Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser Namib: Auto stvořené do nejdrsnějších podmínek světa

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Toyota Land Cruiser Series 70 je skutečným dělníkem, který dokáže odolat snad všemu. A to včetně nejdrsnější pouště světa. 

Stejně jako Mercedes-Benz třídy G, i Toyota Land Cruiser Series 70 patří do segmentu živoucích legend. Ačkoliv se tenhle drsný off-road začal vyrábět již v roce 1984, jeho výroba pokračuje s drobnými úpravami dodnes. Na evropském trhu už sice Series 70 neseženete, jak jinak než kvůli emisím, ovšem jinde ve světě neustále pokračují prodeje zcela nových kusů. A přibývají i speciální edice.

Jednou z nich je i nový Land Cruiser 79 Namib, prezentovaný na webu jihoafrického zastoupení značky Toyota, který se prý inspiroval na jednom z nejextrémnějších míst na světě. „Poušť Namib je ekosystém plný extrémů; místo, kde se vyprahlá poušť střetává s chladným pobřežím; brutální kotel větrem navátých dun a sluncem vypálených planin; kde je neúprosná odolnost spojena s krásou; a kde přežijí jen ty nejodolnější bytosti. A je to také místo zrození nové limitované edice Land Cruiser Namib. Nový Land Cruiser Namib je dokonalý nástroj pro přežití.

A už na první pohled je vidět, že tato označení nejsou jen mlácením prázdné slámy. Už tak dost odolný a léty prověřený Land Cruiser dostal s edicí Namib nový přední pevnostní ocelový nárazník, do kterého jsou integrovány mlhové i přídavné světlomety. Nechybí ani šnorchl, upravený podvozek a v podbězích se zabydlela nové 16 palcová kola s terénním obutím Cooper Discoverer S/T Maax 265/75.

Maska chladiče dostala lehce poupravený design a nový nápis Toyota. Po karoserii, která může být lakována v odstínech Písková béžová nebo Slonovinová bílá, pak nalezneme i řadu plaketek s označením edice Namib. V zadní části vozu nechybí trubkový rám, pod kterým je tažné zařízení. Mimochodem – nosnost vozu ani tažná kapacita se po úpravě nijak nezměnila.

Interiér vozu je pak kombinací materiálů, které by měly vydržet věčnost a současně by měly působit prémiovým dojmem. Většina plastů je tak chráněna proti poškrábání, čalounění je látkové a nechybí ani prošívaná loga Namib. Ve výbavě pak kromě klimatizace najdeme i chlazenou přihrádku před spolujezdcem, speciální stropní konzolu s LED osvětlením, přípravu pro vysílačku, speciální úchytky pro mikrofon vysílačky a nechybí ani řada úložných prostor.

Pod kapotou tohohle drsného drobka je uložen 4.5 litrový naftový motor V8, který nabízí 151 kW (250 k) a 430 Nm točivého momentu v rozmezí 1.200 až 3.200 ot./min.. Dynamiku sice neznáme, spotřeba by se však měla pohybovat okolo 11,3 l/100 km. Emise pak mají dosahovat až 300 g/km CO2, což celkem jasně vysvětluje, proč Series 70 již v Evropě nepotkáváme.

Cena afrického speciálu začíná od cca 893.600 jihoafrických randů (cca 1.430.000 Kč), což je o cca 125.000 jihoafrických randů (cca 200.000 Kč) více, než na kolik vyjde základní Land Cruiser Series 79 s čtyřmístnou kabinou.

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
17. 9. 2019 20:30
Re: Mára nezná stud
Neznám motor s commonrailem bez turba.
Avatar - WinDiesel
17. 9. 2019 20:29
Re: Zase p. Mara
nezapomeň že existují koně HP a BHP.
Avatar - WinDiesel
17. 9. 2019 20:28
Re: nová J70 se dá v ČR stále ještě koupit
To zase není tak mnoho.
Avatar - rokyta.p
17. 9. 2019 19:51
Re: vcelku
Nejlepší je, jak o klasické off roady nejvíce brečí piloti Pola a Felicie. Kdo chce hledá cestu, kdo nechce hledá výmluvy. Takže tobě na off road stačí rudá Scala. Otevři si Jů Tůb, vyťukej tam "Garaz.tv Od Tatier k Dunaju". A od 15:50 začíná naprosto nejlepší, mega luxusní scéna, jak jede Šulko krást dřevo. :D :D :D :D :D :D :D :D :D Jak tam narval pařez, tak si myslím, že se museli smát i kameramani.

J7 u nás samozřejmě jezdí, 4.0 V6 benzín, 4.2D R6 bez turba, 4.5 V8 D4D. Můj osobní názor je, že nejlepší je obyčejná verze a pak si auto dodělat podle sebe. Přednastavené edice se nemusejí se všemi doplňky trefit. Auto by si zasluhovalo daleko kvalitnější článek než zdejší čmáralovinu, ale tady to nemá smysl.
Avatar - pradeda777
17. 9. 2019 16:57
Re: Austrálie
Přesně. Originální verze tohoto vozu prakticky postavila po válce Austrálii "na nohy". A to tím, že tyto vozy byly používány v nepřístupném terénu při stavbě Snowy Mountains Hydroelectric Scheme. Jo, je dobře také vzpomenout, že její civilizovanější bratr....Toyota Hilux byla v Austrálii v jednu dobu vůbec nejprodávanějším osobním vozem.