Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes už čile pracuje na nové třídě S. Už ale nepočítá s kupé ani kabrioletem

David Bureš
Diskuze (6)

Dnešní třída S čítá šest karosářských derivátů. V nadcházející generaci vlajkové lodi Mercedesu se její nabídka bohužel zúží.

Mercedes-Benz třídy S v aktuální generaci uvedené v roce 2013 výrazně rozšířil nabídku dostupných verzí. Výchozí limuzína postupně nabídla hned čtyři provedení délky, výchozí, s prodlouženým rozvorem, s extra prodlouženým rozvorem (Mercedes-Maybach) a superprodlouženou reprezentativní variantu (Pullman), které ještě doplnily odvozené kupé a kabriolet. A to se dlouho spekulovalo ještě o příchodu velkého čtyřdveřového kupé. Nástupce však dostupné portfolio opět zase omezí.

Nová generace chystaná pro rok 2020 totiž bude dostupná opět jen jako sedan, v několika variantách. Krásné kupé a kabriolet podle zpráv magazínu Automobile skončí bez nástupce, údajně z důvodu nízkých prodejů těchto variant.

To však neznamená blížící se konec krásné dvojice. Sedan třídy S sice bude mezigeneračně nahrazen již v příštím roce, stávající kupé a kabriolet se ale ještě nějakou dobu budou prodávat po boku novinky. Životní cyklus tohoto druhu automobilů je zkrátka delší než u limuzín, navíc konkrétně S kabriolet se zatím neprodává nijak dlouho. Na český trh bylo uvedeno na začátku roku 2016, zatím má tak za sebou jen tři roky života.

Video se připravuje ...

Navíc je otázkou, zda kupé a kabriolet nebudou nahrazeny nějakými elektrickými modely. Mercedes chystá výrazně rozšířit nabídku svých elektromobilů, a tak by se příchod elektrického luxusního kupé nebo kabrioletu doslova nabízel. Dojezd u nich není tolik podstatný, při jejich vysoké ceně by nemusely vadit ani drahé baterie. A co víc, Mercedes vedle nové třídy S nabídne také limuzínu s elektrickým pohonem, s odlišným designem než příští S-Klasse a svébytnou technikou, a tak by další modely na její bázi dávaly smysl.

Případný konec kupé a kabrioletu každopádně nebude jedinou změnou v nabídce třídy S. Očekává se konec základní varianty, „krátkému“ S-Klasse se dnes rozměrově už tolik přiblížilo o segment menší E-Klasse, že začíná pozbývat smysl. A tak by nová třída S mohla být minimálně 5,3 metru dlouhým sedanem.

Jak to nakonec s Mercedesem třídy S bude, uvidíme již v příštím roce. Jisté je každopádně to, že vůz dostane tu nejmodernější techniku, aby se opět stal králem mezi luxusními sedany. Kvůli emisním normám pak všechny dostupné motorizace budou mildhybridy. Dorazí též plug-in hybrid, s bateriemi umožňujícími údajně dojezd až 100 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Naopak čistě elektrická varianta s ohledem na příchod elektrolimuzíny EQ S logicky nedorazí. Skončí i dvanáctiválcové provedení.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - ZZ
28. 2. 2019 22:03
Re: To sa mi nezda
Myslím si to samé. Nahradí jiným názvem. Zrovna oni na to klientelu vždy najdou. :yes:
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2019 18:21
dalo sa to cakat
vravim to uz dlhsie ze kabria a kupatka o par rokov ostanu uz len pre zopar exkluzivnych znaciek
ako su ferrari lambo a pod... ono biznis masovke s nazvom meda beda uz totizto taketo nieco dnes absolutne nesedi do biznis planu a neprinesie jej to ani cent a tak sa niet comu cudovat ... ale nam ten meda beda pada z roka na rok... smutne
Avatar - CHerokee
28. 2. 2019 15:42
Re: To sa mi nezda
SLS AMG se roky nevyrábí, to byl výjimečný model. Myslíš asi AMG GT a CLS. Souhlas...ačkoliv aktuální design CLS mi úplně nesedl.
Avatar - rokyta.p
28. 2. 2019 13:33
Re: To sa mi nezda
To jo, ale zase SLS nebo CLS jsou docela fajn :-!
Avatar - CHerokee
28. 2. 2019 13:11
Re: To sa mi nezda
Teď letí krabice. Takže mají spoustu krabic a krabic kupé, přijdou i krabice cabrio. A tradiční modely to odskáčou - SLK/SLC končí definitivně, S cupé (dříve CL) taky. Končí i SL, ale to bude asi jediný nástupce do budoucna. Je to smutné a je to škoda. S coupé a kabrio jsou nádherné kočáry.