Test Auto.cz

BMW 550i xDrive – Long live V8

23.10. 2015
Verdikt
 

BMW 5 není špatným automobilem ani se základním dieselem, plnotučný benzinový osmiválec však udělá snad každý vůz ještě lepším.

Jsou tomu již dva roky, co se představila modernizace šesté generace BMW 5 s kódovým označením F10. Nyní jsme však dostali možnost vyzkoušet nejsilnější „běžnou“ variantu, a to model 550i s pohonem všech kol xDrive. Právě tato verze byla při faceliftu výrazně pozměněna – dostala totiž vyšší výkon díky novému motoru. Svou nespolehlivostí proslulá předfaceliftová varianta 4,4 litrového osmiválce měla výkon 300 kW a točivý moment 600 N.m, nyní však vůz má o 30 kW a 50 N.m více.

Další změny jsou spíše kosmetické – jiných světlometů, pozměněných nárazníků a dalších detailů si běžný člověk na první pohled nevšimne, ani nové ovládání infotainmentu iDrive s touchpadem také nikoho ze židle nevytrhne.

Máme zde tedy stále pětku, která působí mohutnějším a luxusnějším dojmem než předchůdce v podobě páté generace E60, zároveň však ztratila kus z jízdní atraktivity, ale o tom až později.

obrázek [600 x 369]  

My dostali k dispozici atraktivní bílou variantu s paketem M sport, devatenáctipalcovými koly a kupříkladu i příplatkovou odtrhovou hranou víka zavazadelníku, která dále zvyšuje zajímavost auta. Osobně bychom sice zvolili jinou barvu, z hlediska stylu však o mnoho hezčí pětkové BMW nenakonfigurujete.

Uvnitř oceňujeme útlý volant s retro designem, stejně jako příplatková komfortní sedadla s čalouněním hnědou kůží. Ta jsou totiž elektricky nastavitelná v mnoha směrech a navíc velmi pohodlná. Jedná se však o natolik masivní křesla, že mírně omezují prostor pro kolena zadních cestujících, což navíc pro BMW 5 nikdy nebyla silná disciplína. Pokud tedy toužíte často vozit čtveřici dospělých v maximálním komfortu, možná bude vhodnější zvolit model 5 GT. Běžnou pětku zase zvolí ti, kteří rádi řídí nebo jezdí převážně v méně lidech (případně se o komfort zadních cestujících nestarají).

Pozice za volantem je příkladná a řidiče obklopuje příjemný interiér, kterému se jen těžko něco zásadního vytýká, byť někteří konkurenti, třeba Audi A6, umí vykouzlit lepší celkový dojem. To, co na dnes již téměř vyhynulé třídě standardních, nepříliš sportovních osmiválcových sedanů každého zajímá, je však jízda. Pojďme tedy na ni

obrázek [600 x 402]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 550i xDrive

Cena v základní výbavě: 2 077 400 Kč Cena v testované výbavě: 2 656 658 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 18“ kola, pneumatiky run flat, látkové čalounění, osmistupňová automatická převodovka Steptronic, zadní parkovací čidla, bixenonové světlomety s ostřikovači, asistent rozjezdu do kopce, rádio Professional, bluetooth handsfree, přípojka USB, čtyřzónová klimatizace, velurové koberečky a další.

Výbava testovaného vozu:Elektronické nastavení tlumičů (+23.504,-), Sportovní automatická převodovka (+6.606,-), Kůže Individual Merino (+52.858,-), Alarm (+12.818,-), M sportovní paket (+101.192,-), 19 palcová M kola (+34.710,-), Dovírání dveří „soft close“ (17.082,-), Zadní kamera (+12.012,-), Komfortní elektrická sedadla vepředu (+17.888,-), Automatické zatmavování zrcátek (+10.426,-), Adaptivní inteligentní diodové světlomety (+53.144,-), Driving Assistant (+17.368,-), M zadní spoiler (+5.616,-), Head up displej (+37.102,-), HiFi systém (+13.078,-), Internet (+2.678,-), BMW Individual protisluneční ochrana oken (+12.012,-), BMW ConnectedDrive Advanced Plus (+23.218,-), Business paket (+88.322,-), Advantage paket (29.224,-).

Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

 
Technické údaje
Motor BMW 550i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 330 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 2000 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.7 / 7.1 / 9.2
Emise CO2:214
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1955 / 600
Rozměr pneu:245/40 - 275/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4907
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1464
d) rozvor (mm): 2968
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1627
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 60
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 550i xDrive – Long live V8







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…