Test Auto.cz

BMW 550i xDrive – Long live V8

23.10. 2015
Verdikt
 

BMW 5 není špatným automobilem ani se základním dieselem, plnotučný benzinový osmiválec však udělá snad každý vůz ještě lepším.

Jsou tomu již dva roky, co se představila modernizace šesté generace BMW 5 s kódovým označením F10. Nyní jsme však dostali možnost vyzkoušet nejsilnější „běžnou“ variantu, a to model 550i s pohonem všech kol xDrive. Právě tato verze byla při faceliftu výrazně pozměněna – dostala totiž vyšší výkon díky novému motoru. Svou nespolehlivostí proslulá předfaceliftová varianta 4,4 litrového osmiválce měla výkon 300 kW a točivý moment 600 N.m, nyní však vůz má o 30 kW a 50 N.m více.

Další změny jsou spíše kosmetické – jiných světlometů, pozměněných nárazníků a dalších detailů si běžný člověk na první pohled nevšimne, ani nové ovládání infotainmentu iDrive s touchpadem také nikoho ze židle nevytrhne.

Máme zde tedy stále pětku, která působí mohutnějším a luxusnějším dojmem než předchůdce v podobě páté generace E60, zároveň však ztratila kus z jízdní atraktivity, ale o tom až později.

obrázek [600 x 369]  

My dostali k dispozici atraktivní bílou variantu s paketem M sport, devatenáctipalcovými koly a kupříkladu i příplatkovou odtrhovou hranou víka zavazadelníku, která dále zvyšuje zajímavost auta. Osobně bychom sice zvolili jinou barvu, z hlediska stylu však o mnoho hezčí pětkové BMW nenakonfigurujete.

Uvnitř oceňujeme útlý volant s retro designem, stejně jako příplatková komfortní sedadla s čalouněním hnědou kůží. Ta jsou totiž elektricky nastavitelná v mnoha směrech a navíc velmi pohodlná. Jedná se však o natolik masivní křesla, že mírně omezují prostor pro kolena zadních cestujících, což navíc pro BMW 5 nikdy nebyla silná disciplína. Pokud tedy toužíte často vozit čtveřici dospělých v maximálním komfortu, možná bude vhodnější zvolit model 5 GT. Běžnou pětku zase zvolí ti, kteří rádi řídí nebo jezdí převážně v méně lidech (případně se o komfort zadních cestujících nestarají).

Pozice za volantem je příkladná a řidiče obklopuje příjemný interiér, kterému se jen těžko něco zásadního vytýká, byť někteří konkurenti, třeba Audi A6, umí vykouzlit lepší celkový dojem. To, co na dnes již téměř vyhynulé třídě standardních, nepříliš sportovních osmiválcových sedanů každého zajímá, je však jízda. Pojďme tedy na ni

obrázek [600 x 402]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 550i xDrive

Cena v základní výbavě: 2 077 400 Kč Cena v testované výbavě: 2 656 658 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 18“ kola, pneumatiky run flat, látkové čalounění, osmistupňová automatická převodovka Steptronic, zadní parkovací čidla, bixenonové světlomety s ostřikovači, asistent rozjezdu do kopce, rádio Professional, bluetooth handsfree, přípojka USB, čtyřzónová klimatizace, velurové koberečky a další.

Výbava testovaného vozu:Elektronické nastavení tlumičů (+23.504,-), Sportovní automatická převodovka (+6.606,-), Kůže Individual Merino (+52.858,-), Alarm (+12.818,-), M sportovní paket (+101.192,-), 19 palcová M kola (+34.710,-), Dovírání dveří „soft close“ (17.082,-), Zadní kamera (+12.012,-), Komfortní elektrická sedadla vepředu (+17.888,-), Automatické zatmavování zrcátek (+10.426,-), Adaptivní inteligentní diodové světlomety (+53.144,-), Driving Assistant (+17.368,-), M zadní spoiler (+5.616,-), Head up displej (+37.102,-), HiFi systém (+13.078,-), Internet (+2.678,-), BMW Individual protisluneční ochrana oken (+12.012,-), BMW ConnectedDrive Advanced Plus (+23.218,-), Business paket (+88.322,-), Advantage paket (29.224,-).

Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů

Novela silničního zákona platí od začátku října a již…

Uber prodal své první dluhopisy, zájem výrazně překonal nabídku Uber prodal své první dluhopisy, zájem výrazně překonal nabídku

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber prodal…

Poslední článek saúdského novináře: Arabský svět nejvíce potřebuje svobodu slova Poslední článek saúdského novináře: Arabský svět nejvíce potřebuje svobodu slova

Americký list The Washington Post (WP) vydal poslední…

 
Technické údaje
Motor BMW 550i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 330 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 2000 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.7 / 7.1 / 9.2
Emise CO2:214
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1955 / 600
Rozměr pneu:245/40 - 275/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4907
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1464
d) rozvor (mm): 2968
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1627
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 60
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 550i xDrive – Long live V8







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…