Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T1 Revival: Vzpomínka na jedničku

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Volkswagen hledí do elektrické budoucnosti, ale tvary se vrací zpátky ke kořenům. A jeden už poměrně známý designér ve druhém ohledu automobilku následuje.

Volkswagen čas od času překvapí konceptem mikrobusu, který vzdává hold tomu úplně prvnímu se dvěma véčky. Poslední verzi Budd-e chce dokonce vyrábět. Jenže v jeho případě půjde o elektromobil, doba bublajících vzduchem chlazených plochých čtyřválců v zádi pod podlahou dávno pominula. Klasickým dodávkám ovšem zůstanou motory s vnitřním spalováním. Jenže zase nebudou retro...

Davidu Obendorferovi to přijde trochu škoda. Tenhle šikovný milovník klasiky a na univerzitě v Budapešti vystudovaný designér není neznámý, už virtuálně navrhl třeba moderní Fiaty 127 a 600 a Renault 4. Osobně si myslím, že ho měli v Turíně dávno zaměstnat... Místo toho navrhuje jachty a ve volném čase auta. Tentokrát se tedy zaměřil na Volkswagen a jeho Typ 2, legendární „busík“, jinak první Transporter. Od roku 1990 se retrospektivně značí paradoxně T1 a některým „odborníkům“ tím Wolfsburg řádně motá hlavy...

Obendorferův výtvor je hranatý, dokonce mnohem více než třeba patnáct let starý koncept Microbus přímo od VW, další studií byl přece jen ostřejší Bulli (2011), už však elektrický. Ale přídí s velkými kulatými světly a logem uprostřed jasně odkazuje na legendu, jsou však čtyři, ještě navíc se zde objevily denní diody. V nárazníku našly místo vodorovné větrací štěrbiny, imaginární (díkybohu konvenční) motory tedy hledejme vpředu... Také záď včetně malých koncových reflektorů odkazuje na originál. Druhým párům bočních dveří chybějí vnější posuvné kolejnice, takže designér počítá s klasickým otevíráním, jen proti směru jízdy. Chromované kliky ale zaujmou...

Pro všechny případy vytvořil podobu luxusních dvoubarevných provedení i dodávek, těm boční dveře chybějí. Pokud se zdají být auta na počítačových skicách dlouhá, tak vězte, že designér použil největší provedení současného T6 a ještě rozvor natáhl o 7 cm.

Obendorfer dle svých vlastních slov nechtěl vyloženě napodobit původní T1. Interiér navrhl v moderním duchu, ale jednoduše. Do historie nahlíží sedačky, vnitřní kliky, středový pruh lakovaný v barvě karoserie, jediný sdružený přístroj pod tříramenným volantem a centrální větrací štěrbiny. Ovládací prvky včetně velkého displeje jsou ale zase moderní... Kultovní klasika, která si získala srdce amerických hippies v 60. letech, má evidentně stále dost obdivovatelů.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - wakantanka
15. 2. 2016 13:18
Re: AHAHO!
No ruku na srdce, ak by to prišlo do výroby v takejto podobe vo veľkosti a cene mierne vyššiu od takého Sharanu kto by nesiahol po ňom nesiahol? Ani full retro, ani techno krabica, ak hybrid tak eko friendly. Ženám by sa určite páčil a určite by pri úvahe nad rodinným autom neodznela poznámka typu : dodávku určite nie ! Ja v takomto modele vydím veľký priestor niekde pod multivanom, možno na jeho úrovni (v prípade rovnakej veľkosti). Platformu, techniku majú, design už tiež, toto by šlo ako teplé rožky aj v USA. A hlavne konečne (z môjho pohľadu) VW ktorý si kúpiš preto, lebo sa ti páči. >:D
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2016 09:11
Re: FIAT?
povedal by som ze aj tie zadne svetla by ako fiat usli v pohode ;-) ... mas dobre oko

naopak... kde su horne bocne okienka po stranach a zaoblena stecha? tym zrezanim strechy to uplne do.... ;-\
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2016 09:02
pekne
len ten zdvojeny A stlpik sa mi nelubi.... uz z fotiek kabiny vidiet ze to bude o drzku pozerat cez takuto zdvojenu "prekazku" ... ale inak moc pekne auto..... ;-) a aj ... ta akoby zrezana strecha ... neladi to s duchovnym predchodcom .. nejake tie malicke okienka po boku hore to mohlo mat...

ale ako celok je to ozaj pekne.... vw by uz mohol trosku popustit uzdu fantazii a ozaj zacat vyrabat nieco co trosku zaujme ..... podla mna by toto retro auto malo uspech ( s nejakymi mensimi upravami ) ... tak neviem co vlastne sa tu riesi na co sa caka a vo co go... uz tu malo byt taketo retro aspon 10rokov
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2016 09:01
Re: AHAHO!
Právě, američani se snaží VW vykastrovat. ;-)
Avatar - Googlit
14. 2. 2016 22:37
Každý v tom vidí co chce
Mě to zase připomíná takové to autonomní autíčko od google...