Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes E 350 BlueTec: Od září s devítistupňovým automatem

Diskuze (23)
České zastoupení Mercedesu zařadilo do nabídky šestiválcovou třídu E vybavenou novou devítistupňovou převodovkou. Představí se na autosalonu ve Frankfurtu a ihned zamíří k zákazníkům.

Na podzim odstartuje nová éra automatických převodovek. Nejen že k prvním zákazníkům dorazí Range Rover Evoque vybavený devítirychlostní skříní ZF, podobnou inovaci chystá i Mercedes-Benz. Jeho převodovka se jmenuje 9G-Tronic Plus a nejprve se představí v šestiválcové třídě E – dieselovém modelu E 350 BlueTec.

Nová převodovka je zatím určena pouze pro pohon zadních kol. U třílitrového šestiválce, který mimochodem splňuje emisní normu Euro 6, sníží spotřebu paliva o 0,2 litru – v kombinovaném režimu na 5,3 l/100 km. Cena se nemění, sedan stojí 1.344.310 Kč a kombi 1.426.590 Kč.

V aktuální nabídce najdeme i další novinky. Nová verze dieselového čtyřválce E 220 BlueTec (125 kW) splňuje emisní normu Euro 6. Standardně má sedmistupňový automat, stejně jako nové provedení E 220 CDI BlueEfficiency Edition – oběma modelům je společná i kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km a cena 1.160.390 Kč.

Nabídku zážehových motorů zase obohatila nová generace plynového pohonu E 200 Natural Gas Drive s dvoulitrem o výkonu 115 kW. Ve srovnání s předchozím E 200 NGT má sice o 5 kW nižší výkon, nabídne ale výběr mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem (dříve povinně pětistupňový automat). Došlo také ke zvětšení objemu o dva decilitry, točivý moment povyrostl z 240 na 270 N.m a kompresor ustoupil turbodmychadlu. Stejný agregát pohání i plynovou verzi třídy B.

Diskuze (23)
24. 7. 2013 15:03
Re: BLBOST
V trojce se osmička řadila snad už při stovce:-))))
český překlad: v trojkovém BMW se osmá rychlost řadila už při sto km/hodinu
23. 7. 2013 13:31
Re: BLBOST
To není pravda. Já 8 stupňů mám a na 8 jezdím dost, samozřejmě na dálnici, ale i na rychlejších cestách třeba v rámci města.
Avatar - WinDiesel
23. 7. 2013 12:22
Re: fakta a mýty kinematiky
V Mercedesu mi tvrdili, že se olej v převodovce mění 1x a potom už nikdy. Mám je tlačit?
Já osobně jsem spíše pro kratší intervaly výměn.
23. 7. 2013 11:15
BLBOST
Jel sem v autě s 8 kvaltem a ten 8 kvalt je tam do počtu ... na ten to ani nejede, možná z kopca
Avatar - vabis
23. 7. 2013 10:51
Re: fakta a mýty kinematiky
Nejvíc vyšmechtán je obecně ten převodový stupněň, na který se rozjíždí popř. ten, který se tam hází nejčastěji. U klasického automatu bych tedy čekal II. (na I. se odlepuje jen při plném plynu). … Naopak zpátečka bývá skoro panenská. Proto také na starých vránách erko tahá houževnatěji než déčko (byť R má kratší převod jj).

ps. hlavně v tom vyměňte jedou za cca 50tkm/5let origo náplň a za jízdy tomu "nepomáhejte", pak to bude namáhané nejméně :yes: