Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla Cross: Corolla koketuje s terénem

David Šprincl
Diskuze (3)

Nové SUV od Toyoty rozšiřuje paletu karosářských variant Corolly: je už čtvrtou vedle hatchbacku, kombi a sedanu. Verzi s přídomkem Cross si můžete osahat na probíhající akci Toyota roadshow: dnes naposledy v Ostravě, od zítra v Pardubicích a od pátku v Hradci Králové.

Nová karosářská verze Corolly měří 4460 milimetrů. K tomu je 1825 milimetrů široká a 1620 vysoká. Zapadá tedy mezi zaběhnuté modely C-HR a RAV4.

Nese si však zajímavé prvenství. Je prvním globálním modelem od Toyoty těžícím z výhod nového hybridního systému páté generace s autonomním dobíjením.

Ten slouží k pohonu předních nebo všech kol a proti předchozí generaci nabízí vyšší točivý moment, větší zapojení elektřiny, hospodárnější chod i více radosti z jízdy.

Na nové platformě

Navýšením výkonu elektromotoru i spalovacího agregátu vzrostl celkový systémový výkon o 8 %. Hybridní pohon 2.0 produkuje konkrétně 146 kW a uděluje vozu zrychlení z nuly na sto za 8,1 sekundy. Varianta s pohonem všech kol využívá další elektromotor na zadní nápravě s výkonem 31 kW. Ten se připojuje automaticky ve prospěch lepších záběrových vlastností.

Corolla Cross staví na podvozkové platformě TNGA, konkrétně nejnovější vývojové variantě GA-C. Pro evropský trh bylo speciálně upraveno i robustní stylistické ztvárnění auta. Přináší kombinaci světlometů a zadních skupinových svítilen sladěných s přední maskou v podobě dvojitého lichoběžníku, vymodelovanými blatníky s vytaženými lemy a zkosenou kabinou.

Video se připravuje ...

Záplava chytrých asistentů

Kromě jiných moderních technologií a systémů, které rozebíráme samostatně, je Corolla Cross vybavena systémem T-Mate. Ten kombinuje nejnovější bezpečnostní paket Toyota Safety Sense s dalšími aktivními asistenčními systémy řízení a parkování s cílem nejen usnadnit řízení a zvýšit jeho bezpečnost, ale též ochránit celou posádku vozidla i ostatní účastníky silničního provozu za nejrůznějších situací.

Předkolizní bezpečnostní systém PCS poprvé nabízí funkci zamezující nechtěnému zrychlení za nízkých rychlostí jízdy, dopravní asistent pro zařazování na křižovatkách, jakož i vylepšené rozpoznávání protijedoucích vozidel a asistent pro odbočování na křižovatkách.

Z dalších nových funkcí jmenujme asistenční systém řidiče pro nouzové zastavení vozidla EDSS a dálkové on-line aktualizace OTA pro aktualizaci a přidávání dalších funkcí během celé životnosti vozidla. Vylepšení se dotkla i adaptivního tempomatu s plným rychlostním rozsahem a asistenta pro udržení v jízdním pruhu i systému rozpoznávání dopravních značek.

T-Mate pomáhá řidiči prostřednictvím sledování slepého úhlu s asistenty pro bezpečné opuštění vozidla, automatické ovládání dálkových světel a parkovacích asistentů včetně systému pokročilého poloautonomního parkování, panoramatického zobrazování okolí vozu, systému monitorování provozu za vozidlem s automatickým brzděním a inteligentního ultrazvukového lokátoru.

K vidění na Toyota roadshow

Corollu Cross si můžete prohlídnout a osahat stejně jako další novinky Toyoty během velké roadshow. Ta začala už 7. září v Česku, kam se nyní po více než dvoutýdenní šňůře Moravou a Slezskem vrací. Potrvá až do listopadu.

Program Toyota roadshow
Říjen
10. a 11. 10. Autobond Ostrava
12. a 13. 10. Olfin Car Pardubice
14. a 15. 10. Olfin Car Hradec Králové
17. a 18. 10. Autostyl Trutnov
19. a 20. 10. Auto KP Plus Liberec
21. a 22. 10. Louwman  Most
24. a 25. 10. Louwman  Praha
26. a 27. 10. Domanský Zdiby
Listopad
1. a 2. 11. Dolák  Plzeň
3. a 4. 11. Dolák  České Budějovice

Nový hybridní systém 5. generace

Plně hybridní systém páté generace s autonomním dobíjením, sloužící k pohonu předních (FWD) nebo všech kol (AWD-i), navazuje na předchozí provedení s nabídkou vyššího točivého momentu, většího zapojení elektřiny a ještě hospodárnějšího chodu. Přepracována byla převodovka společně s použitím nového systému mazání a rozvodu oleje, kde se uplatnil olej s nízkou viskozitou. To se pak odráží v provozní hospodárnosti a navýšení výkonu díky menším elektrickým i mechanickým ztrátám. Nový bateriový modul využívá nejnovějších výsledků vývoje lithium-iontových baterií, a je tak výkonnější a o 40 % lehčí než doposud. Hybridní pohon FWD 2.0 produkuje 146 kW a uděluje vozu zrychlení z místa na 100 km/h za 8,1 sekundy. Varianta s pohonem AWD-i využívá další elektromotor na zadní nápravě s  výkonem 30,6 kW. Zadní elektromotor se připojuje automaticky ve prospěch lepších záběrových vlastností, jistoty za volantem a pocitu bezpečí na površích se zhoršenou přilnavostí. Hybridní systém 5. generace přináší i další zlepšení jízdních vlastností. Systém pohonu nyní vykazuje ještě lineárnější charakter a vyšší předvídatelnost i regulovatelnost při zrychlování, kdy je rychlost vozidla lépe sladěna s otáčkami spalovacího motoru ve prospěch přirozeného chování vozu.

Přes 50.000.000 coroll

Od uvedení modelu v roce 1966 se celosvětově prodalo přes 50 milionů vozidel s označením Corolla. Nová Corolla Cross ještě posílí zastoupení značky Toyota v automobilovém segmentu C (nižší střední třída) a podpoří cíl společnosti prodávat do roku 2025 na 400 tisíc vozidel, což odpovídá 9% podílu v mimořádně konkurenční oblasti evropského trhu.

Vyspělé technologie

Kromě mnoha nových technologií přichází nová Corolla Cross s modernizovaným ovládacím rozhraním, které přináší inovativní multimediální technologie. Součástí přístrojové desky ve speciálním uspořádání pro evropský trh je zbrusu nový digitální přístrojový štít o velikosti 12,3" s podporou nejrůznějších konfigurací, jakož i 10,5" centrální displej multimediální soustavy. Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3" je vybaven zbrusu novým hardwarem i softwarem. Největší displej v této třídě nabízí nejvíce místa pro zobrazování informací, mimořádnou flexibilitu a možnosti uživatelských nastavení např. pro zobrazování spotřeby paliva, hybridního systému nebo navigace. Nejnovější multimediální systém s novým rychlejším procesorem a 10,5" dotykovým displejem s jemnou grafikou podporuje bezdrátové připojení přes Apple CarPlay, resp. kabelové připojení prostřednictvím Android Auto; jeho součástí je i paket služeb Toyota Smart Connect.

David Šprincl
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - kruskar
12. 10. 2022 07:36
Mě připomíná S cross
od Suzuki. Neprohodili si loga?
11. 10. 2022 20:42
Re: Kam že se vrací?
Mě Toyota touhle roadshow zklamala, auta jen na ukázku, ke svezení pouze Mirai (uznávám, auto na vodík je tahák) a plug-in Ravka, jinak nic, navíc z personálu B&S auto Brno jsem měl pocit, že pokud sem nepřijel složit zálohu, tak je vyloženě obtěžuju. Ve srovnání s Peugeot Emotion Days teda velká bída.
Avatar - pradeda777
11. 10. 2022 16:00
Kam že se vrací?
K vidění na Toyota roadshow
Corollu Cross si můžete prohlídnout a osahat stejně jako další novinky Toyoty během velké roadshow. Ta začala už 7. září v Česku, kam se nyní po více než dvoutýdenní šňůře Moravou a Slezskem vrací. Potrvá až do listopadu.
Hmm....to jako Morava a Slezsko už nejsou součástí Česka???