Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uniklá tabulka odhaluje motorizace nové Toyoty Land Cruiser, V8 v ní chybí

Ondřej Mára
Diskuze (31)

V uniklých materiálech jsou zatím zmíněny pouze dvě šestiválcové motorizace, obě však nabídnou působivý výkon.

Premiéra nové generace Toyoty Land Cruiser 300 by sice měla proběhnout až někdy koncem tohoto měsíce, díky nespočtu úniků však máme pocit, že už tohle auto celkem slušně známe. K úplnému obrazu nám však dosud chyběly informace o motorizacích, kolem kterých se vyrojila řada spekulací. Dnes už ale víme, že pod kapotou budou šestiválce.

Na instagramovém profilu land.cruiser.300 se totiž nedávno objevil snímek s tabulkou motorizací, které by měl nový Land Cruiser 300 nabídnout během uvedení na trh. Bohužel zatím nevíme, pro který trh bude tato nabídka určená, hned je ale jasné, že na ní něco chybí – motorizace V8.

Namísto osmiválce totiž zákazníci dostanou na výběr mezi 3,3litrovým šestiválcovým turbodieselem a 3,5litrovým přeplňovaným benzínovým šestiválcem. Diesel přitom nabídne nejvyšší výkon 225 kW při 4000 otáčkách, zatímco nejvyšší točivý moment vzrostl na 700 N.m  rozmezí cca 1600 až 2600 otáček. Oproti staršímu 4,5litrovému naftovému osmiválci si tak Land Cruiser polepší o 30 kW a 50 N.m.

Zajímavější jsou však parametry benzínového motoru, který by měl nabízet nejvyšší výkon 305 kW při 5200 otáčkách a nejvyšší točivý moment 650 N.m v rozmezí 2000 až 3600 otáček. Díky přeplňování tak nová V6 nabídne vyšší výkon, než 5,7litrová atmosférická V8 pod kapotou současného Land Cruiseru 200. Ten totiž nabízí nejvyšší výkon 266 kW a nejvyšší točivý moment 540 N.m.

Zatím není jasné, jak moc se změnila pohotovostní hmotnost nového Land Cruiseru, maximální hmotnost vozidla (tedy včetně nejvyššího zatížení) je však podle dalších tabulek nepatrně nižší. Stále však zůstává možnost táhnout brzděný přívěs o nejvyšší hmotnosti 3500 kilogramů. Navíc se očekává, že nové šestiválce budou citelně úspornější.

Video se připravuje ...

Stále ještě existuje možnost, že se benzínový atmosférický motor V8 objeví pod kapotou Land Cruiserů 300 určených pro trhy Středního východu a jižní Afriky. Stejně tak bychom ale neměli být překvapeni, pokud se V8 pod kapotu ikonického offroadu neobjeví již vůbec. Ostatně o konci V8 se spekulovalo již před prvními úniky informací o nové generaci Land Cruiseru.

Sluší se ovšem připomenout, že si Toyota nedávno nechala registrovat patent pro twin-turbo motorizaci V8, o které se zatím mluví především v souvislosti se sportovními modely Lexus. I Land Cruiser by se však časem mohl objevit ve „sportovnější“ verzi GR. Nemluvě o jeho luxusním dvojčeti v podání Lexusu LX.

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Doporučujeme

Avatar - JirkaV8
20. 5. 2021 15:16
Házení perel sviním
To je úplně jedno, zde v Babišstánu jsou stejně lidé nemocní jen z chrochtající neodpružené Škodovky. Nedejbože z hnijícího tupého Hjundaje popřípadě vylevněné Dacie. :D :D :D Babišstán je pro Toyotu tak okrajovou a nezajímavou zemí, že zde dokonce normální řadu 200 vůůůůbec nenabízí. Tak proč řešit její motorizaci? V jiných zemích, kde žijí lidé si to budou muset pořešit. Vyhrála ekonomika, kdy čísla budou nepatrně lépe vycházet pro V6 na úkor jízdních zážitků s V8. Osobně by mi počet válců tolik nevadil, alespoň to bude mechanicky jednodušší. Ale objem dolů mě mrzí.
Avatar - speedfred
20. 5. 2021 11:32
Re: V6 diesel s úctyhodným objeme 3,3 je naprosto OK
Občas tam pozerám na autá, ale dodávky som ešte nepozeral.
20. 5. 2021 09:59
Re: V6 diesel s úctyhodným objeme 3,3 je naprosto OK
sleduj otomoto bývají tam celkem pravidelně, Dodge Promaster Pentastar nebo Transit s motorem z Mustangu. Celkově Poláci umí neuvěřitelné věci, když budeš chtít, dokážou přivézt a přihlásit i funglovku:)
Avatar - speedfred
20. 5. 2021 08:57
Re: V6 diesel s úctyhodným objeme 3,3 je naprosto OK
LPG je riešenie. Toto v benzíne ma fakt zaujíma.
20. 5. 2021 08:37
Re: V6 diesel s úctyhodným objeme 3,3 je naprosto OK
Nutně musíš provozovat na LPG. Dodge zase používá Pentastar 3,6. Spíš by mě zajímalo, jak to má s brzdama apod. Přece jen to je o dost živější:)