Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat W8 je technický unikát. I dnes za něj zaplatíte ranec

Volkswagen Passat Variant W8
Volkswagen Passat Variant W8
Volkswagen Passat Variant W8
Volkswagen Passat Variant W8
38 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (17)

Osmiválcový Volkswagen Passat je jednou z připomínek zlaté éry automobilky na začátku nového tisíciletí. V době uvedení na český trh se prodával za cenu přesahující 1,3 milionu korun a dnes za něj zaplatíte částky blížící se jednomu milionu, pokud je v až bezchybném stavu.

Vzpomínáte si, když Volkswagen vyráběl Passat s prestižním osmiválcem? Populární pátá generace s továrním interním jménem B5 je na světě už od roku 1997, ale až při faceliftu pro rok 2001 se představila s vlajkovou motorizací, která dnes je lákadlem pro skutečné fajnšmekry. V Německu se tehdy rozhodli, že z vylepšeného Passatu B5.5 udělají až luxusní diskrétní vůz s opravdu silným srdcem.

Nový Passat B5.5, jak se facelifu říká, se ukázal s modernějším designem od Hartmuta Warkusse. Když jste však neměli hluboko do kapsy a zamítli jste všechny řadové čtyřválce, pětiválec VR5 nebo vidlicové šestiválce, mohli jste si objednat opravdovou specialitu. Ve Volkswagenu z modernizovaného Passatu udělali další testovací platformu nových koncernových motorů W.

Vidlicový osmiválec s konfigurací řad válců ve tvaru písmene W se spolu s dvanáctiválcem W12 pro Volkswagen Phaeton nebo Audi A8 a šestnáctiválcem W16 pro Bugatti Veyron stal velkou technickou exkluzivitou. Čtyřlitrová jednotka BDN pro Passat měla čtyřlitrový zdvihový objem, 32 ventilů a standardní pohon všech kol 4motion. K dispozici byla s šestistupňovým manuálem, nebo automatickou převodovkou Tiptronic.

Video placeholder
Dobová reklama na Volkswagen Passat 4Motion • Zdroj: ribizliribizli/YouTube

Nejvýkonnější motorizace pro Passat byla dostupná pouze pro vrcholnou výbavu v obou karosářských verzích – sedan a kombi s obchodním jménem Variant. Dobová tisková zpráva uvádí, že osmiválec disponoval 202 kW (275 koňmi) a 370 newtonmetry. Passat W8 uměl jezdit maximální rychlostí 250 km/h, s manuálem zrychlil na stovku za 6,5 sekundy a s automatem za 7,8 sekundy. Kombi vždy bylo o tři desetiny sekundy pomalejší. Udávaná kombinovaná spotřeba se pohybovala okolo 13 litrů na 100 kilometrů.

V Česku se Volkswagen Passat W8 se základním manuálem prodával za cenu od 1.318.100 Kč a s automatickou převodovkou Tiptronic byla cena o 69.400 Kč vyšší. Kombi Variant začínalo na 1.377.500 Kč a příplatek za automat byl 69.500 Kč. A pro zajímavost – tehdejší dodací lhůta nového vozu byla pouhé dva až tři měsíce.

A kolik stojí Volkswagen Passat W8 dnes? U našich německých sousedů jsme našli na prodej opravdu zachovalý kousek s praktičtější karoserií kombi, který od roku 2004 najel pouze 33.500 kilometrů. Má manuální převodovku a je v až neuvěřitelně zachovalém stavu, protože po prvním majiteli ze Švýcarska skončil v rukách nadšeného sběratele.

Za unikátní Volkswagen Passat Variant W8, připomínající zlatou éru automobilky ze začátku nového milénia, dnes zaplatíte astronomických 815.000 Kč. Když jej však zakonzervujete a uschováte v bezpečném prostoru, v budoucnu budete mít opravdu jedinečnou raritu s investičním potenciálem.

Vstoupit do diskuze (17)