Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW chystá elektromobil za půl milionu. Studie ID.Life naznačuje, jak bude vypadat

Jan Zajíc
Diskuze (30)

Volkswagen chce v roce 2025, o dva roky dříve, než plánoval původně, na trh uvést malý elektromobil, který bude stát přibližně 20 tisíc eur, tedy okolo půl milionu korun.

Na mnichovském autosalonu IAA Mobility německá automobilka ukazuje jeho předobraz v podobě konceptu ID.Life. 

Studie nabízí minimalistický design bez ozdobných prvků a dalších doplňků na povrchu karoserie. Zajímavostí je individualizovatelná a odnímatelná střecha z tkaniny se vzduchovými komorami.

Jak je dnes módní, Volkswagen využil přírodní a recyklované materiály. Čirému laku například dodávají přirozenou barvu dřevěné třísky, biologický základ mají i tvrdicí přísady. Tkanina střechu a přední kryt je vyrobena z recyklovaných lahví PET.

Jako základní suroviny pro výrobu pneumatik studie posloužily mimo jiné materiály jako bio olej, přírodní kaučuk a rýžové plevy.

V interiéru zaujme kombinace dřeva s materiálem Artvelours Eco pro čalounění sedadel a výplně dveří. V případě kabiny VW zdůrazňuje široké možnosti využití. ID.Life totiž nemá být jen autem.

Interiér lze snadno proměnit například v kino nebo hrací místnost, výbava totiž zahrnuje hrací konzole a projektor. Jako obrazovka slouží promítací plátno, které se v případě potřeby vysune z přístrojové desky. Individuálně lze připojit i další zařízení, jejichž napájení zajistí zásuvka 230 V/16 A v interiéru.

Zaměření pak odpovídá variabilita interiéru: přední řadu sedadel lze kompletně sklopit a společně s rovněž sklopnými zadními sedadly je tak možné realizovat bezpočet variant od instalace sedadel jako v kině přes dvoumetrové lůžko až po nákladní variantu s maximálně využitelným zavazadlovým prostorem.

Co se ovládání týče, VW dál rozvíjí "digitální a dotykový koncept". Kamery a displej nahradily jak vnější, tak vnitřní zpětná zrcátka. Zásadní jízdní funkce se ovládají dotykovou plochou na šestiúhelníkovém volantu, který postrádá horní část věnce. Do ovládacího systému lze navíc integrovat chytrý telefon. Prostřednictvím vlastního zařízení, ať se jedná o chytrý telefon nebo tablet, může řidič ovládat například navigační systém. Hudbu, videa a hry, uložené v připojeném zařízení, si lze v autě pustit, k jejich zobrazení poslouží promítací plátno.

Koncept ID. Life vychází z menší, speciálně pro segment malých vozů vyvinuté varianty modulární platformy MEB. Poprvé je vozidlo koncipované na základě architektury MEB vybaveno pohonem předních kol.

Elektromotor poskytuje maximální výkon 172 kW (234 k) a umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Baterie s kapacitou 57 kWh by měla zajistit dojezd okolo 400 kilometrů.

Jan Zajíc
Diskuze (30)

Doporučujeme

8. 9. 2021 08:34
Re: 2025
mas hodne prizemni naroky, jestli o fabce uvazujes jako o rodinnym autu. jestli za rodinu povazujes sebe a krecka, tak to pak mozna jo ...
mas pravdu, za 4 roky to muze byt jeste niz
8. 9. 2021 00:17
Re: V Německu to bude s dotací od 11 000, levněší než Fabia,
Přesně, to říkala už Margaret Teacher. :-) :yes:
Avatar - twistedTSD
7. 9. 2021 21:10
Re: 2025
Vůbec nevíš, kolik to bude stát za 4 roky. Asi jako kdyby někdo před čtyřmi lety predikoval cenu stavebních materiálů. Fabka 1.5 TSI se na rozdíl od takových zgerbů dá použít jako jedno auto pro rodinu, k tomuhle si budeš udržovat dvacetiletý Passat.
Avatar - twistedTSD
7. 9. 2021 21:05
Re: Baví mě ty zelený PR žvásty.
A jak s tím souvisí, jestli máš interiér z PET? Ta auta se po skončení životnosti hází do moře?
7. 9. 2021 13:58
2025
to 1kWh aku bude pod $80, takze tech 60kWh aku bude za cca 5tis E i s DPH
15tis E na zbytek, to bude uplne v pohode
bude to za cca stejny peniz jako vobycejna fabka 1.5tsi s o tretinu mensim vykonem a ctyrnasobne vetsima provoznima nakladama
v ty dobe zacnou byt maly auta velikosti fabie se spalovakem tezko prodejny