reklama


Audi A3 vs. Mercedes-Benz A-Klasse vs. Volvo V40: Designový trojboj

Audi A3 vs. Mercedes-Benz A-Klasse vs. Volvo V40: Designový trojboj

 

Prémiová část segmentu C zažívá výraznou modernizační vlnu. Který z nových hatchbacků konkurujících BMW 1 Vás zaujal nejvíce?

V průběhu minulých dvou let zaznamenala oblast kompaktních hatchbacků výrazné generační změny. Něco podobného nyní zažívá prémiová část této karosářské sféry, kde dochází nejen k novým generacím a celkovému omlazení, ale také k transformaci pojetí hlavních aktérů.

Tři nové hatchbacky budou konkurovat BMW 1, soky jim budou také Alfa Romeo Giulietta, Lancia Delta, Lexus CT 200h či Citroën DS4 ze stylové odnože mainstreamové automobilky.

Designové trojboje – Speciální příloha Auto.cz

Audi A3 – Tradiční pojetí novoty

Nový design A3 může působit jako komplexní facelift, avšak tvarové změny mají mnohem zásadnější charakter, než se první pohled zdá. Přirozenými změnami oproti předchůdci je úprava masky a její přepracování na šestiúhelník. Toto řešení lepé koresponduje s ostře tvarovanými světlomety, jejichž subtilní výběžky směrem doprostřed přídě dávají vozidlu emocionální náboj. Bylo by chybou nezmínit moderní optiku, kterou lze zařadit mezi největší přínosy designu Audi za poslední léta.

Audi A3: Exkluzivní první dojmy a podrobné představení (autosalonové video)

Mírně vybroušený profil nepostihly zásadní změny. Nelze však namítat disharmonii v souvislosti s modifikací přídě a zádě, což svědčí o citlivém přístupu k vyvážení celku. Plynulá linka v horní polovině pontonu, podobně jako prolis nad prahem, tvoří oživující prvek jeho čisté plochy.

Z designu zadních partií můžeme vycítit paralelu s A6 Avant, byť jde o odlišnou karoserii i rozměrovou třídu. Svítilny nové optiky a horizontální směrové orientace opticky rozšiřují záď, což vzhledem k dynamice přídě přispívá tvarové harmonii.

Přístrojová deska, produkovaná v Mladé Boleslavi, potvrzuje nové myšlení v oblasti ztvárnění interiéru. Tvůrci se distancovali od dříve velmi populárního masivního středového panelu, což přineslo více vizuální lehkosti a možností práce s hravými prvky – mezi ty lze zařadit kruhové výdechy klimatizace, které jsou nyní dvojité (otočným prvkem se reguluje, zda vzduch proudí jemnou difuzí, nebo cíleně tryskou).

Obecně vzato je přístrojová deska velmi lehká a nekomplikovaná, s použitím rysů z desek v modelech A1 a Q5, s příklonem k horizontálním linkám a moderně. Můžeme tedy u ní předpokládat jistou nadčasovost, kterou však prověří následující léta.


Srovnání
 

Mercedes-Benz A-Klasse – Radikální transformace hodnot

Vize, představená loni v Šanghaji, sdělila veřejnosti mnohé. Vzhledem k tomu, jak nová generace třídy A vypadá, ji můžeme označit za předvoj nového pojetí stuttgartského hatchbacku.

Již úvodem konstatujme, že mezigenerační změny jsou u kompaktního vozu Mercedes-Benz dosti výrazné – v porovnání s těmi u Audi hned o několik generací. Dříve oblé rysy a nekonfliktní výzor nahradila sebevědomá široká maska, spolupracující s progresivními světlomety. Nasávač inklinuje ke sportovnosti po vzoru SLS, světlomety jsou však z hlediska designu zcela nové, bez jakéhokoli odkazu na již existující modely značky.

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Zmíněné světlomety poskytly solidní základ pro počátek ostrého prolisu, který protíná přední dveře a ústí v ploše těch zadních. Nejde však o jediný prostředek pro ozvláštnění boční části karoserie – pozornost pozorovatele jistě zaujme linka s citelným bodem zlomu v oblasti předních dveří. Zadní lampy postrádají dravost těch u koncepčního předobrazu, jsou však opticky kompaktní a odpovídají pojetí zádě. Oproti Audi jde o výrazné zaoblení tvarů v méně technicistním hávu.

Kruhové výdechy ventilace, příbuzné s B-Klasse a vycházející z motivu použitého v SLS, jsou osobitou a emotivní částí přístrojové desky. Oproti Audi byl zde kladen větší důraz na strukturovaný povrch materiálů a na rozdělení na jednotlivé části. V kabině dominuje výrazný schod v horní části desky, jenž tvoří předěl mezi dvěma zásadními plochami.

Volvo V40 – Nordické proměny

Nenechme se zmást označením - V40 je skutečným hatchbackem, který pokračuje v předepsaném tvarosloví s kořeny v modelech XC60, V60 a S60. Nadto jde o vozidlo, u kterého unikátním způsobem vyniká možnost skloubení plavných křivek a ostrých elementů.

Pryč jsou doby, kdy byly čelní části karoserie vozidel Volvo mohutné, se sklonem k masivnosti a rozměrným dílům. V případě V40 tvoří základ přídě kompozice mírně dekorativní masky a elegantních světlometů s mírným dynamickým nábojem. Nabízí se přirovnání k pomyslné syntéze sportovnosti E-Klasse (křivky s dynamickým průběhem a častými zlomy či prolisy na kapotě) a moderní lehkosti A3 (zde zastoupené zejména prostřednictvím tenké světelné linky v nasávači skromných rozměrů). Volvo však pracuje se zcela novými tvary.

Ženeva živě: Volvo V40 vyráží do boje proti Audi A3

Profil není u V40 sportovně ostrý jako u modelu Mercedes-Benz, ani staticky čistý ve stylu Audi. Tvoří jej hladké plochy, místy jemně oživené citelným zásahem do hmoty (horní část pontonu u zadních dveří). Silueta nepostrádá dynamiku, pracuje ale na zcela odlišné bázi jako výše uvedení sokové německého původu. Poměrně vysoká míra prosklení, atypické lampy, náznak konkávního klenutí víka zavazadlového prostoru či velmi členitý nárazník – to jsou prvky, kterými se Volvo V40 zcela zřetelně vymezuje vůči své konkurenci, nevyjímaje dva německé hatchbacky. Netradiční řešení připomíná prvky modelu C30, nelze však hovořit o nějaké souvislosti.

Kabina se stěžejním zaměřením na ergonomii a komfort evokuje dojem zabydlenosti, který je výsledkem výrazné členitosti (o poznání větší než u A3) a menšímu apelu na sportovnost, což je typické pro A-Klasse. Samozřejmostí je tenká středová konzole, jejíž kontinuitu zde mírně narušují výdechy ventilace. Přístrojová deska disponuje strmým spádem před sedadlem spolujezdce, což může přispět k pocitu útulnosti.


Audi A3
 

Mercedes-Benz A
 

Volvo V40
 
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A3 vs. Mercedes-Benz A-Klasse vs.…



reklama






reklama




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama