Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris prošla jako první model novým testem Euro NCAP. Vedla si skvěle

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Organizace Euro NCAP se pro letošní rok rozhodla přepracovat čelní nárazové zkoušky. Jako první se s nimi musela vypořádat Toyota Yaris.

Hvězdičkové a procentuální hodnocení bezpečnosti od společnosti Euro NCAP je pro automobilky nesmírně důležité. Všechny ty otravné asistenty, které před každou jízdou musíme v nových autech vypínat, jsou tu z velké části právě kvůli bodíkům navíc, které za ně známá organizace uděluje.

Velké letošní změny v testování se však netýkají asistenčních systémů, ale samotných nárazových zkoušek. Novinkou je totiž implementace čelního nárazu pohybující se překážky s pohybujícím se vozidlem na 50 % jeho šířky. Test vyhodnocuje nejen ochranu cestujících ve vozidle, ale rovněž hodnotí, jak přední konstrukce vozu přispívá k úrazům v dalším zúčastněném vozidle. Důvodem je rostoucí popularita zvýšených SUV, u kterých mohou být následky takové čelní srážky s malým vozem fatální.

Toyota Yaris Toyota Yaris

A právě Toyota Yaris se stala prvním modelem, který se s takzvanou “mobilní bariérou” střetnul. A nutno říct, že japonský prcek si vedl velmi dobře. Za ochranu dospělých cestujících při novém čelním nárazu si vysloužil 12 z 16 bodů, přičemž oranžovou “mezní” barvou (to je v řeči Euro NCAP takový zdvižený ukazováček) byl zvýrazněn jen trup řidiče a stehna cestujících vpředu.

Celkově přinesla ochrana dospělých Toyotě Yaris 86 %, ochrana dětí 81 %, ochrana chodců 78 % a asistenční systémy 85 %. To vcelku s přehledem stačilo zbrusu novému Yarisu na pětihvězdičkové hodnocení.

„Gratulujeme Toyotě k nejlepšímu možnému hodnocení pro Yaris. Pro všechny zúčastněné to byl těžký rok a jsem vděčný laboratořím a zaměstnancům Euro NCAP, kteří tvrdě pracovali na zajištění bezpečnosti i v těchto těžkých časech,“ uvedl v oficiálním prohlášení generální tajemník Michiel van Ratingen.

Toyota Yaris 2020 Euro NCAP - rekapitulace výsledků
Kategorie Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Výsledky 33 bodů 86% 40 bodů 81% 42,3 bodů 78% 13,7 bodů 85% 83%
Počet hvězd * * * * *
Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
22. 9. 2020 06:13
Re: Oranžová barva
Taky mne to zarazilo. No a pak si člověk precte podrobnou zpravu a tam píšou, že tam žádné riziko namereno nebylo, ale z duvodu tvrdých casti palubní desky to riziko tam usoudili a tedy penalizaci dodatecne.
21. 9. 2020 09:29
Oranžová barva
,,přičemž oranžovou “mezní” barvou (to je v řeči Euro NCAP takový zdvižený ukazováček) byl zvýrazněn jen trup řidiče a stehna cestujících vpředu." A co ty hnědé nohy řidiče?? To nevypadá vůbec dobře... :-|
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 09:27
pohybující se bariéra
Tenhle nový test bude asi dost náročný na udržení si 5*. Hlavně malá auta předpokládám, že na tom budou nejhůře pro svojí posádku, ta velká zas budou penalizována za přílišnou tuhost.
Jsem zvědav, jak si s tím poradí další automobilky, případně jestli uvidíme, že tento reálnější test ukáže rozdílnou teoretickou bezpečnost a skutečnou.