Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Terénní bestie Chevroletu sdílí DNA s ostatními modely značky včetně sportovní Corvette

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Náznaky jiných vozů jsou vidět na rámu, karoserii i uvnitř. Mix nejlepšího by se měl projevit uháněním kdekoliv a kdykoliv.

Chevrolet našel mezeru mezi přeplněnými katalogy vývojových studií, výstavních prototypů a koncepčních cvičení. Vznikl off-roadový pokus složený z mnoha prvků příbuzných aut, ku prospěchu věci se dárcem komponentů stal i vrchol sportovní nabídky v podobě Corvette. Kříženec toho nejlepšího od Chevroletu byl dříve známý jako „Beast“ alias bestie postavena pro optimalizování jízdy v terénu i mimo něj. Multifunkční model neskrývá podobné části sourozeneckých aut, z dříve známých součástí nejvíce překvapí volant.

Hranatý tvar, dvě zahnutá ramena, kožený potah a kontrastní obšití pevnou nití berou do rukou majitelé často vybaveni rukavicemi, protože se v tempu začínají potit. Kapky z těla ždíme 6,2litrový vidlicový osmiválec o výkonu 365 kW (496 koní) a točivém momentu 630 Nm. Řeč je o Corvette C8, která sdílí stejný volant s bestií. Výběr prý nejlépe vystihuje sportovní stránku víceúčelového off-roadu.

Při zemi nezůstal ani výběr pohonného ústrojí pro unikátní Beast, protože dopředu byl umístěn přeplňovaný agregát LT4 6,2 V8 určený pro Corvette, tentokrát předchozí generace verze Z06. Díky kompresoru výkon narostl na monstrózních 485 kW (659 koní) a 881 Nm. Energii do nepohody zpracovává desetistupňový automat opět ze Z06 C7 napojený na všechna čtyři kola.

Šasi propůjčil pick-up Chevy Silverado, proto rozměry kopírují užitkového předchůdce. I když měli konstruktéři k dobru přes pět metrů použitelné délky, museli kostru upravovat pro správné vyvážení a uložení trubkové bezpečnostní klece, na kterou připevnili lehké panely karoserie. Po stranách téměř chybí blatníky, kola tak mohou využívat zdvih cca 30 centimetrů (světlá výška vozu je ještě o 4 cm vyšší). Dvacetipalcové disky svírají terénní pneumatiky pomocí principu beadlocku ochraňující vůz před defektem i v nejnáročnějších podmínkách či při vysokých rychlostech.

V kontextu s vysokorychlostními ambicemi zvláštně chybí opravdové dveře, které nahradily menší děrované panely. Diskutabilní bezpečnost tím končí, protože by čtyři pasažéry měly držet na svém místě čtyřbodové pásy obepínající anatomická sedadla Recaro. V plném tempu se může dostavit boční přetížení, ještě větší tlak vyvolávají brzdy Brembo.

Strohý kokpit uznává minimalismus lehký na údržbu. Dva sedmipalcové monitory musí stačit, kromě pár ukazatelů a ladění adaptivního odpružení není šance vymýšlet obsáhlejší digitální radovánky, Beast je vyroben jiným účelům. Primární je průchodnost kdykoliv a kdekoliv podobně jako u konkurence (GMC Hummer EV, Ford Bronco, Ram 1500 TRX anebo Ford F-150 Raptor).

Bestie z ověřených komponentů je jen jedna, i když musela být papírově přejmenována. Po prezentaci na poslední SEMA Show nastala právní bitva o označení, protože výstižné jméno pod ochrannou známkou vlastní společnost Sabre Automotive. Chevrolet nemá alternativu a zatím používá neutrální popisek „Chevy Off-Road Concept“.

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme