Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R Nismo zvládne Ring za 7:08,69

Jan Mička
Diskuze (13)
Další dílek skládačky ostrých Nissanů je venku. Nové GT-R Nismo se ukázalo ještě před premiérou a hlavně byl vyzrazen jeho čas ze Severní smyčky.

Nový Nissan GT-R Nismo poznáte od běžné verze na první pohled. Vůz dostal dynamičtěji vyhlížející nárazníky, širší prahové nástavce a mohutné zadní křídlo, které má přínos pro stabilitu ve vysokých rychlostech. Automobilka vůz prezentuje v klasické barevné kombinaci Nismo – GT-R nese bílý lak karoserie, kontrastní doplňky jsou vyrobeny z uhlíkového vlákna. Nejostřejší Nissan stojí na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST.

Vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal novou dvojici turbodmychadel z verze GT3 a upravené výfukové vedení. Výsledkem je navýšení výkonu na 438 kW (595 koní), točivý moment má nyní hodnotu 650 N.m. Automobilka prozatím neuvedla dynamické vlastnosti vozu. Očekává se však zrychlení z 0-100 km/h za dobu okolo dvou sekund, původní maximální rychlost 315 km/h by také měla být minulostí. Nissan tvrdí, že technicky lze mantinely posunout ještě dál. Byla by však ohrožena životnost dvouspojkové převodovky.

Karbonové část karoserie nemá Nissan GT-R Nismo jen tak pro parádu. Snižují totiž hmotnost až o 65 kilogramů, což se při honbě za nejlepším časem na Nürburgringu pochopitelně hodí. Podle dosavadních informací bude GT-R Nismo možno doplnit také o nový podvozek Öhlins Racing, který jízdní vlastnosti posune zase o kus dál.

Nissan GT-R Nismo si odbude světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles, který pro novináře startuje již zítra. S tím souvisí zveřejnění dalších informací a možná i ceny. Ta by se podle současných informací mohla pohybovat okolo 148.000 eur, což je v přepočtu něco málo přes 4 miliony korun. Dosud nejdražší GT-R je verze Track Edition, která v Česku startuje na částce 2.845.000 korun.

Časopis Car and Driver také prozradil čas, který GT-R Nismo potřebuje k projetí slavné Nordschleife. 30. září dosáhl výsledku 7:08,69, za volantem seděl jezdec GT1 Michael Krumm. Tím značně vylepšil nejlepší výkon aktuálního provedení z roku 2010 (7:24,22) a překonal všechny konkurenty, včetně Dodge Viper a Lexusu LFA Nürburgring. Ze silničních vozidel je rychlejší jen Porsche 918 Spyder s časem 6:57, mezi automobily bez možnosti registrace do silničního provozu je rychlejší ještě Ferrari 599XX a Pagani Zonda R.

Jan Mička
Diskuze (13)
Avatar - pelikoš
19. 11. 2013 18:37
Re: a světově nejubožejší je vw
ty jsi ubohý ubožák....
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2013 10:18
Re: Nepaci
musim ti dat za pravdu, klasicke GT-R vyzera daleko lepsie a vkusnejsie, najviac mi vsak nevadi ani tak ten predok ako to zadne velke kridlo , ale ak chces byt co najrychlejsi tak krasa a elegancia musi ustupit pred funkcnostou, tak to chodi
Avatar - Uživatel_5340709
19. 11. 2013 10:08
Re: A světovou jedničkou je: VW!
U konfekce se občas něco od rendlíka najde, ale řekni jedinou technologii, součástku, nebo díleček co má GRT od renaultu /vznikal taky pár let před podepsáním smlouvy o částečném spojení kapitálů/ a já ti budu říkat do smrti Óóóó velký automobilový guru. :-!
19. 11. 2013 08:59
Nepaci
Technika OK, ale ten vzhlad ;-\ ved je to este horsie ako obycajna verzia.
Avatar - Vaeden
19. 11. 2013 07:59
Re: a světově nejubožejší je vw
ještě, aby ne, když to jsou šroty.. :-)