Nový Renault Clio RS přijede s dvouspojkovou převodovkou
Podoba čtvrté generace Renaultu Clia byla odhalena tento týden, milovníci hot hatchů ale už očekávají jeho vrcholnou variantu z dílny Renaultsportu. Vyznavači manuálních převodovek se ale této možnosti nedočkají.
Chystané Clio RS totiž bude dostupné výhradně s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch). Tu budou moci využít i některé další motorové varianty nového Clia.
Pod kapotou vozu se objeví přeplňovaný benzinový 1,6litrový čtyřválec, jehož výkon se má pohybovat okolo hodnoty 149 kW, očekávaný točivý moment je pak 224 Nm. Má se jednat o stejný motor, který se s označením 1,6 DiG-T dodává pro Nissan Juke. Atmosférický dvoulitr se tak s Cliem rozloučí spolu s odcházející aktuální generací RS.
Clio IV je výrazně lehčí než předchůdce, lehčí tak bude i vrcholná varianta RS. Pohotovostní hmotnost aktuálního Clia RS činí 1.240 kilogramů
Automobil bude mezigeneračně o něco rychlejší. Budoucí hot hatch by tak mohl akcelerovat z 0-100 km/h za 6,5 sekundy a jet maximální rychlostí 233 km/h. Současné RS je na stovce za 6,9 sekund a jede nejvýše rychlostí 225 km/h.
Nové Clio nebude dostupné s třídveřovou karoserií, RS tak bude pouze pětidveřové. Automobilka prototyp vozu prezentovala na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, z modrobílé kamufláže je ale pouze patrné, že se agresivněji tvarovaný přední nárazník bude podobat tomu z odcházející generace. Použitá kola by měla být 18palcová.
V nabídce bude opět ostřeji naladěný podvozek Cup, naopak návrat legendárního označení Clio Williams, o kterém se v posledních měsících spekulovalo, se nechystá.
Nová generace Renaultu Clio Renaultsport by měla být oficiálně představena na podzimním pařížském autosalonu, prodej auta by měl být zahájen na začátku léta 2013. Konkurenti Clia RS jsou patrní – již představený Ford Fiesta ST a chystaný Peugeot 208 GTI.