Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výhružně vypadající BMW X5 M dostalo vyšší výkon a body kit od G-Power

Filip Melich
Diskuze (0)

Pokud by náhodou někomu přišlo, že BMW X5 M má příliš malý výkon, německý úpravce G-Power rád pomůže. Jako třešničku na dortu přidává karbonový body kit a snížený podvozek.

Německý úpravce G-Power si jednu novinku nechal na samotný závěr roku. Nejnovějším výtvorem společnosti je výhružně vypadající BMW X5 M Typhoon S. Výchozímu BMW X5 M v G-Power dopřáli vizuální úpravy, snížený podvozek a zvýšený výkon.

Začněme úpravami vzhledu, které jsou sice relativně decentní, ale přidávají na celkovém dramatickém výrazu černě lakovaného sportovního SUV. BMW X5 M od G-Power dostalo balíček devíti dílů vyrobených z karbonu, a to konkrétně nový přední spojler, zadní spojler a difuzor, boční prahy a lemy blatníků.

Video se připravuje ...

Krom toho jsou na voze osazena kovaná hliníková kola Hurricane RR o průměru 23 palců. Na výsledný vzhled má pochopitelně velký vliv také světlá výška auta, proto v G-Power použili výškově stavitelné pružiny, díky nimž je BMW X5 M vepředu sníženo o 40 milimetrů a vzadu o 45 mm.

Tím se dostáváme k úpravě pohonné soustavy. Už v základní podobě 4,4litrový přeplňovaný osmiválec produkuje 441 kW a 750 Nm, případně 460 kW (a stejných 750 Nm) ve verzi Competition. Provedení Typhoon S od G-Power se však dostává dále a nabízí 597 kW. Hodnotu točivého momentu sice úpravce neuvádí, ale dá se předpokládat, že i v tomto ohledu Typhoon S překoná sériový vůz.

Vyššího výkonu bylo dosaženo především použitím větších turbodmychadel pracujících s vyšším tlakem. Pomáhá také nový výfukový systém, který snižuje zpětný tlak výfukových plynů. Výfuk z nerezové oceli končí čtveřicí koncovek s vnější částí z karbonu.

Interiér BMW X5 M byl zachován v sériové podobě a jedinou změnou v Typhoon S je speciální plaketka na středové konzole. To abyste náhodou nezapomněli, že sedíte v něčem trochu unikátnějším.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme