Tenhle Volkswagen Kombi ukrývá v útrobách jedno tajemství. S jeho vývojem pomáhalo Porsche
Koncept Volkswagen Typ 20 vznikl na oslavu 20 let vývojového centra německé značky v USA. Kombinuje vzhled stařičké dodávky s moderní technikou.
Volkswagen sice hodlá v oblasti elektromobility expandovat až v následujících letech, tímto odvětvím se ale zabývá už nějakou dobu, konkrétně jeho americké vývojové centrum Electronics Research Laboratory letos slaví 20 let své existence. A právě na jeho oslavu vznikl koncept nazvaný Volkswagen Typ 20.
Ten následuje dnes stále častější trend, kdy je do starého automobilu aplikována moderní technika. Podobně jako Jaguar E-Type Zero nebo elektrický Aston Martin DB6 Volante přitom využívá elektromotor v útrobách.
Volkswagen Typ 20 konkrétně kombinuje karoserii Typu 2 z roku 1962 ve verzi Kombi s hned 11 okny s elektrickým motorem o výkonu 88 kW a točivém momentu 235 N.m. Poskytuje tak více než dvakrát tolik výkonu co vzduchem chlazený čtyřválec typu boxer z originálu. Umístěn je vzadu a svoji energii čerpá z baterií o kapacitě 10 kWh.
Konstruktéři se však nesnažili o co nejoriginálnější vzhled jako u jiných takových děl, vedle oranžových detailů je specialitou i výbava. Ta prezentuje novinky vyvíjené kalifornskou laboratoří Volkswagenu, ať už holografický multimediální systém, digitální asistent rozumějící více příkazům přirozeného jazyka nebo systém rozpoznávání obličeje v reálném čase.
Specialitou je také podvozek. Kvůli elektrickému pohonu muselo být použito aktivní zavěšení, na jehož vývoji se podílelo Porsche. Na oněch oranžových detailech zase pracovala firma Autodesk, využívající speciální výrobní proces vytvářející struktury podobné těm z přírodního světa, které kombinují nízkou hmotnost s vysokou pevností.
Koncept Volkswagen Type 20 je zároveň jistou připomínkou, že německá automobilka chce oživit myšlenku někdejšího Typu 2. Moderní verze slavného busíku však bude mít elektrický pohon, vzejde z konceptu ID. Buzz a začne se vyrábět v roce 2022.