Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8: České ceny osmiválců. Šestiválec i dvanáctiválec potvrzen

redakce AUTO.CZ
Diskuze (61)
Nové Audi A8 se zatím nabízí s osmiválci 4,2 FSI a 4,2 TDI. Tuto dvojici ale postupně doplní vznětový šestiválec, hybridní varianta a také vrcholný dvanáctiválcový motor.

Od dubna budeme i na českých silnicích vídat novou generaci Audi A8. Výběr motorů je zatím omezený – zájemci mohou vybírat mezi zážehovou variantou 4,2 FSI quattro s cenou 2.354.500,- Kč a turbodieselem 4,2 TDI quattro za 2.466.900,- Kč. Tento stav ale není konečný, nabídka motorů bude postupně rozšiřována oběma směry.

První novinkou, na kterou se mohou zájemci o limuzínu Audi těšit, je šestiválec 3,0 TDI. Ten se dostane do prodeje v létě, na výběr bude varianta s výkonem 184 kW a pohonem všech kol nebo se 150 kW a pohonem jen předních kol. Druhá z alternativ se bude moci pochlubit kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km.

Už za měsíc na ženevském autosalonu Audi představí další verzi, která dostane hybridní pohon. Tento full hybrid bude prezentován zatím jako prototyp, k zákazníkům se dostane až v roce 2011. Audi chce z hybridů na trh nejprve uvést model Q5 Hybrid.

Tím ale výčet připravovaných variant neskončí. Ingolstadtská automobilka již chystá uvedení prodloužené verze a pevně počítá také s novou generací A8 W12 se šestilitrovým dvanáctiválcem. V případě dostatečného zájmu zákazníků se nástupce dočká i výkonnostně orientovaný model S8. Přinejmenším některé z těchto tří novinek budou mít premiéru v dubnu na autosalonu v Pekingu.

Doporučujeme
Audi A8: První statické dojmy
Doporučujeme
Představujeme: Audi A8 – Ingolstadtská olympiáda

Základní výbava osmiválcových modelů se skládá z adaptivního pneumatického odpružení, osmi airbagů, multimediálního systému MMI (měnič CD, DVD přehrávač, čtečka karet SDHC, 16GB disk), parkovacího asistentu Audi parking system plus, elektricky nastavitelných předních sedadel, tempomatu, xenonových světel Plus a dvouzónové klimatizace.

Základní konfigurace znamená látkové čalounění sedadel, dekor v kombinaci kořenové dřevo ořech/černý lesklý dekor a 17palcová šestipaprsková kola. Turbodiesel 4,2 TDI dostane automaticky 18palcová sedmipaprsková kola a elektronicky řízený zadní sportovní diferenciál.

Z příplatkové výbavy lze zvolit mimo jiné sportovní podvozek (24 tisíc Kč), navigaci MMI Touch (81 tisíc Kč), audiosystém Bose (34 tisíc Kč) nebo Bang&Olufsen (192 tisíc Kč), systémy Side assist a Lane assist (38 tisíc Kč) nebo diodové přední světlomety (53 tisíc Kč). V nabídce je také celá řada paketů pro interiér.

Audi A8 - Ceny na českém trhu
Model3,0 TDI3,0 TDI
quattro
4,2 FSI
quattro
4,2 TDI
quattro
Převodovka--8A8A
Zdvihový objem [cm3]2697269741634134
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]150/-184/-273/6800258/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-550/1500-3000445/3500800/1750-2750
Max. rychlost [km/h]-250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-6,65,75,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,69,57,6
Cena [Kč]--2.354.500,-2.466.900,-

redakce AUTO.CZ
Diskuze (61)
Avatar - Ronault.
7. 2. 2010 02:40
Re: len 16 GB disk
A taky nesedět v autě, kde i když jedeš v A8, tak nemáš absolutní klid na poslech
Avatar - bubucci
6. 2. 2010 19:42
Re: len 16 GB disk
:yes: :-) :-) :-)
6. 2. 2010 15:22
Re: len 16 GB disk
geek teda rozhodně není s jeho představama o carpc :-!

hlavně ať se nezačne řešit, jestli je MMI open source a běží na Linuxu, protože je moderní si při nudě v zácpě překompilovat jádro.
6. 2. 2010 13:18
Re: len 16 GB disk
Ale dyť to je jedno. Rozdíl nad 320 Kbs snad ani není poznat. Leda by jsi poslouchal klasiku. A to ještě musíš mít cvičené ucho...
6. 2. 2010 13:16
Re: nižší cena
Interiér podle mě Audi v 8 nemělo nikdy vynikající. Je něco jiného udělat interiér kvalitní a bezchybný. Když si kupuji auto za 3 miliony, nestačí mi jen aby doléhaly spáry a všudy byly měkčené plasty. Mohlo by třeba pořádně fungovat MMI a hlavně by měla být v Audi důstojná atmosféra. Porovnejte si kabinu Audi a MB S. S-ko je sice staré, ale kabina je pořád úžasná. A nebo interiéry Astonů, Jaguarů atd.