Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Clio RS přijede s dvouspojkovou převodovkou

David Bureš
Diskuze (11)
Chystaná nová generace Clia RS už nepoužije atmosférický dvoulitr, ale přeplňovanou šestnáctistovku.

Podoba čtvrté generace Renaultu Clia byla odhalena tento týden, milovníci hot hatchů ale už očekávají jeho vrcholnou variantu z dílny Renaultsportu. Vyznavači manuálních převodovek se ale této možnosti nedočkají.

Chystané Clio RS totiž bude dostupné výhradně s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch). Tu budou moci využít i některé další motorové varianty nového Clia.

Pod kapotou vozu se objeví přeplňovaný benzinový 1,6litrový čtyřválec, jehož výkon se má pohybovat okolo hodnoty 149 kW, očekávaný točivý moment je pak 224 Nm. Má se jednat o stejný motor, který se s označením 1,6 DiG-T dodává pro Nissan Juke. Atmosférický dvoulitr se tak s Cliem rozloučí spolu s odcházející aktuální generací RS.

Clio IV je výrazně lehčí než předchůdce, lehčí tak bude i vrcholná varianta RS. Pohotovostní hmotnost aktuálního Clia RS činí 1.240 kilogramů

Automobil bude mezigeneračně o něco rychlejší. Budoucí hot hatch by tak mohl akcelerovat z 0-100 km/h za 6,5 sekundy a jet maximální rychlostí 233 km/h. Současné RS je na stovce za 6,9 sekund a jede nejvýše rychlostí 225 km/h.

Nové Clio nebude dostupné s třídveřovou karoserií, RS tak bude pouze pětidveřové. Automobilka prototyp vozu prezentovala na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, z modrobílé kamufláže je ale pouze patrné, že se agresivněji tvarovaný přední nárazník bude podobat tomu z odcházející generace. Použitá kola by měla být 18palcová.

V nabídce bude opět ostřeji naladěný podvozek Cup, naopak návrat legendárního označení Clio Williams, o kterém se v posledních měsících spekulovalo, se nechystá.

Nová generace Renaultu Clio Renaultsport by měla být oficiálně představena na podzimním pařížském autosalonu, prodej auta by měl být zahájen na začátku léta 2013. Konkurenti Clia RS jsou patrní – již představený Ford Fiesta ST a chystaný Peugeot 208 GTI.

David Bureš
Diskuze (11)
6. 7. 2012 09:09
Re: R.I.P. R.S.
Recara tam mam.......ty podle me delaji polovinu auta.....sice jako daily car to neni moc prakticky, ale kdyz si clovek pocvici spravnej gymnastickej grif tak to preci jenom jde ;-) hlavne co me na tom bavi jsou ridici VW a Audi, kteri na to plivou uz z dalky a melou neco o vytunenym cliu bez motoru.....skoda ze nemam kameru i vzadu to bych mel peknou sbirku kiselejch ksichtu :-) specialisti jsou na to ridici golfu.......s vyjimkou tech co maji prave GTI, tam jsem kolikrat videl i palec nahoru..... :yes:
5. 7. 2012 23:41
Re: R.I.P. R.S.
Jj, kdyz clovek radi u omezovace, nebo zvuk kdyz v 7tisicich sundas nohu z plynu a jen poslouchas zvuk mltoru a vyfuku....

Jezdilo se mi s nim fajn..., jen ja bych volil priplatkovy recara misto obyc recar....
Avatar - PeterLuk
5. 7. 2012 18:27
Re: R.I.P. R.S.
Hej... :-(
5. 7. 2012 15:09
Re: R.I.P. R.S.
panove jsem docela rad, ze mi v garazi stoji posledni verze clia s atmosferou, radickou.....sberatelsky kousek, ktery je nyni ohrozeny druhem. no jsem zvedav o kolik srazi tu vahu, dieta je asi to jedine co by cliu prospela, jinak tocivy motor, ktery prosi o prerazeni az v 8t ot. vidime asi naposledy :-(
Avatar - Pekelná Micinka
5. 7. 2012 14:22
EDC
Technologie? Nyní i u Renault! >:D