Toto jsou slavná auta, u nichž jste si nemohli vybrat barvu laku
Dřívější produkce odvážných automobilek neumožňovala výběr barvy laku u některých modelů. Striktní pravidlo prospělo, protože se mezi nudnou konfekcí objevily úžasné kontrastní exempláře.
Nabídka nových automobilů postrádá nápaditost tvarů. Portfolio novinek se tvarově prolíná a jen výjimečně vyjde nový model sestavený úplně novou a hlavně originální architekturou. Kromě designu schází nápaditost barev lakování. Podle statistik jsou nejprodávanější barvy černá, šedá, bílá a stříbrná. Dostavilo se zevšednění silnic, kde chybí pestrobarevné exotické stroje známé z minulosti. Některá slavná auta neměla více možností barvy laku, což nebylo vůbec špatné rozhodnutí.
1. Ferrari F40
Když Italové oznámili nástupce 288GTO, kritici vedli mnoho divokých spekulací o konečném produktu. Konkurent Porsche 959 dostal motor uprostřed, vynikající aerodynamiku a lákavé tvary zakončené ikonickým křídlem. Enzo Ferrari mohl být pyšný na Ferrari F40, které bylo odhaleno ve stejném roce, kdy zakladatel značky opustil svět živých.
Prvních 400 exemplářů F40 opustilo lakovnu po nánosu charakteristické rudé barvy Rosso Corsa, která je již dlouho ochrannou známkou značky Ferrari. Automobilka si v minulosti vzala rudou za svůj symbol během mezinárodních závodů.
2. DeLorean DMC-12
DeLorean Motor Company vyrobilo bezpečný, odolný a úsporný sportovní vůz DMC-12. Model známější z televize má jeden typický prvek viditelný na první pohled, přitom méně obdivovaný než futuristické tvary a úspěch před kamerou. Všechny kusy DMC-12 vznikly sériově s panely karoserie tvořenými nelakovanou nerezovou ocelí. Výrobce plánoval různá lakování, dokonce probíhaly testy zbarvení tří zkušebních vozidel, ale ze záměru sešlo.
3. Mini John Cooper Works GP
Každé Mini JCW GP bude rozeznatelné karoserií lakovanou šedou metalízou Racing Grey se stříbrnými, červenými a černými doplňky. Plánovaný výrobní náklad tří tisíc agresivních hatchbacků bude originálem bez výběru jiné barevné kombinace. Kontrastní exteriér k malému provokatérovi pasuje, na silnici nebude k přehlédnutí mezi černými, šedými, bílými a stříbrnými masovkami.
4. Porsche 911 Sport Classic
Okamžitě vyprodaná limitovaná edice Porsche 911 Sport Classic byla snadným soustem pro 250 zákazníků. Sběratelský úlovek se pyšní povinnou šedou barvou Sport Classic Grey, doplněnou dvojicí rychlých pruhů tmavší šedé vedoucí přes celé auto od předního nárazníku až po klasické kachní křídlo na způsob legendy 911 2,7 RS.
5. Lamborghini Reventón
Murcielago LP640 převlečené do karoserie po vzoru stíhacích letounů převzalo od stíhaček i tmavě šedou barvu velmi nízkého lesku. Exteriér stylu „stealth“ je vyroben z uhlíkových vláken, čímž je Reventón jedinečný a lákavý. Z výrobní linky sjelo jen 20 kusů a k tomu jeden předem určený o patro výše do muzea Lamborghini.
6. Subaru Impreza P1
Na základě modelu Impreza WRX STi Type R postavilo Subaru evropskou Imprezu P1 vyvedenou jak jinak než v klasické modré barvě. Lak Sonic Blue odkazoval na rallye, k panelům karoserie byly sladěny boční prahy, kliky dveří a zrcátka. Japonská zbraň na okresky by v jiné konfiguraci vypadala nepatřičně, tolik modrá charakterizuje Imprezu P1.
7. Porsche 996 GT3 RS
Homologační model závodního poháru FIA GT3 vypadá trochu lacině, ale barevné prvky včetně kol se nakonec staly typickým znamením perfektního Porsche 996 GT3 RS. Všechny exempláře vyjely z linky v bílé s červenými (nebo modrými) doplňky, mezi které vážně patřily i disky všech čtyř kol. Porsche s modrými či červenými koly nebylo běžným znakem konzervativní značky.
8. BMW M3 GTS
Oranžové BMW a přímo z výroby znamená jediné – M3 GTS. Všech 150 jednotek bylo sériově lakováno pronikavou barvou Fire Orange kontrastující s tmavým zbytkem exteriéru. Pomerančové kupé s okruhovým zaměřením a homologací na silnice nebylo k dostání v jiné konfiguraci. Po nabídce se jen zaprášilo a dva sloty byly vymezeny pro Českou republiku.
9. Ford Racing Puma
Seznam zakončíme trochu exotičtějším kompaktem s volantem na opačné straně. Opět v dobré modré se vyráběl Ford Racing Puma neboli hravý model nakonec prodávaný jen za Lamanšským průlivem. Zájemci opět neměli možnost individualizace prostřednictvím laku, všechny kusy na míru vyrobené karoserie přiostřené Pumy byly striktně lakovány do Imperial Blue. Do naladění vozu promlouvaly zkušenosti z rallye skupiny B, poznatky byly údajně citelné hlavně v zatáčkách.