Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tyto sportovně založené modely zničila jediná chyba

Mirek Mazal Mirek Mazal 13. 11. 2021 • 20:56
143
9
Zobrazit náhledy (143)
Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990) Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Lotus Elan SE (M100) (1989) Lotus Elan SE (M100) (1989) Lotus Elan SE (M100) (1989) Lotus Elan SE (M100) (1989) Lotus Elan SE (M100) (1989–1992) Lotus Elan SE (M100) (1989–1992) Lotus Elan SE (M100) (1989–1992) Lotus Elan SE (M100) (1989) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Renault Alpine A610 (1991) Renault Alpine A610 (1991) Renault Alpine A610 (1991) Renault Alpine A610 (1991) Renault Alpine A610 (1991) Renault Alpine A610 (1991) Renault Alpine A610 (1991) Renault Alpine A610 (1991) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C

Výběr evropských sportovních vozů doprovodila na trhu veliká smůla, protože jediná zásadní chyba navždy poškodila jejich hodnotu. Důležitý nedostatek zastínil často i četná pozitiva postižených modelů.

Během vývoje a výroby níže uvedených modelů se celá oddělení snažila přispět k sestavení co nejlepšího produktu. Dokonalost byla jediným cílem zainteresovaných stran, ovšem společné úsilí vystřídal zmar a ztráta iluzí, jelikož kvalitativnímu monitoringu neunikla jediná chyba dehonestující léta poctivé práce. Nejméně 10 známých aut je terčem kritiky právě kvůli jednomu nedostatku dopadající na celý životní cyklus postižené modelové série.

1. Jaguar XJS

Prvním příkladem může být charismatický Jaguar. Aristokratické kupé fascinuje vnějším tvarováním a specifickou aurou interiéru, přesto je umělecký laděný typ XJS opovrhovaný kvůli výbavě pod dlouhou přední kapotou. Zkázou XJS se stal vidlicový dvanáctiválec. Plnotučný agregát teoreticky odpovídá povaze klasického Jaguaru, ale množství servisních potřeb donutilo znalé zájemce orientovat se na méně atraktivní šestiválce doprovázené lepší pověstí.

Jaguar XJ-S (1975–1990) Jaguar XJ-S (1975–1990)

 

2. Porsche 911 996

Vzhledově diskutabilní, přesto řidičsky lákavé Porsche 911 v generaci 996 nemá daleko k dokonalosti, pokud si člověk odmyslí hromadné výměny ložiska IMS (intermediate shaft = transmisní hřídel). Kuličkové ložisko hřídele je vyrobeno ze špatného materiálu a po častém tepelném a fyzickém namáhání může selhat, což potenciálně dokáže fatálně zničit celý boxer. Existují případy destrukce těsně po zajetí plochého šestiválce, jindy motor přežil stovky tisíc kilometrů. Nejistota je možná horší než radost z vlastnictví jinak perfektního stroje.  

Porsche 911 Porsche 911

 

3. MG SV

MG SV se na zahraniční trh dostalo v roce 2003. Co se výkonu týče, V8 od Fordu dával naděje na úsměv za volantem. Automobilka uvedla vůz v dobách finančních problémů, tím pádem nemohla být vyráběna kvalitní série. Pouze 82 dokončených exemplářů spojovala bídná úroveň složení jednotlivých dílů do relativně vkusného kupé. Vzhled byl subjektivní záležitostí, ale hrůzné sestavení vozu uznal každý soudný jedinec.

MG XPower SV (2003–2005) MG XPower SV (2003–2005)

 

4. Maserati Coupé

Průkopník automatického řazení doplněného pádly doplatil právě na převodovku. Samočinný výběr rychlostí nedával smysl, systém si vybíral stupně nelogicky a často pozdě či zcela nekomfortně. Testování na lidech naštěstí přineslo do budoucna mnohem propracovanější technologie, ačkoliv Maserati Coupé se kritiky už nikdy nezbaví.

Maserati Coupé (M138) (2002–2003) Maserati Coupé (M138) (2002–2003)

 

5. Lotus Elan M100

Sportovně založený kompakt od Lotusu narušil módu pohonu zadních kol. Odklon od spolehlivě zábavné koncepce stál existenci M100, protože konkurence v podobě Miaty zůstala na správné vlně a inovativně poháněný Lotus tak nikdo nechtěl. Mazda MX-5 se stala symbolem hravého řízení dostupného v novém provedení i v roce 2021, zatímco Elan M100 skončil v propadlišti dějin.

Lotus Elan SE (M100) (1989) Lotus Elan SE (M100) (1989)

 

6. Mercedes-Benz S600 W220

Limuzína od Mercedesu plní pozici sportovního vozu díky burácejícímu dvanáctiválci schopnému atakovat stovku pod pět sekund. Papírově vynikající V12 ke vší smůle doplatil na netěsné vstřikovače paliva, které řetězově způsobovaly mnoho dalších problémů. Zásadní vada opět zkrotila ceny ojetin i zájem o S600 na minimum.

Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002) Mercedes-Benz S 500 L (V220) (1998–2002)

 

7. Alpine A610

Proti předchůdci Renault Alpine GTA byla novinka pojmenována Alpine A610, možná z důvodu symbolického oddělení výroby obyčejných modelů od sportovního náčiní. Opak je pravdou, protože interiér A610 nepřipomínal nic jiného než průměrný masově prodávaný kosočtverec nízké kvality. Kromě písmena A na středu volantu nebylo možné najít výjimečnost dynamicky tvarovaného kupé Alpine.

Renault Alpine A610 (1991) Renault Alpine A610 (1991)

 

8. Lancia Gamma Coupe

Prostorná a rychlá Lancia měla už v roce 1976 i výbornou ovladatelnost. Dobré dojmy z jízdy střídaly rozpaky z techniky. Nejslabším článkem Gammy navždy bude vodní pumpa, která trpěla na zatěžování po studených startech a několik motorů se dokonce uvařilo právě z důvodu výpovědi služby vodního chlazení.

Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980) Lancia Gamma Coupé (830) (1976–1980)

 

9. Audi TT

Některé první kusy TT 8N nemile překvapily jejich řidiče. Ve vysokých rychlostech nastávala směrová nestabilita a do zatáček se novému Audi také moc nechtělo. Konfigurace vyrobené do roku 2000 byly svolány zpět do servisů kvůli připevnění decentního křídla spolu s úpravou podvozku.

Audi TT Coupe (8N) (1998–2003) Audi TT Coupe (8N) (1998–2003)

 

10. Alfa Romeo 4C

Výjimečně konzervativní Alfa Romeo 4C vyvedena bez výmyslů moderní společnosti je náchylná k přetáčivosti. Přísně řidičsky zaměřený sporťák drží stopu a v okamžiku definitivní ztráty adheze se roztočí do téměř nechytatelných hodin. Výtka se objevuje opakovaně v záplavě fascinací designem Lorenza Ramaciottiho, pro nezkušeného požitkáře se může nástup smyku stát drahým či bolestivým překvapením.

Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C

 

Související články

Témata
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2021 09:29
Jíří Ovčáček...
...začal psát o autech? Tohle je fakt hrozný blábol.... 8-s
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2021 09:27
Re: 4C
Pneumatiky mohou svými vlastnostmi lehce zdůraznit zmíněné chování. Primárním faktorem je však rozměr pneumatik, distribuce hmotnosti a zejména dynamická geometrie kol.
14. 11. 2021 08:10
Re: 4C
Třeba v BMW Z4 to krásně je cítit, jedeš ve vyjetých kolejích a táhne tě to do strany, musíš korigovat a jak začne jiný asfalt jak utne.
Avatar - xxc
13. 11. 2021 19:57
Re: 4C
ako mozu pneumatiky sposobovat tahanie za volant?
13. 11. 2021 12:33
4C
... přetáčivé na suchu opravdu není.... Dokud si nedáte režim "R", čili "race" s vypnutou stabilizací, tak to na suchu defacto nejde urvat.... samozřejmě na mokru je to něco jiného, ale to je snad celkem logické u zadokolky s dost brutálním poměrem váha/výkon.... A že u lehkého, krátkého auta s motorem uprostřed je přetočení rychlé a potenciálně nebezpečné je jasné z podstaty věci....

4C má jiné chyby, možná největší je použití špatných pneu z výroby, kdy standardní Pirellky jsou mnohem horší než Michelinky a kromě horších jízdních vlastností hlavně způsobují dost citelné tahání za volant a směrovou nestabilitu v přímém směru na horších silních.

Ty ostatní auta neznám, ale jestli autor u všech blábolí tak jako u 4C tak to je fakt článek jak noha.... :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud