Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vybrali jsme nejlepší jednomístná auta: Pro řidiče-samotáře!

Mirek Mazal Mirek Mazal 22. 3. 2021 • 19:40
166
8
Zobrazit náhledy (166)
Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Tramontana R Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One Carver One BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono BAC Mono Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 SUB G1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Palatov D1 Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Peel P50 Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV

Extravagantní tipy pro soukromníky, kteří nevyhledávají spolujezdce. Netradiční samotářské speciály uvezou sotva řidiče, ale často nezapomenutelným způsobem.

Trend rostoucích karoserií moderních aut otevírá možnosti automobilek přidávat do interiéru homologovaná místa k sezení. Z portfolia sedmimístných aut si početná rodina pravděpodobně vybere, ovšem na opačném konci nabídky toho tradiční značky moc nepředvádí. Nabídka jednomístných aut zůstala menším specializovaným značkám. Řidiče-samotáře možná uspokojí jeden z deseti následujících příkladů.

1. Tramontana R

Španělská Tramontana R je civilní edice formule 1. Je pravda, že F1 jezdí ještě o třídu lépe, ale barcelonský model převzal mnoho charakteristik. Pod přidanými světlomety, okny a blatníky je ultimativní technika AMG. Přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,5 litru produkuje 529 kW (720 koní) a 1100 N.m, což je při hmotnosti necelých 1300 kilogramů dost na akceleraci 0–100 km/h za 3,6 sekundy. Zábava pro jednoho uspokojí jen tucet vážných zájemců.

Tramontana R Tramontana R

2. Carver One

Tramontana přináší formuli 1 na veřejné silnice, Carver One pro změnu umožňuje využívat kombinaci vlastností automobilu a motocyklu. Výrobce láká na pohodlí auta a dynamiku motorky. Uspořádáním kompaktní tříkolka sází na zážehový kapalinou chlazený čtyřválec DOHC o výkonu 50 kW (68 koní) a 100 N.m, což je dost z obsahu 0,7 litru. Mechanické pětistupňové řazení je zpřevodované na zrychlení ke stovce za 8,2 sekundy, maximální rychlost dosahuje 185 km/h. Cena Carveru One byla v roce uvedení 2007 30.999 eur (dnes 802 tisíc Kč). Ojetiny jsou levnější a ceny padly po uvedení ještě slabšího nástupce čistě na elektřinu.

Carver One Carver One

3. BAC Mono

Parádní volba závodního vozu určeného na běžné silnice. Mono bylo představeno v roce 2011 a nedávno dorazila další generace. Sice se zvýšila hmotnost na dále úctyhodných 570 kilogramů, ale současně byla nadopována 2,3litrová pohonná soustava Cosworth na výkon 330 koní (243 kW). Údajně pevnější karoserie byla tvarována karbonem a jediný pasažér může těžit ze sníženého aerodynamického odporu proti dřívějším variantám. Čistý průřez vzduchem pomáhá ke zrychlení na 100 km/h za 2,7 sekundy, v zatáčkách poslouží snížené těžiště a ideální rozložení muší váhy.

BAC Mono BAC Mono

4. Formule EcoBoost

Motory EcoBoost vyvolávají debaty zejména nízkoobjemovou konstrukcí prosazovanou Evropskou unií. Jestli více provokuje malá kapacita tří válců nebo lobbing EU, těžko říct, ale Ford přidal pod kotel spekulacím pomocí litrové formule, která obkroužila bájnou Severní smyčku v čase 7 minut a 22 sekund. Čas hodný upřímné poklony ztrapňuje mnoho supersportů osazených plnotučnými agregáty, zatímco jednomístná Formule EcoBoost drtila nejtěžší okruh světa pomocí Mezinárodního motoru roku o výkonu 151 kW (205 koní).

Ford Formule EcoBoost Ford Formule EcoBoost

5. Mazda Miata Mono-posto

Zvláštní kříženec byl skutečně představen v roce 2000 po úpravě druhé generace MX-5. Roadster bez čelního skla a se zakrytým místem spolujezdce napodoboval podobný Lotus Eleven či Jaguar D-Type. Troufalá modifikace nebyla pochopena, proto se Mono-posto vyhnulo sériové produkci. Studie nebyla na prodej, ale stala se inspirací kutilům vytvářejících garážové napodobeniny jednomístné Miaty.    

Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999) Mazda MX-5 Miata Mono-Posto Concept (1999)

6. SUB Three-wheeler   

Tříkolka Three-wheeler je záměrně složená z jednoduché konstrukce. Prvky těla byly omezeny na minimum, proto malé vozítko vypadá jako hračka smontovaná z ocelových trubek. Automobil má dvě kola vepředu a jedno vzadu, což je opak zmíněného Carveru One. Ze světa motorek byl použitý litrový vysokootáčkový motor, který dodává Suzuki TL1000R, výkonu 101 kW (137 koní) dosahuje  při 9500 ot./min. Bez předního okna, střechy, čtvrtého kola a dveří váží sériový Three-wheeler asi 340 kilogramů.

SUB G1 SUB G1

7. Palatov D1

Oregonská společnost vedena Dennisem Palatovem postavila auto, které se podobá prototypům závodních vozů. Spartánský, ale velmi aerodynamický speciál má zabudovaný na míru vyrobený třílitrový osmiválec pracující s výkonem 321 kW (436 koní) při brutálních 10.000 otáček. Točivý moment 298 N.m není nejvyšší, ale kompozitový Palatov se ve výsledku drží na úžasné hmotnosti 431 kilogramů.

Palatov D1 Palatov D1

8. Rinspeed Advantage R

S výškou pouhých 97 centimetrů je Rinspeed Advantage R nejnižší a vůbec první sportovní automobil na světě, který využívá benzín doplněný biopalivem vyrobeným z kuchyňského i zahradního odpadu. Vzdálenost řidiče od silnice je dynamicky přizpůsobena aktuální rychlosti, nad 75 km/h se ekologický koncept spustí do nejnižší polohy, po zpomalení pod 40 km/h se světlá výška samočinně zvýší. Zajímavostí je i „plovoucí“ kokpit, který se přizpůsobuje každé zatáčce. Avantgardní prototyp měl výkon 89,5 kW (122 koní) a 165 N.m, dynamicky to stačilo na maximálku 205 km/h.

Rinspeed Advantige Rone Rinspeed Advantige Rone

9. Peel P50

Jeden z nezábavnějších automobilů televizní série Top Gear, záběry Jeremyho Clarksona nacpaného v P50 baví neustále. Mikrovozítko se od roku 1962 vyrábí na ostrově Man, při délce 1340 milimetrů a hmotnosti 50 kilogramů není v říši aut nic menšího. Do kostry s rozvorem 1270 milimetrů se vešel jen dvoudobý motor o objemu 50 centimetrů krychlových, výkon 4 kW (5 koní) putuje na zadní kolo. Peel zbavený bezpečnostních zón jede až 65 km/h, což je něco pro odvážné samotáře.

Peel P50 Peel P50

 

10. Electra Meccanica Solo EV

Ekologická Electra patří primárně do městského provozu. Další tříkolka má přední nápravu k zatáčení a zadní kolo zařizuje pohon pomocí synchronního agregátu o výkonu 61 kW (83 koní) a 190 N.m. Ani ne půltunový elektromobil se doma nabije zhruba za tři hodiny. Kapacita lithium-iontové baterie vystačí údajně na asi 160 kilometrů dojezdu, přičemž z 0-100 km/h Meccanica zrychlí za solidních osm sekund. Před pěti léty vyšlo nové Solo na 19.888 kanadských dolarů (dnes 351.000 Kč).

Electra Meccanica Solo EV Electra Meccanica Solo EV

Související články

Témata
Avatar - speedfred
25. 3. 2021 08:48
Re: Tak já
....a slabšie kusy by potom v zákrutách odpadávali :-[] :-[]
23. 3. 2021 13:38
Re: Jednomístné
Asi bych to vysvětlil tím, že jízda na motorce pro mě osobně byla daleko větším zážitkem než nějaké přihlouplé sexuální zážitky. Za druhé jízda na motorce tak zvaně "na plno" je velmi nebezpečná pro jezdce a případný spolujezdec by nebezpečnost ještě povýšil na vyšší úroveň.
23. 3. 2021 11:18
Re: Jednomístné
Tebe sa nepáči, keď ťa nejaká pekná spolujazdkyňa zovrie stehnami? :-)
23. 3. 2021 10:49
Jednomístné
Osobně mi v současné nabídce chybí spíše dvoumístná auta. Naopak dvojsedadlo mi připadá jako naprosto zbytečné plýtvání místem (materiálem ....) u motorek.
Avatar - Dinar
23. 3. 2021 09:49
Tak já
bych byl ochoten i někoho svézt, pro pocit osamělosti mi stačí, aby se mi nemohl nacpat dopředu. K tomu mě napadá jako nevjhodnější mclaren F1. :-)