Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

David Bureš David Bureš 27. 7. 2016 • 13:34
19
Zobrazit náhledy (19)
Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9
Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé změny má odkazovat právě jméno, DB11 má být o „dva kroky“ dál než předchůdce.

Historie grand toureru Aston Martin DB9 se tento týden po dlouhých 13 letech uzavřela. V Gaydonu vznikly tento týden poslední exempláře tohoto vozu, který tak uvolnil prostor pro nástupce, model DB11. Start jeho produkce je naplánován na příští měsíc.

Konec DB11 automobilka oznámila na svém Twitteru, kde zveřejnila fotografii z montážní linky s popiskem: „Loučení s ikonou. Posledních devět DB9 je připraveno na finální kontrolu.“ Devítka vozů byla individualizována divizí Q, která se zaměřuje na personalizaci vzhledu aut z Gaydonu.

DB9 byla v době premiéry na frankfurtském autosalonu 2003 jako dnešní DB11 – moderním automobilem, kterým Aston Martin hleděl do budoucnosti. Proto se nástupce DB7 jmenoval DB9 a ne DB8, jak by velela logika. Vůz použil hliníkovou platformu VH, vycházející z původního vanquishe, která se posléze objevila i v ostatních modelech značky. Další astony se inspirovaly i designem auta. DB9 se navíc začala montovat v tehdy nově otevřené centrále značky v Gaydonu.

Křivky navržené Henrikem Fiskerem byly opravdu nadčasové, i dnes auto vypadá pořád nádherně, a to přestože za svoji existenci prošel vlastně jen jediným výraznějším faceliftem, a to v roce 2012. Za to technicky vůz zestárl – ať už stařičkou navigací nebo pohonným ústrojím. Kombinace atmosférického dvanáctiválce a šestistupňového automatu už v dnešní konkurenci příliš neobstojí. Proto se Aston rozhodl k radikální změně, podobné té při příchodu DB9.

DB11 je tak postavena na nové verzi architektuře VH, která má být ještě modulárnější než dříve, aby ji mohly využít různorodější modely. Pod kapotou pak pracuje přeplňovaný motor, jak velí doba, jmenovitě se jedná o 5,2litrovou V12 twin-turbo o výkonu 447 kW. Modernější je i vzhled, a to jak křivky karoserie, tak tvary kabiny.

Nový aston se začne montovat příští měsíc, přičemž prvních 1.000 vyrobených exemplářů bude osobně kontrolovat sám šéf automobilky Andy Palmer. Na unikátní kontrolu bude odkazovat speciální plaketka, která se objevila už na předprodukčních exemplářích. Pozdější vozy pak bude kontrolovat obvyklý tým inspektorů značky. První vozy by se u zákazníků měly objevit ještě před koncem roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku