25.1. 2013 Auto Tip

Renault Grand Scénic po 100.000 kilometrech: Překvapivě odolný

Renault Grand Scénic po 100.000 kilometrech: Překvapivě odolný

Německý magazín AutoBild podrobil dlouhodobému testu další vůz, rodinného favorita Renault Grand Scénic s motorem 1,9 dCi. Prostorné MPV překvapilo, test na 100 tisíc km dokončilo v dobré kondici.

Tento test bude české rodiny zajímat! Renault Grand Scénic je prostorný a jako nový i ojetý vůz levnější než konkurenční modely. Jenže má proti sobě silné argumenty: francouzská značka si v uplynulé dekádě vytvořila renomé méně kvalitních aut, zvlášť pak těch s motorem 1,9 dCi pod kapotou.

Už na začátku vůz nadchnul německé redaktory těžko překonatelnou kombinací prostoru, výbavy a nízké ceny. Plusové body získal také za vnitřní prostor nebo výhled z vozu. Skeptici ale mají smůlu, protože dobrý první dojem Renault v následujících 100 tisících kilometrech udržel. Motor potěšil pružností i přiměřenou spotřebou, interiér zase odolností vůči opotřebené. Důvodem kritiky proto bylo hlavně řešení palubní desky, umístění některých ovládacích prvků nebo špatná izolace aerodynamického hluku.

Testy na 100 tisíc km: Jak Auto Bild hodnotí?

Závěrečná demontáž ukázala, že ani útroby vozu neskrývaly zásadní problém. Karoserie zcela bez rzi a motor bez významnějšího opotřebení, to je hodně dobrá vizitka Francouzů. V celkovém hodnocení dosáhl Grand Scénic na 36. místo se ziskem 13 trestných bodů. Tím se vyrovnal výsledek Laguny 2,0 dCi, zatím nejlepšího Renaultu v dlouhodobém testu Auto Bildu.

Z konkurentů lépe dopadla jen Dacia Lodgy 1,5 dCi a Toyota Verso 1,8 Valvematic. Ovšem nebýt u Grand Scénicu záruční výměny snímače u filtru pevných částic a opravy průsaku olejové vany, mohl si Renault ušetřit šest trestných bodů a vystřelit na 20. místo.

Kompletní test s rozpisem provozních nákladů, servisních nákladů, dalších závad, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním vydání Auto Tipu číslo 02/2013.

Toyota Verso po 100.000 kilometrech: Mechanicky je odolná, ale koroduje

 [600×343]
Spolupracujeme s TipCars.com
Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Grand Scénic po 100.000…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

Nový Grand Scénic je proti předchůdci delší, širší i…

Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi

Pobyl s námi v redakci přesně rok, urazil 43 210…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusní módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a odměna je jen začátek

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a…

Je to začarovaný kruh. Pokud chcete být špičkovým tenistou, prakticky nemáte na výběr. Musíte mít špičkového…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…