Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW T7 se začíná rýsovat. Nový Multivan vsadí na MQB, Transporter vyvine Ford

David Bureš David Bureš 24. 6. 2020 • 13:46
46
23
Zobrazit náhledy (46)
Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ

Výrazně modernizovaný Volkswagen řady T6.1 se začal prodávat teprve loni, už se však mluví o nástupci. Čekají ho rozsáhlé změny.

Volkswagen řady T je už nedílnou součástí nabídky německé značky, vždyť první generace se začala prodávat už v roce 1950. Tehdy se mu říkalo Typ 2 ( Typ 1 byl Brouk), zpětně se ale pro zpřehlednění nazývá T1. Aktuálně je v nabídce již šestá generace T6, loni rozsáhle modernizovaná (tzv. T6.1), která nabízí širokou paletu verzí. Už se však blíží nástupce, tzv. Volkswagen T7, kterého podle zákulisních informací čekají velké změny.

Dnešní nabídka T6.1 čítá jak ryze užitkový Transporter, tak model Caravelle kombinující prvky osobních a užitkových vozů, stejně jako už ryze osobní Multivan nebo obytnou Caravelle. Všechny tyto deriváty přitom sdílí i svůj technický základ, což se však u nástupce má změnit.

Zatím se nejčastěji mluví o nové generaci osobního Multivanu, s jejímž příchodem se počítá v roce 2021. Auto se ještě více přiblíží osobním vozům, respektive MPV, což bude patrné i na technice. Volkswagen již informoval, že za základ poslouží zcela nová technika, kterou podle zákulisních zpráv bude modulární platforma MQB. O využití architektury dobře známé napříč koncernem VW Group se spekuluje už delší dobu.

Výhodou MQB je totiž vedle sdílení komponentů s ostatními vozy Volkswagen a s tím související možností snížení výrobních a vývojových nákladů možnost nasazení plug-in hybridního pohonu, jehož příchod automobilka již potvrdila. Kvůli emisním normám se zkrátka s elektrifikací musí počítat také u tohoto vozu. Přiblížení se klasickým MPV pak bude znamenat, že by příští Multivan měl nepřímo nahradit i model Sharan, který se už nové generace nedočká. Ta současná má přitom skončit již během následujících měsíců.

Multivan by se tímto krokem měl každopádně výrazněji odlišit od svých sourozenců. Pro ryze užitkový Transporter se totiž počítá se zcela jinou technikou, ostatně MQB pro dodávku není úplně vhodná platforma, když pro tuto službu nebyla primárně navržena.

Příští Transporter totiž vznikne v rámci potvrzené spolupráce mezi automobilkami Volkswagen a Ford. Konkrétně na projekt „jednotunové dodávky“ dohlíží americký výrobce, což znamená, že příští Transporter by měl do budoucna sdílet techniku se stejně velkým Fordem Transit. Realizace této spolupráce má být hotová někdy po roce 2021, což by zhruba odpovídalo nástupu nové generace Transporteru.

O budoucnosti Caravelle se naopak zatím nehovoří, je tak otázkou, jaký základ použije. Vzhledem k využití se ale nabízí spíše sdílení techniky s Transportem než s Multivanem, což platí i pro obytnou Californii.

Jisté je naopak rozšíření nabídky o elektromobil. Volkswagen totiž počítá se sériovou verzí konceptu ID. Buzz, která za základ použije elektrickou platformu MEB. Vedle osobní varianty se přitom počítá rovněž s elektrickou dodávkou. Do prodeje má ID. Buzz vstoupit v roce 2022. Jestli ji Volkswagen bude požadovat za součást řady T7, nebo za samostatně stojící model, teprve uvidíme. Velikostně by ale Buzz měl podle předběžných zpráv odpovídat Transporteru a Multivanu. Výchozí koncept měl každopádně na délku 4.942 mm.

Související články

Témata
25. 6. 2020 15:24
Re: Interiér
Snad si nikto nemysli, ze toto je finalna podoba interieru. Ako nosič je pouzita stará palubka, kde su provizorne uchytené nové diely. Bezna prax pri vyvoji vozidiel.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2020 09:07
Re: Někomu se tady v diskuzi nelíbila T6.1 tak tady máte re
To mi dělala už jednickova fabia. Prý to bylo způsobeno únikem chladicí kapaliny. Dolili a na chvíli byl pokoj.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2020 07:42
Re: Někomu se tady v diskuzi nelíbila T6.1 tak tady máte re
Grilované kuře jsem u VW koncernu nezažil, ale pravidelně se nám na služebních Škodovkách zahlásí kontrolky chladící kapaliny, včetně posledních O3.. prej je to normální, po dalším startu to zase zhasne :D
Avatar - Ozzman
25. 6. 2020 07:39
Re: Někomu se tady v diskuzi nelíbila T6.1 tak tady máte re
Když narazím na tvé původní nadšení ze spojení s Fordem v kontextu vysmívané fámy "Fordem tam a vlakem zpátky", tak jsem s Fordy vždy dojel a opakovaně do Chorvatska, ale i do Řecka, Španělska a vlastně skoro po celé Evropě a dokonce jsem se nevracel vlakem... tedy alespoň s naftovými.

Tak to třeba nakonec dobře dopadne :D
Avatar - Mikesus
25. 6. 2020 07:04
Re: Někomu se tady v diskuzi nelíbila T6.1 tak tady máte re
O tom bych mohl vyprávět třeba i s leonem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku