Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry – Tak trochu jiná prémie

Ondřej Mára Ondřej Mára 13. 9. 2019 • 16:34
33
348
Zobrazit náhledy (33)
Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid

Vozy střední třídy tvořily donedávna podstatný segment na evropském trhu, v posledních letech to ale nemají snadné. Zatímco někteří se rozhodli potápějící se loď opustit, Toyota na ni vrhla jeden ze svých celosvětových bestsellerů.

Design, interiér


Když Toyota ohlásila návrat modelu Camry na evropské trhy, mluvilo se o tom jako o návratu legendy. Ve světě totiž Camry patří k naprostým prodejním špičkám segmentu, což podtrhují i čísla. Od roku 1982, kdy byla představena první generace, se po světě prodalo přes 19 milionů kusů. Průměrné prodeje se pak u poslední generace pohybují okolo 700.000 exemplářů ročně, což Camry opět řadí na první místo mezi sedany v daném segmentu. Camry je zkrátka synonymem úspěchu, kterého by s ní Toyota ráda dosáhla i v Evropě. Rozhodně to ale nebude mít snadné.

Toyotu totiž čeká souboj s vozy, jako je Škoda Superb, Volkswagen Passat nebo Opel Insignia. Navíc je Camry dostupná pouze v jediném karosářském provedení (sedan) a na českém trhu pouze s jedinou motorizací: 2,5litrovým benzínovým čtyřválcem, který doplňuje hybridní systém THS II (Toyota Hybrid System II). Bude to ale stačit, aby Toyota zaujala v konkurenci populárních evropských modelů s naftovými motory a karoseriemi liftback či kombi?

Ostře řezaná reprezentativnost

Ještě před rozebíráním technických aspektů se ale nejprve podívejme na design, který se dle mého názoru u osmé generace Camry skutečně povedl. Toyota přitom dlouhou dobu sázela spíše na jednoduchost a nenápadnost modelu, díky čemuž se snažila zavděčit co nejširšímu spektru zákazníků. A dlouhé to roky fungovalo.

Když jsme ale poprvé viděli Camry osmé generace, představenou již v roce 2017, všichni jsme žasli. Toyota opustila bezpečnou hru jednoduchých líbivých tvarů a nabídla celkem ostře řezané křivky, dynamickou příď, výrazné prolisy a boční profil v populárním stylu kupé.

Toyota Camry 2.5 Hybrid

Nová Toyota Camry navíc nepopře jisté body podobnosti s prémiovým Lexusem ES, se kterým sdílí modulární platformu TNGA (Toyota New Global Architecture) verze GA-K. Díky ní se může posádka těšit nejen na pořádnou porci vnitřního prostoru, ale také na příkladnou tuhost a s tím spojenou bezpečnost.

Osobně se mně líbí především úzké bi-LED světlomety, které efektně navazují na horní úzkou masku chladiče, a dolní široká maska, do které jsou elegantně zakomponována mlhová světla. Eleganci vozu navíc podtrhují osmnáctipalcová paprskovitá kola v podbězích.

Marná však není ani záď, která zaujme především zadním plovoucím sloupkem. Ten je poměrně masivní a díky posunutí skutečně dozadu dává najevo, že střecha by tu neměla jakkoliv omezovat posádku na zadních sedadlech. Líbivě působí též relativně úzká a široká zadní světla, mezi kterými je umístěn název modelu. Snad jen škoda, že si Toyota alespoň trochu nepohrála se spodní částí zadního nárazníku a nedopřála vozu nějakou výraznější koncovku výfuku.

Třešničkou na dortu je ovšem bílý perleťový lak, který dokonale vynikne teprve na slunečním světle. Bohužel však patří společně s červenou karmínovou k těm nejdražším a z kapsy vám tak namísto standardních 15.000 korun vytáhne rovnou 22.500 Kč.

Lekce prostornosti s americkou příchutí

Interiér Camry působí prostorně a prémiově, ovšem trochu jinak, než jak jsme zvyklí od německé konkurence. Zpracování je skutečně na úrovni, ať už se bavíme o koženém čalounění, chromovaných detailech nebo imitaci dřeva ve středovém panelu.

Za pochvalu ale stojí sedadla, která se mohou v nejvyšší výbavě pochlubit nastavením v osmi směrech, a celková pozice řidiče za volantem, který se dá elektronicky nastavovat ve dvou směrech. Příjemným detailem, který ale podstatně usnadní život, je odjíždění volantu v momentě, kdy vypnete motor. Jakmile ale znovu nastartujete, volant se vrátí do původní polohy.

Trochu kontroverzní jsou však digitální displeje, tedy konkrétně infotainment Toyota Touch 2 s 8palcovou digitální obrazovkou a LCD displej mezi budíky v přístrojovém štítu.

V případě multimediálního systému mně vadilo poměrně nízké rozlišení a jen průměrná rychlost načítání dat, což se projevovalo především u navigace a zadávání adresy. Samotná grafika mapy pak také nebyla ničím extra a zamrzí rovněž absence podpory Android Auto. S radostí jsem však uvítal možnost bezdrátového nabíjení telefonu v přihrádce pod středovým panelem. Nabíječka se dá navíc odsunout a pod ní získáte šikovně ukrytý odkládací prostor. Tak akorát na peněženku.

U displeje v přístrojovém štítu mně pak trochu scházela logika. Grafika a ovladatelnost byla naprosto pořádku, ale hodnota zobrazovaných informací byla krapet bídná. Nebo jsem minimálně nepřišel na to, jak se z displeje dozvědět něco užitečného. Navíc mně krapet vadilo, že Toyota do displeje ukryla i možnost ovládat a (de)aktivovat některé asistenční systémy. Upřímně řečeno bývám klidnější, pokud vím, že mohu některé funkce vypnout jednoduše stisknutím tlačítka.

Jinak se mně ale rozmístění ovládacích prvků celkem líbilo, ačkoliv působilo trochu americky. Všechna tlačítka jsou zkrátka hodně výrazná, pochromovaná a působí takovým tím „blbuvzdorným“ dojmem. A v tom se trochu ztrácí ta elegance a sofistikovanost, kterou od modelu v této třídě čekáte.

Královský komfort vzadu

Camry ve výbavě Executive v kombinaci s paketem VIP však potěší především cestující vzadu. Ti si mohou hovit v pohodlných kožených sedadlech, u kterých lze prostřednictvím chytré loketní opěrky dokonce i měnit sklon opěráku. Loketní opěrka navíc ukrývá i ovládání třetí zóny klimatizace, ovládání vyhřívání zadních sedadel, ovládání rádia nebo možnost zatáhnout clonu zadního skla. Toyota však myslela tají na zastínění bočních oken, tady si však posádka bude muset vystačit s ručními roletkami.

Místa je vzadu skutečně víc než dost. I při nastavení sedadla řidiče na svých 183 cm jsem se za sebe vešel naprosto s přehledem. Neměl jsem přitom problém ani s místem nad hlavou, ani s místem před koleny. Místa pro ramena je pak tolik, že by se sem mohli vejít snad i tři lidé.

Toyota Camry 2.5 Hybrid

Trošku horší je to ale s kufrem, což je častý problém všech sedanů. Camry přesto nabízí poměrně široký nákladový otvor a obstojných 525 litrů. S výjimkou modelu vybaveného paketem VIP pak lze i sklopit zadní sedadla a protáhnout vozem delší předměty. Protože jsme ale testovali model Executive VIP, měli jsme smůlu. A jakkoliv tradičním sedanům fandím, obávám se, že právě omezená variabilita zavazadlového prostoru bude jeden ze zásadních nedostatků Camry na českém trhu, kde je každý druhý kutil nebo chalupář. Vysoce postavené manažery však jistě uklidním informací, že se sem vejdou velké skořepinové kufry i golfové bagy.

Motor, jízdní vlastnosti


Úsporně za zvuku vysavače

Pod kapotou testované Camry byl ukryt 2,5litrový hybridní čtyřválec, kombinovaný s bezstupňovou převodovkou e-CVT, který je na našem trhu jedinou volbou. Na některých zámořských trzích se však Camry nabízí dokonce s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru.

Ani námi testovaný čtyřválec však není špatnou volbou. Nabízí totiž kombinovaný hybridní výkon 160 kW (218 koní), který rozhýbe cca 1.600 kilogramů těžký sedan z 0 na 100 km/h v čase 8,3 sekundy. Při klidné jízdě však motoru nechybí ani dávka kultivovanosti a spotřebou i emisemi jistě potěší většinu hospodárně a ekologicky smýšlejících řidičů.

Hybridní pohon čerpá energii z  Ni-MH akumulátorů o kapacitě 6,5 Ah, které jsou kvůli optimálnímu využití prostoru uloženy pod zadní lavicí. Čistě elektrický dojezd samozřejmě není nijak oslnivý, automobilka se s ním dokonce ani nikde oficiálně nechlubí, přesto mně bohatě stačil k tichému a ekologickému průjezdu naší malou vsí (cca 2 km?). Jakmile se ale baterie vybijí, takřka neznatelně se k elektromotoru připojí motor spalovací. A když říkám neznatelně, myslím to skutečně vážně. Pokud jsem totiž nejel s vypnutým rádiem a staženými okny, mnohdy jsem si naskočení spalovacího motoru ani nevšiml.

Toyota Camry 2.5 Hybrid

Bavíme se však pouze o městských a možná příměstských rychlostech, kdy člověk nikam nepospíchá. Jakmile ovšem sešlápnete plynový pedál až k zemi, ozve se charakteristický zvuk hybridního vysavače. Zátah Camry je celkem slušný, ale ten zvukový projev mně pořád nepřirostl k srdci. Pokud ale pracujete s plynovým pedálem opatrně, Camry se vám odvděčí velice tichou jízdou.

Komfortně do města i na dálnice

Podvozek Camry nabízí skutečně příjemný kompromis pro cestování po okreskách, kde příjemně tlumí výmoly, i pro delší jízdy na dálnicích, kde je Toyota jistá a posádku neobtěžuje nepříjemný hluk ani při vyšších rychlostech.

Pokud byste ale z Camry chtěli vytěžit maximum, pravděpodobně se s ní budete většinu času pohybovat po městě. Právě tady totiž nejvíce oceníte elektrický pohon, který funguje zcela nezávisle na vás. Pokud ale chcete, můžete tlačítkem za voličem automatické převodovky přepnout vůz do plně elektrického režimu.

Navzdory délce 4.885 mm přitom Camry stále nabízí poměrně dobré manévrovací schopnosti, takže si s ní ani při parkování nebudete připadat jako slon v porcelánu. Orientaci pak usnadňuje i couvací kamera, kterou oceníte také při vyjíždění z kolmého parkovacího místa. Drobnou nevýhodu jsem spatřoval snad jen v poměrně velkých dveřích, které na typických českých parkovištích komplikovaly nastupování a vystupování z vozu.

Toyota Camry 2.5 Hybrid

O bezpečnost posádky na cestách se navíc stará asistenční systém Toyota Safety Sense, který nabídne systém čtení dopravních značek, asistenta pro jízdu v pruzích s aktivními zásahy do řízení nebo předkolizní asistent, kterému neuniknou ani chodci. Nutno však dodat, že občas systém působil až přecitlivěle a několikrát zasáhl do řízení v momentě, kdy to absolutně nebylo nutné. To se týkalo hlavně předkolizního asistentu, který s radostí spouštěl výstrahu „Brzděte“ při dojíždění kolony a několikrát i při míjení zaparkovaného auta.

A na závěr samozřejmě to nejdůležitější: Za kolik? Toyota sice slibuje průměrnou spotřebu v rozmezí 4,3 až 4,4 l/100 km, k té jsem se ale bohužel ani nepřiblížil. Na řadě svých kratších výletů, zejména během cca 27 kilometrů do práce, se však spotřeba často pohybovala okolo 5,5 l/100 km, což rozhodně není špatné. Dlouhodobá kombinovaná spotřeba však podle palubního počítače činila okolo 6,3 l/100 km.

Závěr


Závěr

Co říci závěrem? Hybridní Toyota Camry vyrazila v Evropě do souboje s populárními modely, jako je Volkswagen Passat, Škoda Superb nebo Opel Insignia. A zatímco v otázce praktičnosti za nimi bude kvůli absenci varianty kombi vždycky trochu strádat, hybridní pohon celkem úspěšně šlape na paty i moderním dieselům. A to jak spotřebou, tak kultivovaností a emisemi.

Toyota přitom nabízí záruku na 3 roky/100.000 kilometrů, záruku na ochranu proti prorezivění karoserie na 12 let a u hybridních modelů i 10 let záruky na baterie. Při pověstné spolehlivosti automobilů této značky jsou však záruky jen takovou příjemnou pojistkou.

Pokud bych si ale měl novou Camry vybírat já osobně, pravděpodobně bych si testovanou variantu v plné palbě odpustil. Stejně, jako to dělá většina zákazníků. Sama Toyota totiž přiznává, že nejpopulárnější je výbava Prestige, která zákazníka vyjde na 950.000 Kč, a k bohaté standardní výbavě přidává ještě 18 palcová kola a infotainment s osmipalcovým displejem a navigací.

Nejlevnější verze modelu 920.000 Kč (Toyota Camry Comfort, 2.5 Hybrid 218 k, e-CVT)
Základ s testovaným motorem 920.000 Kč (Toyota Camry Comfort, 2.5 Hybrid 218 k, e-CVT)
Testovaný vůz bez příplatků 1.050.000 Kč (Toyota Camry Executive, 2.5 Hybrid 218 k, e-CVT)
Testovaný vůz s výbavou 1.172.500 Kč (Toyota Camry Executive VIP, 2.5 Hybrid 218 k, e-CVT)


Plusy

  • Prostorná kabina
  • Povedený design
  • Příznivá spotřeba


Minusy

  • Zastaralý infotainment
  • Citlivé bezpečnostní asistenty
  • Zvukový projev
  • Omezená velikost kufru

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Toyota Camry 2.5 Hybrid
Cena základní sestavy 1 050 000 Kč
Výbava základní sestavy Sedm airbagů, bi-LED světlomety, LED mlhovky, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, dešťový a světelný senzor, dojezdová rezerva, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaný kožený multifunkční volant, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická dvouzónová klimatizace, bezdrátová nabíječka na chytré telefony, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, přední a zadní parkovací senzory, 18“ kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění syntetickou kůží, rádio s šesti reproduktory, navigace. Kč
Cena testované sestavy 1 172 500 Kč
Výbava testované sestavy Paket VIP – hudební systém JBL s devíti reproduktory, head-up displej, třízónová klimatizace, elektricky ovládaná roletka zadního okna, manuálně ovládané roletky u bočních oken, elektricky ovládané zadní sedačky, zadní loketní opěrka s ovládáním rádia, náklonu zadních sedadel, regulace teploty a ovládáním zadní roletky (+100.000 Kč), perleťový lak (+22.500,-). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2487
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 221 / 3600 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Emise CO2: 98
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 0
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 440
Rozměr pneu: 225/40 R18
Toyota Camry 2.5 Hybrid
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4885
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1580
f) rozchod vzadu (mm): 1605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1476
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 510
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 24. 9. 2019
nemusíš se bát Hamůňo, na tvou úroveň neklesnu - to není ani fyzicky možné.
Z druhé strany ti musím poblahopřát, protože přezdívka, kterou jsi si sama dala, tě vystihuje naprosto přesně. Takovouto kombinaci hlouposti, arogance a potřeby tapetovat svými příspěvky miliony diskusí - to nelze popsat precizněji, nežli tvou vlastní přezdívkou, která je zároveň zvoláním:
Ha, muňka! Sakra...
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 18. 9. 2019
Kam až může člověk klesnout = když se naparuje svejma ekonomickejma znalostma a poplete si ekonomi-ku s ekonomi-í :yes: :-!

A nemá gule říct to sorry chybka nebo aspoň něco jako auč = tomuhle totálnímu úpadku můžeme zkráceně řikat = Jerry

Takže do budoucna pro zjednodušení = výraz naprostýho úpadku trapnosti ubohosti je = Jerry
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 17. 9. 2019
nechutný chování
děsivý psychologický profil
odporný způsob okecávání
držet pec
-ie vs -ka

Inu, není nad milé až laskavé, vlahé a teplé slovo hamunino, prodchnuté takovou tou vřelou a upřímnou lidskostí. Slovo, jehož je schopna jen osoba moudrá, a všeho znalá = prostě Hammunasakra, kdo taky jiný, že :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 17. 9. 2019
Puso = tvoje chování je nechutný = a tvuj psychologickej profil neschopnej přiznat vlastní chyby = místy trochu děsivej

a TVUJ ZPŮSOB OKECÁVÁNÍ VLASTNÍCH CHYB je už skoro odpornej

Kdybys napsal to sorry chybka nebo jen něco jako auč = bylo by to dáávno pryč
Kdybys držel pec = asi by to bylo taky dávno pryč
Ale ty si svou drobnou chyby roztáh do všech dnešních diskuzí = takže už každej ví = co si zač a nemyslim to že si pleteš ekonomii s ekonomikou ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 17. 9. 2019
Ale puso, proč bych se měl mstít. A komu?
Snad ne tobě?
To by přece nešlo - vždyť ty bys mé plány odhalila ještě před tím, než bych je domyslel. Vždyť ty přece všechno víš a všechno znáš,
Hammůůůůňo přemoudrý
Hammmmmmůůůůňo náš!

Neboj, gender jsem ti změnil jenom za účelem rýmu. Já nezapomínám na to, co jsi zač :D
tetka netetka Kylie
babička nebabička
zdejší tapetářka,
prostě Hammmmůůůůůňa
:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku