Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Sant' Agatě velkým motorům pořád věří. Lamborghini chystá hned dvě dvanáctiválcové novinky

David Bureš
Diskuze (1)

Dvanáctiválcové motory jsou s Lamborghini spjaty už jeho počátků. V Sant' Agatě se s nimi počítá i nadále.

Emisní normy v poslední době omezují nabídku velkoobjemových agregátů, kdy výrobci dávají přednost kompaktnějším jednotkám, dnes navíc stále častěji doplněných o elektromotor. Je tak osvěžující vědět, že takové Lamborghini nadále počítá s vidlicovým dvanáctiválcem. A letos dokonce představí hned dva modely s tímto agregátem.

Lamborghini tento plán odhalilo prostřednictvím krátké zmínky v tiskové zprávě věnující se obchodním výsledkům automobilky za uplynulý rok a výhledu pro letošní rok. Zprávu následně potvrdil i sám generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann.

„Připravujeme dvě produktové novinky. Jednu na základech V12 a druhou s tímtéž základem, avšak doplněným o kondenzátor jako v Siánu,“ odpověděl Wnkelmann na otázku britského magazínu Autocar, co automobilka ze Sant' Agaty chystá pro letošní rok.

Vedle toho prvním zákazníkům dodá ostrý Huracán STO, představený už v loňském roce. Mimo to se hovoří o přípravě faceliftu Urusu, který by se však na trhu měl objevit až v roce 2022.

Winkelmann každopádně nespecifikoval, o jaké novinky půjde. Autocar však spekuluje o tom, že se bude jednat o podobnou limitku jako Sián. Ten má vzniknout jen v 82 exemplářích - 63 připadá na kupé a 19 odvozený roadster. Druhý z chystaných dvanáctiválcových speciálů pak může být jednokusový speciál ve stylu loňského SC20. Winkelmannův předchůdce, Stefano Domenicalli, současný šéf Formule 1, totiž loni dal najevo, že divize Squadra Corse pracuje na dvou takových autech.

Pro Lamborghini by každopádně mohlo jít o jakési rozloučení se současnou technikou Aventadoru, na jehož technických základech budou tyto dvanáctiválcové modely postaveny. Dnešní vlajková loď značky se pomalu odebírá do důchodu a už se vyhlíží nástupce. Ten si sice zachová dvanáctiválcový motor, avšak doplněný o elektromotor, čerpající tentokrát energii z klasických baterií. Mohl by přitom být umístěn vpředu a nahradit tak stávající řešení pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex čtvrté generace.

Italská automobilka každopádně podle všeho má zajištěnou budoucnost i v době koronaviru. Winkelmann přiznává, že už na konci roku 2020 měla firma vyprodanou produkci na devět měsíců letošního roku. Za první dva měsíce letošního roku pak dealeři hlásí více objednávek než před rokem, což byla doba ještě před odstartováním pandemie koronaviru.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme