Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky

Jan Mička
Diskuze (11)
Co může být lepší než pořízení drahého elektromobilu? Jeho pronájem. Za Fiat 500e nyní nestojí více než jeden pár bot!

Říká se, že v elektrických vozech je budoucnost automobilismu, na toto téma už ale proběhlo tolik diskusí, že snad ani nemá smysl otevírat další. Pravdou nicméně zůstává, že i navzdory rostoucímu počtu elektrických modelů tyto vozy stále nejsou z nejlevnějšího kraje, a to nejen z pohledu koncového zákazníka, ale i z pohledu výrobních nákladů.

Například Sergio Marchionne v roce 2014 nabádal zákazníky, aby si nekupovali Fiat 500e, protože na každém vyrobeném kousku FCA ztrácí asi 14.000 dolarů (tehdy asi 280.000 Kč). „Jsem dost upřímný na to, abych vám to řekl napřímo,“ řekl tehdy Marchionne. Tento elektromobil byl představen v roce 2012 a ve vybraných státech USA měl sloužit jako nástroj ke splnění emisních limitů. Bez jeho přičinění by se už možná po Kalifornii nepohybovaly rozežrané vozy Jeep, Ram, Dodge nebo Chrysler. Je ale prostě moc drahý.

Fiat 500e se aktuálně prodává za 31.800 dolarů, což je podle aktuálního kurtu asi 808.000 Kč, přímo od fiatu si jej však můžete pronajmout na 3 roky za 149 dolarů měsíčně (asi 3800 korun). Proběh je omezen na 12.000 mil ročně (19.312 km), platí se za nadměrné opotřebení vozu a za každou míli navíc dáte zhruba šest korun.

Vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil, není omezení kilometrů až takovým problémem, měsíční nájem je ale stále docela vysoký. Tedy alespoň v případě, že půjdete po oficiální ceně inzerované na amerických stránkách výrobce. Dealerství v jižní Kalifornii však přišla s vlastní akcí – vůz je možné si pronajmout na tři roky za 69 dolarů měsíčně (asi 1750 korun), což je méně, než kolik u nás zaplatíte za jeden pár značkových tenisek.

Aktuálně jde o nejlevnější elektrické auto v USA, ještě nedávno tomu tak ale nebylo. Ford Focus Electric byl totiž nabízen za 138 dolarů měsíčně (asi 3500 Kč).

Jan Mička
Diskuze (11)
17. 3. 2017 10:44
Malý nájezd?
Co to je za logiku? "Vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil, není omezení kilometrů až takovým problémem..."
Já za 3 měsíce jsem s i3 ujel 8500 km kolem komína, kamarád za rok s Leafem má nájezd 70 tisíc km.
A i dealer mi tvrdil, že jeho zkušenost je taková, že koupí EV si výrazně zvýšite roční kilometrový nájezd. Jednoduše proto, že je to levné a pohodlné, tak najedete víc.
Pan redaktor si asi myslí, že když normální EV má dojezd cca. 200 km na jedno nabití, že nelze nabíjet v průběhu dne, kdy auto stojí a nelze s ním dělat delší denní nájezdy.
17. 3. 2017 07:26
Re: šup šup
Ten extrémny pokles ceny by som prijal aj tu :-) . Ako auto na mestké skákanie typu pre deti do školy/škôlky a manželku do práce super . Tých 149 mesačne je skoro zadarmo
Avatar - sendador
17. 3. 2017 07:12
za 1750 mesicne
bych ho na 3 roky podepsal jeste dnes.
Avatar - Barry Lyndon
16. 3. 2017 21:58
Re: Pěkna cena
Ono pronajímat něco, co se ztrátou 14tis dolarů stojí 31tis dolarů, za 69 dolarů měsíčně nebude asi úplně normální podnikání. Nějaký důvod k tomu jistě mají, ale dávat to za vzor mi připadá poněkud mimo...
16. 3. 2017 21:20
Re: šup šup
500e se dá koupit ojetý i tady v ČR, ale chtěj za to nesmysl. Něco jsem se s tím najezdil v Turíně, kromě děsivýho voliče "převodovky" je to bomba auto.