Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.3 v Česku dramaticky zlevnil. Jak si stojí proti čínské konkurenci?

Lukáš Volšický
Diskuze (21)

Volkswagen zveřejnil nový ceník pro elektromobil ID.3, díky němuž nová akční výbava Pure Limited začíná těsně pod 800 tisíci korun. Jak si však stojí proti ještě levnějšímu konkurenčnímu MG4 Electric?

Volkswagen ID.3 byl vstupem wolfsburgské značky do světa moderní elektromobility. Prodává se jako základní model elektrických volkswagenů ID a postupně se stává stále dostupnějším. Oficiální český importér právě zveřejnil nejnovější ceník a uvádí na tuzemský trh novou zvýhodněnou výbavu Pure Limited, díky níž je ID.3 zatím nejlevnější za celou dobu, co se prodává v Česku. Jak si však stojí proti hlavnímu konkurentovi – britsko-čínskému MG4 Electric?

Základní výbava a cenový rozdíl

V Česku se nový Volkswagen ID.3 Pure Limited aktuálně prodává se základní cenou od 799.900 Kč. Ve standardní výbavě má pouze šedou barvu Moonstone kontrastující s černou střechou. Za metalické laky si připlatíte 18.400 nebo 21.000 Kč podle zvoleného odstínu. Základní model vyjíždí na obyčejných 18“ ocelových kolech s poklicemi, přičemž za jediná volitelná 18“ kola z lehkých slitin East Derry si připlatíte 18.200 Kč. Za dalších 22.800 Kč si pak můžete dopřát i panoramatické střešní okno.

U konkurenčního MG4 však musíte na panoramatickou střechu zapomenout, protože ji vůbec nenabízí, zato se v aktuální základní výbavě Emotion Edice 100 let dodává na standardních 17“ litých kolech. Nevkusné plecháče s poklicemi nechává v minulosti. Ve standardu je MG4 dostupné v bílém laku Dover a za všechny volitelné barvy si připlatíte 15.000 Kč. Speciální výroční edice navíc přináší akční zvýhodnění třicet tisíc, díky němuž MG4 začíná od 749.900 Kč.

Tepelné čerpadlo, napájení V2L a wallboxy

Stále častěji se u nových elektromobilů setkáváme s moderní technikou, jako jsou tepelné čerpadlo nebo funkce V2L (vehicle-to-load) pro obousměrné nabíjení a napájení externích spotřebičů z vysokonapěťového akumulátoru vozu.

Ani jeden z elektromobilů však nedisponuje tepelným čerpadlem v základní výbavě. U Volkswagenu ID.3 v akční výbavě Pure Limited si můžete tepelné čerpadlo dokoupit za 27.500 Kč, konkurenční MG4 jej jako příplatkovou výbavu nenabízí a disponuje jím pouze ve vrcholném paketu Exclusive, prodávaném za cenu od 949.900 Kč.

Srovnání Volkswagen ID.3 MG4 Electric
Výbava Pure Limited Emotion Edice 100 let
Motor elektrický, zadní elektrický, zadní
Kapacita akumulátoru [kWh] 52 51
Největší výkon [kW/min] 125/- 125/-
Převodovka automatická automatická
Max. rychlost [km/h] 160 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 7,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 15,2 17
Maximální dojezd - město [km] 504 492
Maximální dojezd - kombinovaný [km] 388 350
Emise CO2 [g/km] 0 0
Objem zavazadlového prostoru [l] 385 363
Rozměry d x š x v [mm] 4263 x 1809 x 1553 4287 x 1836 x 1504
Rozvor [mm] 2770 2705
Cena bez zvýhodnění od [Kč] 799.900 779.900

Výhodou MG4 je možnost samostatného příplatku za obousměrné nabíjení V2L, díky němuž ze svého vozu můžete udělat záložní zdroj elektřiny s napětím 230V a výkonem 2,2 kW. Tato doplňková výbav se v nejnovějším ceníku objevuje za 7.990 Kč. V konfigurátoru volkswagenu se neobjevuje.

A spolu s nabíjením souvisí i dostupnost originálních domácích AC wallboxů. Volkswagen nabízí základní ID Charger s dobíjecím výkonem 11 kW za 13.900 Kč. Za 37.280 Kč pak nabízí i výkonnější neoficiální wallbox Moon Inch Pro s výkonem 22 kW. MG prodává nejlevnější wallbox MyBox Home s výkonem 22 kW za 21.900 Kč bez DPH, tedy za 26.499 Kč s DPH.

125 kW a minimální rozdíl v baterii

Jednou z mála přesných shod obou elektromobilů je maximální výkon. Základní Volkswagen ID.3 Pure Limited i MG4 Emotion Edice 100 let se u nás prodávají s jedním elektromotorem o 125 kW (170 koních) pro pohon zadních kol. Volkswagen standardně disponuje vysokonapěťovým akumulátorem s oficiálně udávanou kapacitou 52 kWh, MG4 má oficiálně udávanou kapacitu 51 kWh.

Volkswagen uvádí, že ID.3 Pure Limited jezdí s kombinovanou spotřebou elektrické energie 15,2 kWh/100 km a ujede na jedno nabití až 388 kilometrů. Nejlevnější konkurenční MG4 slibuje kombinovanou spotřebu 17 kWh/100 km a ujede na jedno nabití až 350 kilometrů. Dynamicky pak oba elektromobily vyvinou stejnou maximální rychlost 160 km/h. MG4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy, Volkswagen tento údaj v technických parametrech neuvádí.

Anketa

Který ze srovnávaných elektromobilů by byl ten váš?

Volkswagen ID.3
MG4 Electric

Lukáš Volšický
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
21. 6. 2024 22:24
Re: Ani zadarmo!
Já bych bral ten s dieselem
Avatar - kuk
21. 6. 2024 18:48
Re: Ani zadarmo!
A proto tu vočumuješ. ha ha. :D :D :D
20. 6. 2024 21:46
Re: iD.3 dramaticky zlevnil
Stále se bavíme o nákupu jen na IČO :no:
Avatar - Emel
20. 6. 2024 09:26
Re: iD.3 dramaticky zlevnil
Ne, na objíždění Evropy to není... což na druhou stranu většinu nemusí trápit. Jinak to ale - ano, díky dotaci - začíná být celkem racionální alternativa... pro někoho (mám kde nabíjet, ideálně z FVE, minimum dlouhých tras a nebo na to je doma jiné auto).
19. 6. 2024 19:48
Re: iD.3 dramaticky zlevnil
Pouze jako podnikatel a nesmíš s tím chtít jet daleko a hlavně nesmíš chtít výbavu :-[] i ten základní Golf je auto, se kterým můžeš v klidu objet Evropu. Se základním iD.3 bych si to nelajsnul :no: