Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chrysler 300M

Tomáš Zajíček
Diskuze (35)

Náhrada za i u nás poměrně známý Chrysler Vision je model 300M. Jeho tvary jsou více kultivované a ne tolik masivní.

Přesto je pět metrů dlouhá karosérie 300M nepřehlédnutelná. Design je hodně odvážný, zvláště na tuto třídu vozů. BMW ani Mercedes takto asi nikdy vypadat nebudou. Charakteristický je tzv. "cab-forward design", který předsouvá čelní sklo směrem vpřed. To umožňuje konstruktérům vytvořit prostornější kabinu, aniž by bylo nutno zvětšit vnější rozměry.

Interiér 300M je skutečně prostorný, zvláště v oblasti ramen, kdy jsme naměřili rekordní hodnoty. Také místo na zadních sedadlech je dostačující, jak pro nohy, tak i pro hlavu. Kritiku však zaslouží pouze dva tříbodové bezpečnostní pásy vzadu. Prostřední tzv. bederní dvoubodový pás se v této třídě vozů již delší dobu "nenosí". Kožené přední sedáky jsou pohodlné, elektricky seřiditelné a vyhřívané, ale postrádají výraznější boční vedení. Přístrojová deska je ozvláštněna retro "ciferníky".

Zavazadlový prostor s objemem 475 litrů je dostatečný navíc jsou dělená opěradla zadních sedadel sklopná. Víko zavazadlového prostoru je uchyceno na plynových vzpěrách, takže neomezuje zavazadla.

Ovladatelnost 300M je vzhledem k velikosti vozu velmi dobrá. Zásluhu na tom pochopitelně má i sériově dodávaná čtyřstupňová automatická převodovka s možností volby rychlostí "Autostick", která však občas řadí se znatelnými rázy. Faktem je, že dnes už je u takto výkonných vozů běžná pětistupňová automatika. Třiapůllitrový moderní "celohliníkový" šestiválec dodává 300M nadprůměrné výkony. Vždyť dokáže s více než 1600 kg vážícím vozem zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,8 sekundy. Důležitější však je, že většina předjíždění se koná s dostatečnou rezervou výkonu. Díky automatu se motor po většinu jízdy pohybuje v nízkých otáčkách - okolo 1200 až 3500 otáček. Při prudší akceleraci, ve vyšších otáčkách, ve však hluk motoru pronikající do interiéru vyšší. Spotřeba vozu odpovídá hmotnosti vozu a objemu motoru. Ve městě je těžké se dostat pod 16 l/100 km. Mimo město se dá jezdit okolo 11 l/100 km. V průměru se spotřeba pohybovala okolo 13 l/100 km.

Příjemným překvapením byly jízdní vlastnosti, které odpovídají evropským představám. V rychle projížděných zatáčkách se 300M chová dlouho neutrálně. V extrému pak mírně nedotáčivě. To vše je dobře skloubeno s relativně měkkým odpružením. Brzdová soustava má dobrý účinek, jen je nutné silněji mačkat brzdový pedál.

Chrysler 300M je zajímavým automobilem a v cenové kategorii okolo 1,5 milionu korun konkuruje zavedeným evropským značkám futuristickým designem, výkonným motorem a prostorným interiérem.

Tomáš Zajíček
Diskuze (35)
Cena základní sestavy 1 581 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, 2xairbag, protiprokluzový systém, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., tempomat, palubní počítač, el. nastavování sedadla řidiče i spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, př. i zadní okna el. ovládané, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, vnější zpětná zrcátka el. ovl., kožené čalounění sedadel, automatické zaclonění zpětného zrcátka, klimatizace automatická, rádio, ostřikovače světlometů Kč
Cena testované sestavy 1 581 000 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3518
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 187 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 4000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.1 / 8.9 / 11.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 0
Objem nádrže (l): 64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1625 / 495
Rozměr pneu: 225
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5000
b) šířka (mm): 1920
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2870
e) rozchod vpředu (mm): 1564
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
9. 1. 2022 20:07
Re: 8.8s???
Jezdil jsem s autama co měly stovku pod 4 a s takovými, co třeba za deset. A v realu jsem všude dojel vždycky pozdě :-)
9. 1. 2022 20:04
Re: ...
Wartburg Pitchus? Dobra firma :-) ;-) :-)
Avatar - Barrichello
9. 1. 2022 17:43
Re: 250 koní
Nevadí ti, že to auto je konstrukčně cca 26 let starý, že ne vid? :-) :-) :-)

40 let stará kára, co tehdá stála v přepočtu 6 mega má dneska taky zrychlení na ho*no, divný co.
9. 1. 2022 17:28
Re: 250 koní
Argumentácia na úrovni. Kúp si a premontuj si :-[] :-[] . Keďźe si si to auto kúpil ako komplet, môžeš len teoretizovať, ako BY jazdilo keď BY malo inú prevodovku. Zosumarizujeme si to, spotreba očakávaná a dynamika nič moc a ako celok to stojí za trt a tri oriešky
Avatar - Allo
9. 1. 2022 15:31
8.8s???
Zajímavé že všude jinde uvádí 7.8 sec... Takže to tak hrozné není pod 8s je dost svižné auto.
V reálu s tím lidi jezdí i za lepší čas viz videa na yt...