Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault ve Frankfurtu: Ve znamení nového designového směru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Renault si dává s představením nové generace Clia na čas a na jeho stánku ve Frankfurtu je tak přehlídka faceliftovaných modelů, které doplňuje koncept Frendzy.

Renault své první SUV v sériové podobě představil a uvedl na trh v roce 2008. Nyní po třech letech na trhu se Koleos dočkal první zásadní modernizace. Ta přinesla kompletně nový design předních partií, zatímco ty zadní zůstávají prakticky beze změny.

Druhá generace Renaultu Twingo měla premiéru v roce 2007 a již nyní je jasné, že narozdíl od svého předchůdce se neudrží na trhu 14 let s jednou tváří. Francouzská automobilka přechází na nový designový styl a Twingo má tu čest stát jeho prvním nositelem.

Twingo se nyní pyšní zcela novou přídí a modernizaci se u tohoto modelu nevyhnula ani záď. V interiéru se odehrály jen úpravy detailů.

Výstavní premiéru měl ve Frankfurtu Renault Mégane RS265, který se již v červnu stačil stát nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu, když náročnou Severní smyčku zajel za 8 minut a 8 sekund.

Renault si stejně jako ostatní světové značky pro IAA samozřejmě připravil i koncept. Ten nese jméno Frendzy a jeho podobu i informace o technice automobilka zveřejnila, již začátkem července.

Designéři na tomto víceúčelovém voze rozvíjejí nový styl značky a inspirovali se tvary velkých nákladních letadel Airbus Beluga a Antonov An-224. Koncept poháněný elektromotorem má vedle svého exteriéru přitahovat pozornost i variabilitou interiéru a multimediální výbavou.

Vedle kompletních automobilů představil Renault ve Frankfurtu i dvě nové pohonné jednotky. Zážehový Energy TCe 115, který z objemu 1,2 litru poskytuje výkonem 85 kW a vznětový Energy dCi 110. Ten je s výkonem 81 kW při 4000 min-1 a točivým momentem 260 Nm od 1750 min-1 evolucí motoru 1,5 dCi. Tato pohonná jednotka se v roce 2012 objeví pod kapotami modelů Mégane a Scénic.






Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
19. 9. 2011 17:01
Re: Mlhovky
To je tvůj názor. Většina testů ale dopadne ve prospěch Scénica. P5008 může bodovat jen tou 1.6THP oproti 1.4 TCe.
19. 9. 2011 16:20
Re: Mlhovky
U Peugeota ked vynecham peknu 508ku tak jediný designový prvok co objavili je velká tlama. Twingo pred faceliftom bolo strasne konzervatívne a bezpohlavne, co sa malemu Renaultu urcite nehodi, ale teraz po facelifte vyzera hlavne RS neskutocne dobre. Suhlasim s Autofunom uz vyzera ako maly zavodak. Jedine co sa mi az tak nelubi je ten zadok, pridat dve lampy dozadu je sakra malo.
K tomu Scenicu - ako by dopadol test keby sa porovnavaly diesely, to by bol Peugeot proti 1.6 dci uplne mimo. A design - v ciernej vyzera Grandscenic vyborne.
K tomu Espace - Espace je v predaji len s minimalnym faceliftom 9 rokov je to ozaj novinka.
Avatar - Emel
19. 9. 2011 09:09
Re: Mlhovky
No předek oživení potřeboval, původní byl takový unylý... mluvím čistě o těch světýlkách na víku zavazadelníku.
19. 9. 2011 08:40
Re: Mlhovky
Hmmm a na to si přišel jak? Btw zatím co každý nový Peugeot vypadá lépe a lépe, u Rendlíka se to opravdu říct nedá. Nezlob se na mě ale to Twingo je hodně nepovedený, jak předek, tak zadek... Původní design byl celkem fajn :yes:

Co se týka těch středních MPV, tak zrovna u Scenicu to neni žádná hitparáda ani v jedný generaci. Poslední jsem si byl projet v 1.4TCe, v rámci srovnání třídy a na P5008 1.6THP fakt nemá, ani jízdním projevem ani designem... :no:

Ohledně velkých MPV zas nemá šanci stařičká 807 (16ks v ČR), tam ji Espace (52) válcuje a toho zas válcuje Galaxy/S-max (202), Sharan/Alhambra (364). Kdyby mu i někdo změnil ten znak na kapotě, tak o něm i začnu uvažovat ;-)
19. 9. 2011 07:53
Re: Mlhovky
Měl by jsi se k Renaultu chovat slušně. Přece jen je to Peugeotí vzor. PSA by bez okopčenejch MPV neexistovalo.