Prodej v Evropě za rok 2008: Trio Golf, Focus, Astra loni nikdo v nižší střední třídě neohrozil

Prodej v Evropě za rok 2008: Trio Golf, Focus, Astra loni nikdo v nižší střední třídě neohrozil

 

Když se v Evropě kupuje rodinné auto, padne volba nejčastěji na nižší střední třídu. Loni se takových vozů prodalo přes 3,9 milionu a jedná se tak o největší segment trhu.

V roce 2008 se tento segment v Evropě zmenšil o 6,9 %, celý trh s automobily přitom doznal zmenšení o 8 %. V nižší střední třídě se sice prodávají dražší auta než v kategorii malých vozů, ale prodejci ani automobilky to nemají snadné. Čtyři desítky různých modelů hovoří za mnohé. Podrobnější analýza ukazuje na to, že většinu trhu ovládá několik málo modelů, resp. značek.

Evropané kupují především evropské modely. Na prvních místech jsou známá jména, která jsou považována za domácí v Německu nebo Velké Británii, což jsou země s největšími automobilovými trhy v Evropě.

První VW Golf se loni dočkal generační obměny, která obvykle znamená krátkodobý propad (díky výběhu a doprodeji končícího a pomalejšímu náběhu nového modelu). Nic takového se - navzdory klesajícím tendencím a špatné náladě celého trhu - nestalo. Golfů se prodalo o 5,6 % více než v roce 2007. Započítány navíc nejsou počty Golfů Plus (90 tisíc ks) a Jetty (34 tisíc ks).

Doporučujeme
Prodej v Evropě za rok 2008: Třídu malých vozů vede Peugeot

Ford Focus i Opel Astra mají na kontě více než 300 tisíc prodaných vozů, ale jejich odbyt klesl o 10, resp. 20 %. Nenápadným, ale velmi důležitým hráčem v nižší střední je Peugeot, jehož model 308 přebírá štafetu od staršího 307, který se stále ještě vyrábí jako levnější varianta.

Vedení v luxusní části nižší střední třídy i tentokrát patří Audi A3, které loni prošlo, podobně jako BMW 1 (+30 %!), faceliftem. Mercedes-Benz A s poněkud netypickou koncepcí se nevešel do první desítky. Podařilo se to naopak končící generaci Renaultu Megane a Dacii Logan, oba modely ale meziročně ztrácely.

Jediným modelem neevropské značky, který figuruje v TOP10, je Toyota Auris.

Doporučujeme
Prodej v Evropě za rok 2008: Třídu mini ovládá Fiat

Druhá desítka je neméně zajímavá. Fiatů Bravo se v Evropě prodává méně než u nás tolik populárních Cee´dů. Hyundai i30 je na tom s odbytem zatím podobně jako Nissan Note. Zatímco u Nissanu je pravděpodobný další ústup, i30 by se po rozjetí výroby v ČR mělo uchytit více než v roce 2008.

Nižší střední třída - prodej v Evropě
poř.Model20082007Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Podíl na trhu [%]
1.Volkswagen Golf470399445645247545,6%11,9%
2.Ford Focus384619430792-46173-10,7%9,8%
3.Opel Astra338618423070-84452-20,0%8,6%
4.Peugeot 30823695944372192587434,0%6,0%
5.Škoda Octavia195574210589-15015-7,1%5,0%
6.Audi A3192390202769-10379-5,1%4,9%
7.BMW 11887371438324490531,2%4,8%
8.Renault Megane187730252552-64822-25,7%4,8%
9.Dacia Logan151047174920-23873-13,6%3,8%
10.Toyota Auris1379351376033320,2%3,5%
11.Mercedes-Benz A125986136608-10622-7,8%3,2%
12.Honda Civic125477134898-9421-7,0%3,2%
13.Citroen C4122263161196-38933-24,2%3,1%
14.Kia Cee'd108335688283950757,4%2,7%
15.Fiat Bravo95440809261451417,9%2,4%
16.SEAT Leon93140115898-22758-19,6%2,4%
17.Volkswagen Golf Plus89831103096-13265-12,9%2,3%
18.Hyundai i30610022360837394158,4%1,5%
19.Nissan Note6080167372-6571-9,8%1,5%
20.Volvo V50568005576610341,9%1,4%
21.SEAT Altea5432774980-20653-27,5%1,4%
22.Suzuki SX4532924945438387,8%1,4%
23.Mazda35068868827-18139-26,4%1,3%
24.Peugeot 30747514225366-177852-78,9%1,2%
25.Toyota Corolla4313480847-37713-46,6%1,1%
26.Volkswagen Jetta3470551820-17115-33,0%0,9%
27.Alfa Romeo 1473436155867-21506-38,5%0,9%
28.Volvo C302632236569-10247-28,0%0,7%
29.Fiat Sedici2433431828-7494-23,5%0,6%
30.Volvo S402374225805-2063-8,0%0,6%
31.Mitsubishi Lancer22096118391025786,6%0,6%
32.Opel Astra Classic1946323023-3560-15,5%0,5%
33.Nissan Tiida15335428611049257,8%0,4%
34.Chevrolet Lacetti1468319152-4469-23,3%0,4%
35.Lancia Delta14005---0,4%
36.Subaru Impreza1243514720-2285-15,5%0,3%
37.Dodge Caliber1120617056-5850-34,3%0,3%
38.Chevrolet Nubira682210327-3505-33,9%0,2%
39.Daihatsu Materia43025329-1027-19,3%0,1%
40.SEAT Toledo42806753-2473-36,6%0,1%
41.Chrysler PT Cruiser22866900-4614-66,9%0,1%
-Celkem39424154235088-292673-6,9%100,0%
Údaje firmy JATO zahrnují výsledky trhů zemí Evropské unie, Švýcarska, Švédska a Turecka. Nezahrnují však Rusko a některé další země východní Evropy. Zahrnuta jsou pouze osobní auta, vozy zaregistrované jako užitkové nejsou započteny.
Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
 

Přidat názorDiskuse: Prodej v Evropě za rok 2008: Trio Golf,…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Ojetý VW Golf GTI Mk5:  Radost, nebo starost? Ojetý VW Golf GTI Mk5: Radost, nebo starost?

Akronym GTI je s golfem spjatý už od počátku. Třetí a…

Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu

Volkswagen Golf je etalonem nižší střední třídy. Platí to…

 



 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Nikdy nespojovali svůj domov na březích jezera s okolním světem cestami nebo mosty. Dodnes praktikují…

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…