Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius: Je tohle vzhled nové generace?

David Bureš
Diskuze (37)
Nová generace hybridního modelu Toyota Prius se světu ukáže ještě letos. Její tvary budou patrně svět rozdělovat.

Čtvrtá generace Toyoty Prius bude chtít svým vzhledem zaujmout více zákazníků než předchůdci. Nákresy zveřejněné japonským magazínem Best Car nicméně naznačují, že vyloženým krasavcem nový Prius nebude. Skici stejně vypadajícího auta se ukázaly též na thajském serveru Autonet.

Nový Prius s interním označením 690A bude tak jako současný dostupný se dvěma druhy pohonu – mild hybrid doplní plug-in hybrid. Obě varianty se nově budou lišit také svým vzhledem, vyplývá to alespoň z informací časopisu Best Car. Zatímco mild hybrid dostane atypicky tvarované hlavní světlomety, plug-in hybrid se má dočkat výraznější přídě.

Zdrojem inspirace vzhledu se stane vodíkový model Mirai. Již dříve generální ředitel severoamerického zastoupení Toyoty Jim Lentz uvedl, že nový Prius se inspiruje také loňským konceptem C-HR. Toto prohlášení by odpovídalo designu mild hybridu. Celková silueta karoserie se moc nezmění, jejím „designérem“ je totiž aerodynamika.

Vedle skic Best Car zveřejnil také vybraná technická data novinky. O pohon Priusu se má postarat benzinová osmnáctistovka o výkonu 77 kW kombinovaná s elektromotorem o výkonu 66 kW a bezstupňovou převodovkou. Celkový výkon hybridní soustavy má činit až 110 kW.

Stejné pohonné ústrojí má použít i Prius Plug-in Hybrid. Rozdílem bude pouze schopnost jet výhradně na elektřinu. Kapacita větších baterií má Priusu PHEV umožnit ujet v elektrickém módu až 50 kilometrů.

Nový Prius má být dlouhý 4.550 mm, široký 1.770 mm a vysoký 1.490 mm, rozvor činí 2.700 mm. Zatímco rozvor a výška zůstanou zachovány s předchůdcem, délka se podle všeho natáhne o 70 mm, šířka pak naroste o 25 mm. I přes nárůst rozměrů Prius mezigeneračně zhubne, základní verze má vážit 1.280 kilogramů, PHEV pak 1.350 kg.

Základem auta bude nová modulární platforma Toyota New Global Architecture (TNGA), přičemž Prius bude vůbec prvním modelem, který ji využije. Výhodou platformy bude třeba možnost pohonu všech kol, který Prius dosud nenabízí.

Čtvrtá generace Toyoty Prius bude debutovat ještě letos. Best Car tvrdí, že se výstavní premiéra odehraje na podzimním autosalonu v Tokiu.

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - MGRR
23. 7. 2015 10:21
Re: ...
Prius... pokud vidite specificky obraz v galerii a nepochopite jej, nekricte prosim, ze je osklivy.

Toyota nedemonstruuje Priusem, ani jinym typem. Prius je jen moznost, krok jinym smerem, vyvoj a technologie.

Jejich moralka nic takoveho nepripousti.

Nekdo proste nikdy nepochopi...
Avatar - Dylan McKay
19. 7. 2015 08:49
Re: ...
Právě jsem s Priusem dorazil z města uprchlíků Ventimiglia trasu 1260 km a mohl bych jet zpět. Kroutím hlavou nad některými výplody.
8. 7. 2015 19:23
Re: ...
Ja preferujem tiez japonske auta a hybrid od Toyoty povazujem za vynikajuci. Problem vidim v tom, ze na rozdiel od inych modelov Toyota/Lexus maju Prius za svoju vykladnu skrinu a snazia sa na nom demonstrovat svoje moznosti, pritom vsak idu uplne az do extremu. Samozrejme ze Toyoty su kvalitnejsie a spolahlivejsie ako Audi. Ale tvrdit, ze Prius je pohodlnejsi ako A6/A8 8-s Na to sa uz asi neda ani nic napisat, nech si urobi kazdy svoj nazor >:-[] Mohol by si napisat konkretne co sa Ti z nasledujucich veci zdalo najviac pohodlne?
-kozene sedacky ktore niesu vobec perforovane a sedis vlastne ako na igelitke, pohodlne hlavne v lete :-O
-chybajuce izolacne materialy v kabine (uspora hmotnosti dotiahnuta do extremu) a s toho vyplyvajuci neznesitelny hluk motora pod zatazou na dialnici (je to take pohodlne ze ta zacne z toho az hlava po case boliet
-polomer otacania asi ako Tatra 815 + strmost riadenia (proste tocis volantom a tocis...)
-tachometer ktory pridava az 15 Km/h (pri maximalke 165 Km/h)
-neustale pipanie pri zaradenej spiatocke po celu dobu cuvania,
-pipanie ktore sa stupnuje az do zblaznenia ak si niekto (aj vzadu) odopne pas skor ako upnle zastavis
-pri dost slabom vyhlade dozadu absencia parkovacich senzorov (mas tam sice kameru ale ta je ti na 4 veci, senzori dopredu a dozadu sa vraj ani nedaju objednat)
a mnoho inych veci ktore sa mi tu uz fakt nechce rozpisovat, to auto je urcene na to aby setrilo benzin hlavne v meste, a to robi velmi dobre, ale stavat ho do pozicie vsestraneho a univerzalneho rodineho auta (aj na dlhe trasy) je blbost. Toyota take hybridne auta uz ma, ale nieje to Prius. Napriek tomu ti prajem s Priusom vela statnych Km, ze Ta necha niekde na dialnici v stichu o to sa bat nemusis ;-)
Avatar - praděda7
8. 7. 2015 17:04
Re: ...
Nádhera je jen v oku pozorovatele! :-!
8. 7. 2015 11:45
Design
Nektere detaily jsou spravne, ale celkove je ten render proste poskladany z informaci / obrazku od dodavatelu a podobnych zdroju. Proporce jsou uplne spatne, auto vypada ve skutecnosti velice dobre (narozdil od Miraie, ale tam je to proste krec s jedinym ucelem - vypadat jinak) a bude to opet uspesny model.

Design Toyoty, a zvlaste modelu pro jine trhy nez Evropa (Prius, LC200, Hilux, ..) je v nasich ocich 'zvlastni', ale to je tak vsechno co muzeme rict. Hlavni je jak se ty modely prodavaji na pro ne dulezitych trzich, a tomu je i ten design uzpusobeny (a nejenom design).