Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat W8 je technický unikát. I dnes za něj zaplatíte ranec

Lukáš Volšický
Diskuze (17)

Osmiválcový Volkswagen Passat je jednou z připomínek zlaté éry automobilky na začátku nového tisíciletí. V době uvedení na český trh se prodával za cenu přesahující 1,3 milionu korun a dnes za něj zaplatíte částky blížící se jednomu milionu, pokud je v až bezchybném stavu.

Vzpomínáte si, když Volkswagen vyráběl Passat s prestižním osmiválcem? Populární pátá generace s továrním interním jménem B5 je na světě už od roku 1997, ale až při faceliftu pro rok 2001 se představila s vlajkovou motorizací, která dnes je lákadlem pro skutečné fajnšmekry. V Německu se tehdy rozhodli, že z vylepšeného Passatu B5.5 udělají až luxusní diskrétní vůz s opravdu silným srdcem.

Nový Passat B5.5, jak se facelifu říká, se ukázal s modernějším designem od Hartmuta Warkusse. Když jste však neměli hluboko do kapsy a zamítli jste všechny řadové čtyřválce, pětiválec VR5 nebo vidlicové šestiválce, mohli jste si objednat opravdovou specialitu. Ve Volkswagenu z modernizovaného Passatu udělali další testovací platformu nových koncernových motorů W.

Vidlicový osmiválec s konfigurací řad válců ve tvaru písmene W se spolu s dvanáctiválcem W12 pro Volkswagen Phaeton nebo Audi A8 a šestnáctiválcem W16 pro Bugatti Veyron stal velkou technickou exkluzivitou. Čtyřlitrová jednotka BDN pro Passat měla čtyřlitrový zdvihový objem, 32 ventilů a standardní pohon všech kol 4motion. K dispozici byla s šestistupňovým manuálem, nebo automatickou převodovkou Tiptronic.

Video se připravuje ...

Nejvýkonnější motorizace pro Passat byla dostupná pouze pro vrcholnou výbavu v obou karosářských verzích – sedan a kombi s obchodním jménem Variant. Dobová tisková zpráva uvádí, že osmiválec disponoval 202 kW (275 koňmi) a 370 newtonmetry. Passat W8 uměl jezdit maximální rychlostí 250 km/h, s manuálem zrychlil na stovku za 6,5 sekundy a s automatem za 7,8 sekundy. Kombi vždy bylo o tři desetiny sekundy pomalejší. Udávaná kombinovaná spotřeba se pohybovala okolo 13 litrů na 100 kilometrů.

V Česku se Volkswagen Passat W8 se základním manuálem prodával za cenu od 1.318.100 Kč a s automatickou převodovkou Tiptronic byla cena o 69.400 Kč vyšší. Kombi Variant začínalo na 1.377.500 Kč a příplatek za automat byl 69.500 Kč. A pro zajímavost – tehdejší dodací lhůta nového vozu byla pouhé dva až tři měsíce.

A kolik stojí Volkswagen Passat W8 dnes? U našich německých sousedů jsme našli na prodej opravdu zachovalý kousek s praktičtější karoserií kombi, který od roku 2004 najel pouze 33.500 kilometrů. Má manuální převodovku a je v až neuvěřitelně zachovalém stavu, protože po prvním majiteli ze Švýcarska skončil v rukách nadšeného sběratele.

Za unikátní Volkswagen Passat Variant W8, připomínající zlatou éru automobilky ze začátku nového milénia, dnes zaplatíte astronomických 815.000 Kč. Když jej však zakonzervujete a uschováte v bezpečném prostoru, v budoucnu budete mít opravdu jedinečnou raritu s investičním potenciálem.

Lukáš Volšický
Diskuze (17)

Doporučujeme

20. 10. 2023 11:17
Re: motor W8
Ja na nátlak veľa nedám. ;-)
20. 10. 2023 11:16
Re: motor W8
Vyššie, pod Dinarovým príspevkom. Bol to W12 a ten si pod ťažšou nohou vedel potiahnuť aj viac, ;-)
20. 10. 2023 11:13
Re: motor W8
Na šmudlu sa pozri do zrkadla. ;-)
20. 10. 2023 11:13
Re: motor W8
Máš pravdu, ale nesplietol som si to s V8 ale s W12. :yes:

P.S. Tie mínusy za relevantnú informáciu sú už fakt trápne. To v ACZ nie sú schopní eliminovať script nejakého magora?
20. 10. 2023 10:04
Re: motor W8
Touareg s W8 neexistuje šmudlo. :-!