na první verze tohoto modelu, stejně jako ztvárnění střechy evokující legendární „periskop“ pomáhající kdysi s výhledem vzad. Kola evokující ciferníky telefonů zase odkazují na pozdější éru Countache.

Plán na postavení 112 kusů pak odkazuje na původní interní označení Countache, který vznikal jako Projekt 112. Zajímavostí zrodu pak je fakt, že dnešní šéf Lamborghini Stephan Winkelmann je velkým odpůrcem retra, raději hledí čelním oknem vpřed, než se dívá vzad, do zpětného zrcátka, jak sám říká. Novodobý Countach byl totiž rozpracován ještě za jeho předchůdce, Stefana Domenicaliho, Winkelmannovi se však po jeho návratu do Sant' Agaty projekt zalíbil, a tak v něm nechal pokračovat i přes své výhrady k retro autům.

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

20. 8. 2021 13:54
Ani se nedivím
Být milionář, tak si taky jedno koupím. Ten design se mi opravdu a líbí a omezená série zaručuje, že by to mohla být i dobrá investice.
Avatar - caliban
19. 8. 2021 18:47
Re: Najkrajsie lambo
Nejkrásnější Lambo je Miura :-)

Původních Countachů se vyrobilo tisíce v různých verzích, ale viděl jsem ho "naživo" stejně jen dvakrát, z toho jednou to bylo na výstavě, někdy v 90. letech. Majitelé s nimi moc nejezdí, a kdo sledoval TopGear tak ví proč :-D
19. 8. 2021 13:24
Re: Najkrajsie lambo
To jde ruku v ruce - velka serie, musis to zlevnit.
Lepsi udelat jen par kusu za nejakou hroznou raketu a pak znovu a znovu.
Co je smutny je, ze pak s temi auty nikdo nikam nejezdi, jsou to jen sberatelske kousky co slouzi jako uchovatel hodnoty.
Avatar - 3_diamanty
19. 8. 2021 10:35
Najkrajsie lambo
Urcite by predali aj dvojnasobny pocet aut... skoda len takej malej serie
19. 8. 2021 10:09
Zvláštní svět.
Pro obyčejného člověka, který nakupuje levné ojetiny těžko pochopitelné. Ale tak to asi v té demokracii má být.