Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW chce mít nejrychlejší auto na Nürbugringu. O rekord se pokusí v létě

David Bureš
Diskuze (6)

Po Pikes Peaku se Volkswagen pokusí urvat další rekord. Opět se o to bude snažit speciál Volkswagen ID. R.

Volkswagen v letošním roce začne s expanzí své nové elektrické řady ID., která bude čítat hned několik modelů s elektrickým pohonem. Novou řadu už propaguje i pomocí elektřinou poháněného speciálu ID. R, s nímž loni Volkswagen vyrazil na vrch Pikes Peak, kde se stal nejrychlejším elektromobilem i vozem vůbec v historii. Letos si značka pro tohle vozidlo připravila další úkol.

A nebude to nic jiného než snaha o rekord na slavné Severní smyčce Nürburgingu. O této snaze jsme psali už loni, přičemž nyní ji automobilka oficiálně potvrdila. Jestliže se však spekulovalo o tom, že by Volkswagen chtěl pro sebe urvat absolutní rekord, výsledný cíl je nakonec realističtější. Volkswagen ID. R bude chtít být nejrychlejším elektromobilem na této trati.

To znamená, že nebude muset překonat loňský čas upraveného speciálu z Le Mans, Porsche 919 Hybrid Evo, s neuvěřitelnou hodnotou 5:11,54, ale bude mu „jen“ stačit překonat čas čínského projektu Nio EP9, který Severní smyčku obkroužil za 6:45,9. Na druhou stranu, na Pikes Peak ID. R také jelo ve snaze být nejrychlejší elektroauto a nakonec z toho byl absolutní rekord.

Video se připravuje ...

„Po rekordu na Pikes Peaku je nejrychlejší čas mezi elektromobily na Nürbugring Nordschleife další velká výzva pro ID. R. Rekordní čas na Severní smyčce je skvělé vyznamenání pro jakékoliv auto, sériové nebo závodní,“ říká šéf divize Volkswagen Motorsport Sven Smeets.

O rekord se vůz pokusí někdy v průběhu léta, přičemž pro tyto potřeby bude dále upraven. „Především budeme upravovat aerodynamiku ID. R, aby se přizpůsobila podmínkám na Nordschleife, které se hodně odlišují od těch na Pikes Peaku,“ říká technický ředitel závodní divize Volkswagenu François-Xavier Demaison.

Automobil si na Nordschleife nebude muset poradit s takovým převýšením jako na Pikes Peaku, přesto si zachová silné pohonné ústrojí. O pohon vozidla vážícího méně než 1.100 kilogramů (včetně řidiče) se nadále postarají dva elektrické motory se systémovým výkonem 500 kW.

Za volant Volkswagenu ID. R se pak opět usadí Romain Dumas, který s ním už absolvoval rekordní jízdu na Pikes Peak, která mu zabrala pouhých 7:57,148, čímž se tak stal prvním jezdcem, který na tento vrch vyjel za méně než osm minut. Francouzský závodník má přitom se Severní smyčkou bohaté zkušenosti, tamější čtyřiadvacetihodinovku čtyřikrát vyhrál!

„Trať znám velice dobře, ale ID. R bude úplně jinou výzvou, díky extrémní akceleraci a vysokou rychlostí v zatáčkách. Překonání elektrického rekordu určitě nebude procházkou růžovým sadem,“ říká Dumas s tím, že na 20,832 kilometru dlouhé trati se 75 zatáčkami bude muset překonat průměrnou rychlost 185 km/h, aby překonal rychlostní rekord mezi elektromobily. Jsme zvědavi, jestli se mu to povede, v létě už budeme vědět více!

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Emel
22. 1. 2019 14:26
Re: Ha, ha
Jo... z jakého koncernu že je aktuálně nejrychlejší auto na Ringu? A z jakého bylo to předchozí?
22. 1. 2019 03:19
Re: čau lidi, děti, ženy, LGBT a jiná zvířátka...
Ale chytá tě to jen takhle k večeru koukám :-! ;-)
Avatar - Ham.
21. 1. 2019 20:19
Re: Ha, ha
Pokud závodění chápeš ve smyslu Coubertinovského hesla není důležité zvítězit, ale zúčastnit se, tak závodit moc neumí, protože kam vlezou, tam vyhrávají. A vyhrávat je takové přízemní. 40 vítězství značek VW z 24hLM je už opravdu ubíjející, jak k tomu přijdou značky, co se snaží, jezdí tam rok co rok a nic, ani ten Coubertin je v cíli nepoplácá po ramenou. >:-[]
Avatar - white label
21. 1. 2019 18:38
Re: Ha, ha
Audi a Porsche neumí závodit?
Na Pikes Peaku taky nikdo takový čas od VW nečekal.
Avatar - Uživatel_5340709
21. 1. 2019 18:25
Ha, ha
já bych toho chtěl. VW a celý koncern umí dobře přepravovat, ale ne závodit. ;-)