Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra chce i díky průlomové zakázce prodávat 1500 vozů ročně. Zvažuje výrobu v Brazílii

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 6. 10. 2021 • 14:17
181
Zobrazit náhledy (181)
Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra

Navzdory nelehkému období pro celý automobilový průmysl se značce Tatra daří získávat nové zakázky. Neohrozila ji ani čipová krize.

Zatímco celý automobilový svět se teď vypořádává s nedostatkem čipů, kopřivnická Tatra má příjemnější starosti. Vedení společnosti přiznává, že současná situace podnikání komplikuje, ale ne až tak výrazně. „Nedostatek čipů nás trápí méně. Jsou ale komponenty, které nakupujeme ve světě a jejich nedostatek byznys komplikuje. Zatím se nám ale všechny takové situace podařilo úspěšně vyřešit,“ uvedl Pavel Lazar, generální ředitel Tatra Trucks.

Velkým tématem poslední doby jsou samozřejmě alternativní pohony, i v tomto odvětví se kopřivnická značka aktivně zapojuje a hledá různá řešení. „Společnost Tatra a alternativní pohony patří k sobě. Na tomto náročném úkolu spolupracujeme s několika partnery, například Ústavem jaderného výzkumu v Řeži,“ dodává Lazar.

video

Rozdělení prodaných vozů mezi civilní a speciální využití se odvíjí od získaných zakázek, zpravidla je však poměr přibližně 50 na 50 procent. Tatra by ráda prodávala 1500 vozů ročně, k čemuž mají pomoci nedávné zakázky pro německé hasiče v Braniborsku či obnovení dodávek do indické armády.

„Za zmínku stojí rovněž průlomová zakázka do západní Evropy, konkrétně pro belgickou armádu, kam budeme dodávat přes 800 vozidel,“ říká obchodní ředitel společnosti Petr Hendrych.

Vedení firmy přiznává, že klíčovým trhem je rovněž Česká republika, neboť doma Tatra dodává vozy do všech segmentů, ve kterých aktuálně figuruje. „Důležitá je pro nás západní i východní Evropa. A kromě Indie pokračujeme v dodávkách sad také pro Saúdskou Arábii. V této chvíli zvažujeme možnost výroby v Brazílii, kde se připravuje výrobní závod a kde bychom rádi montovali vozy pro celý jihoamerický trh,“ nastiňuje plány pro příští měsíce Hendrych.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud