Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot zeštíhluje modelovou řadu, druhá generace kupé RCZ ale bude

Ondřej Chamilla
Diskuze (4)
Peugeot RCZ udělal pro image značky opravdu hodně, a to zejména svým vzhledem, zajímavým interiérem a skvělými jízdními vlastnostmi silnějších verzí. Proto se dočkáme i druhé generace vozu.

Máme dobrou zprávu pro ty z vás, které malé kupé RCZ okouzlilo, ať už svým atraktivním vzhledem či skvělými schopnostmi na silnici, zejména ve verzi THP 200 a RCZ-R. Automobilka sice bude zeštíhlovat portfolio modelů, s poměrně úspěšným sporťákem však počítá i nadále.

To znamená jediné, ačkoliv ze 45 vozů chce mít francouzská automobilka v roce 2020 v nabídce pouhých 24 modelů, RCZ mezi nimi bude, jak potvrdil šéf Peugeotu Maxime Picat. Vzhledem k tomu, že současné RCZ bylo faceliftované v září 2012, můžeme očekávat, že druhá generace přijde až v roce 2016. Stát bude s největší pravděpodobností na platformě EMP2 současného Peugeotu 308, takže můžeme očekávat i výrazné snížení hmotnosti vozu.

V rámci koncernu PSA se má Peugeot stát spíše luxusnější automobilkou, čímž se odliší od sesterského, avšak konkurenčního Citroënu. Dnes navíc vyšlo najevo, že Carlos Tavarez, který je nyní u kormidla celého koncernu PSA, pohřbil sériovou výrobu vzduchového hybridu Peugeot.

Ondřej Chamilla
Diskuze (4)
Avatar - Stejsn
1. 7. 2014 23:38
No to je síla
zrovna ta vzduchovka mi ze všech těch hybridů dávala největší smysl a jako jediná mě z alternativ ke klasickým spalovačkám zaujala :-( Ale že RCZ přežilo čistku je zpráva jednoznačně :yes: , málokterý současný auto má takovej šarm.
1. 7. 2014 15:11
Re: Air Hybrid
Právě, že to ani nevypadalo příliš složitě, těžko říct. Navíc PSA má celkem zajímavý Start/Stop systém, ale možná, že to dohromady už není ono? Každopádně rozjet na vzduch, pak nastartovat motor... Fakt hezká myšlenka... Asi se víc nedozvíme.
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2014 14:51
Re: Air Hybrid
Souhlas, také jsem čekal jak se ukáže v praxi. Tolik let se vyvíjí, nadšeně prezentuje, vzbuzuje rozruch a rok/dva před uvedením prvního modelu náhle konec? Na první pohled zajímavý a originální systém jakožto alternativa ke klasickým baterkovým hybridům. Samozřejmě je otázka, jak je nákladný, účinný a zkrátka - zda vedle klasického hybridního ústrojí dává smysl. To už ale asi ví jen v PSA a kdoví, možná právě proto končí. Pokud by to ale bylo jen nedostatkem financí, pak škoda dobrého nápadu.
1. 7. 2014 13:40
Air Hybrid
Hm, zrovna nedávno jsem si říkal, že je nějak ticho po pěšině kolem technologie Air Hybrid... No takže konec. Škoda, vypadalo to zajímavě, jednoduše, bez baterek...