Volkswagen Multivan konečně dostal pohon 4x4. Ale ne takový, jaký myslíte
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-hybrid • Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Osobní dodávka se dostala pohonu všech kol. Ten se ovšem pojí výhradně s novým plug-in hybridním pohonem s výrazně větším akumulátorem a výkonem.
Na autosalonu v Hannoveru, tradičně věnovanému užitkových automobilů, se veřejnosti představily nejen nové generace Volkswagenů Transporter a Caravelle, ale také další novinky ze stáje značky Volkswagen Užitkové vozy.
Jedněmi z nich jsou například základní verze elektrického modelu ID. Buzz s přídomkem Pure, Freestyle a Pure Cargo s výkonem 125 kW a sadou akumulátorů o kapacitě 59 kWh. Z pohledu českého zákazníka je ovšem důležitější jiný model v podobě velmi úspěšného Volkswagenu Multivan, který se v aktuální generaci změnil spíše v osobní vůz. Stojí totiž mimo užitkovou řadu Transporter, protože využívá platformy MQB pro klasické osobáky.
Rozměrově je na tom multivan v mnoha ohledech lépe než předchůdce. Výrazně se zlepšil cestovní komfort, který podporují též volitelné tlumiče pérování s nastavitelnou charakteristikou. Současné provedení ovšem přišlo také s několika kompromisy. Vedle absence výkonného dieselu (maximem je 2.0 TDI se 110 kW) to byl také chybějící pohon všech kol, který jsem zmiňoval ve svém testu z letošní zimy, kdy jsem záběr čtyř kol potřeboval jako sůl.

Tenhle nedostatek ovšem aktuálně napravuje verze se systémem 4Motion. Čtyřkolka je ovšem pevně svázána s novým plug-in hybridem. Jestliže dosud tahle částečně elektrifikovaná varianta sázela na souhru čtyřválce 1.4 TSI s elektrickou jednotkou se systémovým výkonem 150 kW, verze 4Motion spoléhá na novou generaci s patnáctistovkou TSI evo2s turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, jakou známe třeba z nových Volkswagenů Golf a Tiguan či Škod Superb a Kodiaq.
Systémový výkon čtyřkolky dosahuje velmi slušných 180 kilowattů, přičemž elektromotor si berze energii z výrazně většího trakčního akumulátoru. Ten u staršího provedení nabídl využitelných 10,4 kWh, modernější řešení má 19,7 kWh. Bez zapojení spalovacího motoru díky tomu zvládnete výrazně delší vzdálenosti, byť oficiální údaje se o elektrickém dojezdu nezmiňují. Minimálně 60kilometrový akční rádius by ovšem pro Multivan hybrid 4Motion neměl být problém.