Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2012 očima redaktorů: ’Letos dominují auta pro obyčejné lidi’

Diskuze (13)
Převládajícím dojmem z právě probíhajícího autosalonu je střízlivost, říkají ti, kteří byli přímo na místě.

Kdo se letos vydá na autosalon do Ženevy, uvidí hlavně auta pro obyčejné lidi. Ne že by chyběly nové sporťáky (třeba Ferrari F12berlinetta) ani vizionářské studie, které nikdy na silnici neuvidíme.

Všeho toho je ale méně, hlavní proud ženevských premiér nese nové kompaktní modely – ať už hned tři různá korejská kombi nebo konkurenty z prémiového segmentu: Audi A3, Mercedes třídy A a Volvo V40.

Komu nestačí konvenční karoserie, může se poohlédnout po SUV Opel Mokka nebo velkoprostorovém Fordu B-Max. Našponovaný rozpočet na nákup nového auta by mohl vést kroky návštěvníků k Dacii Lodgy.

Se střídmějším charakterem letošního autosalonu koresponduje menší četnost pózujících hostesek. Šetřilo se i na bombastických vizích – elektromobily na autosalonu prostě jsou, bez nereálných prohlášení o záchraně planety.

Místo dlouhodobých plánů převážilo úsilí dostat elektrický pohon v nějaké formě co nejdříve k zákazníkům. Příkladem je v Ženevě vyhlášené evropské Auto roku 2012 Opel Ampera, malá Toyota Yaris Hybrid nebo znovu uvedený elektrický Renault Zoe, u kterého se počítá ještě letos se zahájením prodeje.

O největší šok se jednoznačně postarali u Bentley. Koncept SUV s označením EXP 9 F má mimořádně kontroverzní design. Odvážná sázka přitáhla velkou pozornost. Těžko říct, co udělali v Bentley lépe než před třemi lety Aston Martin s neforemným konceptem Lagonda

Největší zájem k sobě přitáhl Mercedes s novou generací třídy A. Nově zvolená forma, která Áčko staví přímo proti ostatním hatchbackům, přinejmenším na novináře zapůsobila. Auto bylo v neustálém obležení.

Vlažnou reakci si vysloužily Subaru BRZ a Toyota GT-86. Japonské automobilky nás se svými kupé tak dlouho napínaly a lákaly, až jejich sériovou podobu bere odborná veřejnost jako naprostou samozřejmost.

Nejošklivějším autem je již zmíněný Bentley, ze sériových modelů pak disproporční MPV Dacia Lodgy. U něj je design evidentně jednou z nejnižších priorit.

Zklamáním je prázdno u některých významných značek. Vyčkávací taktiku volí Renault nebo Volkswagen. Je až k nevíře, že takto velké automobilky nepřivezly nic víc než dílčí novinky. Je to ale jen klid před bouří, velké novinky (nová generace Clia a Golfu) přijdou na podzim. To samé můžeme říct o Škodě – sázka na pětidveřové Citigo předznamenává podzimní příchod Rapidu a Octavie III.

Lukáš Vaverka, Auto.cz

Hledání nejzajímavějšího exponátu ženevského autosalonu je letos těžší než obvykle. Vybrat Bentley? To by asi mnozí čtenáři začali pochybovat o mém vkusu. Kia Cee’d je vzácným příkladem, že i obyčejné auto může mít geniálně propracovaný design. Ale nenajde se něco lepšího? Jistě, Ferrari F12berlinetta – má strhující design, nejmodernější techniku s klasickým uspořádáním a přesto posouvá fyzikální zákony zase o kousek dál. zeneva2012 zeneva2012

Tomáš Kovařík, Auto Tip

Výrobci se každoročně nacpou do dvou spojených hal. Stánky tudíž nejsou tak megalomanské jako třeba ve Frankfurtu, nicméně než všechny oběháte, tak nohy bolí…

Největší dojem na mě udělaly dvě novinky: Audi A3 a Mercedes-Benz A. První precizností, druhý změnou koncepce proti předchůdci. A pak hostesky na Abarthu, Fiatu a Lancii. Naopak za největší obludnost považuji SUV EXP 9 F od Bentleye, to se bude líbit snad nanejvýš ruským magnátům a arabským šejkům.

Hyundai vystavoval hned vedle Porsche – i to možná signalizuje vzestup korejské značky. Nejhezčí expozici bych přisoudil Jaguaru, naopak nejmenší zájem novinářů jsem zaznamenal na stánku Škodovky. Ono když předvedete pouze Citigo v různých barvách, nelze se divit…

zeneva2012 zeneva2012

Martin Machala, Svět motorů

Nebýt loni Visionu D, nemuseli jsme do Ženevy vlastně jezdit. Novinek bylo málo, těch opravdu zajímavých ještě míň… Letos? Slibovaného Rapidu jsme se sice nedočkali, Seat Toledo nám ale škodovku dokázal nahradit. A pak, novinek jak máku. Oba novinářské dny jsme běhali po výstavišti, fotograf padal únavou… Ne jak minulý rok, kde jsme první den odpoledne už neměli skoro co dělat.

Potěšil mě odklon od zelené ekolinie. V Palexpu sice byl speciální elektropavilon, hybrid nebo elektromobil jsme našli na každém stánku… Důraz na emise a přírodu ale zdaleka nebyl tak naléhavý jako v minulých letech.

Celkově – pro mě nejzajímavější autosalon za poslední roky.

zeneva2012 zeneva2012

Diskuze (13)
10. 3. 2012 10:31
Re: Peugeot 208
Jde o to jestli to páni redaktoři věděli, či byli schopni přečíst v programu hahaha.
BTW je to podle mě jedna ze zásadních novinek Ženevy, jelikož má navázat na úspěchy svých předchůdců 205, 206, 207 ;-) Takže by rozhodně neměla chybět :yes: Hlavně, že všude cpou CitiGo..
10. 3. 2012 10:29
Re: auta pro obycejni lidi
přesně tak a pak na ně na další 4 roky klidně zapomenou... >:D
Avatar - white label
9. 3. 2012 21:29
Re: auta pro obycejni lidi
Máš poměrně svérázný diskusní styl, v úvodu příspěvku/reakce obvykle nadějně napíšeš, že něčemu rozumíš, abys to pak ve zbytku textu sám popřel... >:-[]
Avatar - white label
9. 3. 2012 21:26
Re: auta pro obycejni lidi
Tak to kladou politici všichni..., hlavně těsně před volbama.
Avatar - Ronault.
9. 3. 2012 21:19
Re: Peugeot 208
Taky jse mčekal něco o něm. Sice už představen byl, ale že by na stánku Peugeotu nebylo vůbec nic? :-O Nebo že by jej redaktoři nenašli?