VW Passat: Mission Unmöglich (druhé jízdní dojmy)

VW Passat: Mission Unmöglich (druhé jízdní dojmy)

 
 

O novém Passatu jsme zveřejnili už všechno myslitelné a první klasický test se dočtete za pár dní. Přesto jsou tu věci, která zatím nezazněly.

Redakce je na nohou, jako když se fasují nové tankovací karty. Malý zázrak: Nebesa se otevřela, vody se rozestoupily, Rath se někomu omluvil a my se konečně mohli svézt v zážehovém Passatu.

Českou premiéru svého klíčového modelu totiž naplánoval dovozce v centru Berlína a klasické turbodiesely na každou posádku nevyšly.

První, přiznejme že automatické pozdvižení obočí trvalo ovšem jen chvilku: Zvyk, stereotyp a prodejně drtivá převaha turbodieselů přece neznamenají, že se jimi budeme vozit věčně. Pocit je to podobný, jako když jsme před lety nastupovali do prvních Accordů, či Legacy s naftou pod kapotou. Takže přebíráme klíče od kombi, které má najeto celých 21 kilometrů a startujeme.

VW Passat: Co vás zajímá? Odpovědi

Jistě, všechny ty výrazy o neslyšném projevu motoru taky občas s lehkou nadsázkou použijeme, tady to ale platí samozřejmě: Přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI je od studeného startu příjemný a po rychlém zahřátí už o něm až do Drážďan neslyšíme. O maximu výkonu 118 kW nespekulujeme, daleko podstatnější je široký rozsah využitelných otáček. V praxi se dá jezdit na jakýkoli stupeň mezi 2500-6500 otáčkami, což například u manuální převodovky znamená v městském provozu skoro totéž jako u Volhy 21 blahé paměti: Ráno tam vrazíte dvojku a na tu jezdíte celý den.

Přehánění je to jen lehké: Zásluhou opět vylepšeného odhlučnění je například při dálničních rychlostech obtížné rozeznat pětku od šestky jinak než pohledem na otáčkoměr. V městském provozu jsme ocenili poměrně přesné manuální řazení a dobře dávkovatelné brzdy, spotřeba se u zcela syrového motoru šplhala až k devítilitrovým hodnotám. Naopak na dálnici klesaly průměrné i okamžité hodnoty povzbudivě: už od 500 najetých kilometrů jsme u tempomatových 130 km/h vyvolali poklesové mánie a hodnota se zastavila na slušných 7,1l/100 km.

Volkswagen Passat: Kompletní technická data

Vzhledem ke stupni výbavy Comfortline jsme neměli příležitost vyzkoušet oněch 19 nových či vylepšených asistentů, kterými se automobilka u aktuálního modelu chlubí, takže jen několik poznámek z praktického používání vozu, který výrobce označuje za novou generaci.

Spínač varovných blikačů a dvojici mělkých zásuvek uprostřed palubní desky nahradily podsvícené analogové hodiny. Zda je to opravdu zdůraznění luxusu, netušíme – blinkry v koloně budeme nicméně muset zapínat jinde, než jsme byli zvyklí.

S botami velikosti 47 je lehký problém – velmi rády sešlapávají kromě plynového pedálu i okraj toho brzdového.

Hrana středového panelu je opravdu poměrně tvrdá a ostrá – nohy řidiče ji nebudou mít rády.

Verze s jednodušším centrálním displejem bez navigace mají vskutku nečekanou funkci: tlačítko Phone neznamená ani připojení telefonu přes Bluetooth, ani aktivaci už připojeného telefonu, ale jen ztiší rádio.

První ani tyto druhé dojmy ovšem nenahrazují klasický test – čekejte jej jako vánoční dárek!

Volkswagen Passat: První jízdní dojmy

Škoda Superb vs. VW Passat: Designový duel

VW Passat: Ceny na českém trhu

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Passat: Mission Unmöglich (druhé jízdní dojmy)







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…