Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

UAZ Bajkal přichází na český trh. Kolik stojí obytná Buchanka?

David Bureš
Diskuze (31)

UAZ Bajkal je obytný vůz postavený na bázi legendární Buchanky. Nabízí rozkládací postel i místo na vaření.

Historie UAZu 2206, alias slavné Buchanky, se sice datuje do roku 1958, stále si však díky své jednoduché konstrukci a prostorné kabině umí najít svoji klientelu. Navíc jsou k dispozici i různé úpravy, třeba loni debutoval tzv. UAZ Bajkal, což je Buchanka s obytnou vestavbou. Nově tento obytný vůz zvládající i jízdu v terénu pořídíte i na českém trhu.

Bajkal se primárně liší svým interiérem, upraveným do podoby obytného automobilu. Proto má omyvatelnou vinylovou podlahu, praktickou skříňku s úložným prostorem pro rezervní kolo, skříňku s vařičem nebo stolkem. Nechybí ani prostorná rozkládací postel s rozměry 1,9 x 1,06 metru doplněná o úložný prostor, kterou lze používat také jako pohovku.

To mluvíme o variantě se čtyřmi místy k sezení. Objednat lze ale také třímístné provedení, které má díky chybějící sedačce navíc velkou šatní skříň a skříňku s dřezem, kanystrem na čistou vodu s čerpadlem a kanystrem na odpadovou vodu.

Ceny začínají na částce 664.950 Kč za verzi se čtyřmi místy k sezení. Třímístné provedení pak přijde na 680.680 Kč. Bajkal ale nadále lze pořídit i v jubilejní edici, která v roce 2018 slavila 60 let existence Buchanky. Ta se odlišuje unikátní zeleno-bílou karoserií, 16" bílými ocelovými koly nebo sedadly s voděodolným textilním čalouněním a vyhříváním vpředu. Taková verze stojí 695.950 Kč, respektive 711.680 Kč podle počtu sedadel.

UAZ Bajkal nicméně lze dále dovybavit. K dispozici jsou dva typy střechy, 2S, fixní střešní nástavba, nebo 1P, výklopná střecha s možností montáže spací vestavby, s dalším lůžkem, s ložnou plochou 1,9 x 1,29 metru. Včetně lůžka tato možnost vyjde na 151.250 Kč.

Objednávat lze ale také třeba nezávislé topení (+48.400,-), mechanicky ovládanou klimatizaci (+108.900,-), markýzu (+29.040 Kč), záclonky (+19.360,-) nebo třeba střešní nosič (+33.360 Kč). Podobně jako u výchozí Buchanky lze pak doplatit za antikorozní nástřik podvozku a dutin (+19.590 Kč), pohon na LPG (+51.530 Kč) nebo otáčkoměr (+4.235 Kč).

Motor zůstává stejný jako u výchozí Buchanky, což znamená tradiční zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 2693 cm3 naladěný na 82,5 kW, který je spárovaný s pětirychlostní manuální převodovkou. Poháněná je standardně zadní náprava, s mechanicky připojitelnou přední nápravou. Standardem je též elektricky ovládaná uzávěrka zadního diferenciálu. Bajkal má navíc přepracovaný systém řazení pohonu 2H, 4H a 4L, který zaručuje maximální odolnost a spolehlivost i v nejnáročnějším terénu, kde přijdou vhod také dvě tuhé nápravy typu Spicer.

UAZ 2206 Bajkal AMC je možné objednávat prostřednictvím prodejců v celoevropské síti AMC, tedy i v České republice, kde se také narodil úplně první prototyp evropského modelu UAZ 2206 Bajkal AMC a kde budou všechny další kusy upravovány a schvalovány. V síti AMC lze vůz také servisovat, přičemž se na něj vztahuje záruka na dva roky nebo 100.000 km.

Vozidlo je vždy importováno na přání, a tak je při realizaci dodávky počítat s tím, že od objednání k předání uplyne nejméně šest měsíců, v krajních případech dokonce až devět měsíců.

David Bureš
Diskuze (31)

Doporučujeme

14. 11. 2023 19:21
Re: Ty závěsy v oknech
No ale nekúp to!!!! Pri základnej verzii za cca 27000 € si za ruské záclonky priplatíš iba cca 700€ - oproti tomu, čo zacvakáš za benzín je to malina (preto neuvádzajú spotrebu - robil som v opravovniach , kde sa to kedysi opravovalo...)
Avatar - Barrichello
14. 6. 2021 10:33
Re: Jděte s tou sovětskou Buchankou, UAZem
ono se to nevozí jen sem ale i do řady zemí EU a všude to jede přihlásit. To samé Niva Classic bez airbagů :-)

Ale pořád nevím jeký rozdíl je bourat do Buchanky a do veterána Transit 1, co má legální bílé noty (nemluvě o tom, že když vytáhneš 40 litránků tak jde přes polsko na bílé přihlásit i 40-50 let starej americkej pikap)

Ono v Eurosojuzu jde leccos :-)
Avatar - Ada je zase tady
13. 6. 2021 19:59
To, že je ruská, mi vadí nejméně
Horší je, že jízdní vlastnosti jsou kvůli vysokému těžišti katastrofální. A chybí tomu normální motor.
Avatar - JFK
11. 6. 2021 16:22
Re: Jděte s tou sovětskou Buchankou, UAZem
Nové auto a veterán není to samé i když to možná Vaculík tak tendenčně prezentuje. Tudíž ekvivalent není T1 nebo první transit, ale nový multivan nebo nový transit, kde při srážce na přechodu aspoň přežiješ. To samé platí pro posádku toho střepu v případě nehody, minimálně pro její nohy.. jednou je to nové auto, tak má splňovat legislativu bez žádných ojebů, který stojí výrobce a spotřebitele miliardy eur, které tento sovětský pomník nesplňuje a v principu je to nefér. Tudíž tu nemá jako nové vozidlo legálně co dělat, i sami rusáci se styděli, když jsem jim řekl že to sem vozí. Asi jako by se přihlašoval od nova 1203/1500.
Avatar - Barrichello
11. 6. 2021 14:35
Re: Jděte s tou sovětskou Buchankou, UAZem
Ale ten veterán si můžeš dovéz, registrovat a denně s tím jezdit. On jde totiž postavit i na bílé, pokud je ze zemí EU.

Takže jinak, co když si někdo doveze z Německa VW Transporter 1 generace nebo obdobnou dodávku MB nebo Transita? Hodí si to na bílé a může vesele drandit. Taky do něj nebudeš asi chtít bourat.

Tady je akorát rozdíl to, že je to nové. Ale jinak je to úplně to samé.

Já jsem rád, že se dá individuálním dovozem a homologací ještě přihlásit taková auta.