Koncernový večírek VW: Dobře už bylo! Auta nikoho nezajímají
V době „podieselgateové“ jsou koncernové večírky neporovnatelně méně pompézní, časy sportovních hal, tisíce návštěvníků a Pet Shop Boys jako večírkové kapely jsou dávno pryč. Teď sedíme v hale kousek od výstaviště, lidí je pár desítek, prostory skromné. A na oponě, která nejspíš skrývá koncernové novinky, se vyjímají hesla jako „electric“, „autonomous“, „social movement“ nebo „connected“… Přesně tohle chcete ve spojení s automobilovými novinkami slyšet! Ale třeba se objeví i nějaké auto, u vstupu na nás zatím vesele blikal jenom autonomní koncept sedric, tentokrát převlečený za žlutý školní autobus. Veselé! Nebudu předjímat, třeba nás Matthias Müller, nejvyšší šéf koncernu VW, překvapí. A nebude to všechno jenom autonomní, elektrické a digitální.
Start tiskovky nebyl šťastný. Šéf komunikace Volkswagenu – pan Hans-Gerd Bode, rovnou začal s tím, že automobilový průmysl prochází v posledních letech obrovskými změnami a aktuální vývoj novinky jenom urychlí. Jasně, možnost německého zákazu vznětových aut ve městech. A pak už nastoupil Matthias Müller.
Vzal to nejdřív trochu zeširoka, že nás čeká přelidnění velkých měst a pak… Jsem se trochu ztratil. Že prý to bude chtít nový přístup k mobilitě a že koncern investuje obrovské prostředky do elektromobility… Nic nového. A hlavně konkrétního. Pak se pan Müller znovu vrátil do měst a na příkladech několika megalopolí ukázal, s čím vším se v budoucnu budeme muset potýkat – osobní mobilita už není efektivní a bez car sharingu to prostě nepůjde. A pak je tu nově ustanovený speciální urban team, který velice rozumí potřebám velkých měst a připravuje inovativní řešení. Jsem tady správně na tiskovce o autech? A samozřejmě nesmíme zapomenout na populární start-upy (zmíněné sdílení aut…), které nám všem vytrhnou trn z paty.
Na auta se přece jenom dostalo, přirozeně na ta elektrická a hybridní. Do příštího roku koncern představí jedenáct nových ekomodelů, konkrétně zmíněno bylo Audi e-tron, jehož premiéra je už na spadnutí. Jako největší novinku však Matthias Müller prezentoval projekt Moia, tedy jakýsi volkswágeňácký start-up o moderní mobilitě. Najednou mi připadá, že to bylo strašně dávno, kdy se na koncernovém večírku střídali šéfové jednotlivých značek, aby představovali svá nová auta. Teď v Ženevě stojí vymazlený šéf projektu Moia - Ole Harms, a hovoří o tom, že jezdit v autě sám je něco jako prznit děti. Sdílet budete a hotovo!
Strašně rád bych skončil nějak pozitivně, ale když spadla opona, tak za největší hvězdu byl koncept I.D. Vizzion. Pak se ukázala ještě Škoda Vision X, o kousek dál stálo hybridní Bentley, Porsche zastupoval speciál z vytrvalostních závodů a novou značku Cupra závoďák. Elektrický. Dobře už bylo, kluci a holky! Zítra a pozítří se ale budeme snažit v Ženevě najít i nějaká ta normální auta. Slibuju!