VW končí s klasickými závodními speciály, na tratích už bude jen bzučet
Volkswagen to s přechodem na elektromobilitu myslí smrtelně vážně. A to nejen v ulicích, ale také na závodních tratích.
Všichni jsme tušili, že se snaha automobilky Volkswagen o urychlený přechod na elektromobilitu dotkne i motosportu, asi nikdo však nečekal, že to přijde tak rychle a s takovou razancí. Automobilka totiž v pátek oznámila, že plánuje ukončit všechny své aktivity v motosportu, samozřejmě s výjimkou elektrických modelů.
Automobilka přitom své rozhodnutí z části opírá o úspěchy elektrického závodního prototypu ID.R, který stanovil rekord mezi elektromobily na Pikes Peak, Nürburgringu, v Goodwoodu i na náročné čínské silnici vedoucí na horu Tianmen.
„Volkswagen Motorsport dobyl s ID.R nová území a jeho rekordy po celém světě demonstrují obrovský potenciál elektrického pohonu. Nyní nastal čas učinit další krok směrem k budoucnosti: v motosportu se Volkswagen rezolutně zavazuje k e-mobilitě a rozloučí se s továrními týmy využívajícími spalovací motory,“ uvedl Dr. Frank Welsch, člen představenstva Volkswagen osobní vozy odpovědný za technický vývoj.
Budoucí závodní vozy z programu Volkswagen motosport tak budou už jen elektrické a jejich základem by se měla stát modulární elektrická platforma MEB. S jejím vývojem a úpravami však nově budou ve větší míře pomáhat i odborníci z programu Volkswagen Motorsport, jak potvrdil jeho ředitel Sven Smeets.
„Elektrická mobilita nabízí obrovský vývojový potenciál, a v tomto ohledu může být motoristický sport průkopníkem: na jedné straně může sloužit jako dynamická laboratoř pro vývoj budoucích produkčních vozidel, a na druhé straně jako přesvědčivá marketingová platforma, která ještě víc inspiruje lidi směrem k elektromobilně. I z toho důvodu se více zaměříme na elektrifikaci u továrních závodních týmů a zvýšíme naše aktivity při vývoji platformy MEB,“ uvedl Smeets v tiskové zprávě.
Společně s touto zprávu také Volkswagen informoval, že ke konci roku ukončí výrobu závodního speciálu Volkswagen Golf GTI TRC, přičemž s jeho nástupcem na platformě nového modelu už se nepočítá. Zákazníci se však nemusí bát, zákaznický servis a dodávky náhradních dílů jim budou dlouhodobě garantovány.
Závodní Polo GTI R5 však zůstane jednou z nedílných součástí zákaznického programu Volkswagen Motorsport a jeho výroba bude i nadále pokračovat, stejně jako zákaznická podpora, dodávky náhradních dílů a další vývoj modelu. Tovární týmy s Polem GTI R5 už se ale dalších závodů účastnit nebudou.