Test Auto.cz

Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues

12.10. 2016
Verdikt
 

Jazzová muzika umí být pěkně svižná, ne tak „japonský roomster“ se slabou třináctistovkou a variátorem.

Značka Honda si vydobyla kromě své technické úrovně pověst i tím, že spoustu věcí dělá po svém, což ale nutně nemusí znamenat, že správně. Když před téměř patnácti lety vznikal první Jazz, jela Evropa v MPV modelech a vypadalo to, že trend přeskočí i do třídy malých aut. A protože auta s vyšší stavbou karoserie mají rádi i v Japonsku, Jazz vypadal jako trefa do černého, zvlášť když si následně jeho prostornost oblíbila i Amerika.

Jenže boom malých MPV v Evropě nepropukl, auta jako Renault Modus nebo Opel Meriva skončily blamáží, a nechytila se Toyota - ani napodruhé. Dnes už je navíc jasné, že tuto třídu vyklidí i Nissan a note se stane minulostí. Co na tento trend Honda? Je sice pravda, že vyloženě krabicový design v nejnovější generaci modelu Jazz opustila, ale vyšší stavba karoserie i „monospace“ koncepce zůstávají i nadále. Největší změnou je tedy to, že teď Japonci tvrdí, že je jazz klasický subkompakt. Což o to, tato koncepce není nic proti ničemu a má své výhody. Ale i nevýhody a jednou z nich je cena.

obrázek [600 x 348]  

Honda chce za Jazz více peněz než většina konkurence za kompaktní hatchback a zrcadlem toho jsou prodeje. V Evropě se jí za první pololetí letošního roku prodalo dvacet a půl tisíce, takže se potácí na chvostu segmentu malých aut, těsně před Mazdou 2. Na druhou stranu v kategorii malých MPV si vede docela slušně – tam by to stačilo na pěkné páté místo, ne daleko od C3 Picasso a před notem a korejským duem ix20/Venga. Čeští zákazníci však do tohoto počtu přispěli pouhými 73 kusy, což je u nás až 22. místo ve třídě malých aut.

Má cena, začínající na 364.900 Kč, tedy nějaké opodstatnění, nebo zákazníci tu drahotu moudře prokoukli?

Japonský roomster

Co Honda Jazz už od první generace zvládá naprosto geniálně, je obestavění vnitřního prostoru. Nelze se asi divit tomu, že si párkrát sáhla dokonce na nejvyšší příčku prodejů v Japonsku. Současná třetí generace pak tomu dává korunu. Už není nutné dělat kompromisy v oblasti řidičova posazu, volant je dvouose stavitelný a pozice za ním se hledá snadno, sedadlo je sice kvůli nádrži umístěno výš, ale ne zase příliš vysoko a nad hlavou je vždy dostatek místa. Sedadla jsou trochu měkčí, než jsme byli v posledních letech u Hondy zvyklí, a mají lehké boční vedení, což, jak zjistíte dále, někdy opravdu může přijít vhod.

Volant by mohl mít trochu větší průměr věnce, jinak je ale příjemně malý. Místo šestistupňového manuálu s přesným a krátkých chodem tu ale máme volič převodovky CVT, která by z auta měla udělat městský ideál. To by ale nesměla být tím nejslabším článkem jazzu…

Palubní deska je možná tvarově trošku komplikovaná a s některými zvláštními detaily, ale perfektně zpracovaná a zhotovená z hodnotně působících plastů s příjemnou barvou i strukturou, v kontaktním prostoru před spolujezdcem navíc měkčená. Díky absenci masivního středového tunelu a panelu auto poskytuje skutečně velkorysou nabídku místa pro nohy.

obrázek [600 x 403]  

Pracoviště řidiče je kompletně senzorické, chybí klasické ovladače nejen infotainmentu, ale i ventilace a klimatizace, což se s oblibou kritizuje. V éře chytrých telefonů? Nalezení příslušných dotykových plošek pro úpravu proudícího vzduchu je snadné díky „navigačním“ výstupkům ve spodní části panelu a úspěšný kontakt je potvrzen akusticky, většinu infotainmentu pak lze ovládat přes multifunkční volant. Komplikovanost obsluhy palubních systémů je dost individuální záležitost, každý je zvyklý na něco jiného, po chvilce soužití to budete v jazzu mrskat jako Tom Cruise v Minority Report.

Jazz vyniká i na zadních sedadlech. Ta jsou nově umístěna výš a jsou pohodlnější, nad hlavou je podle očekávání místa nadbytek a prostor před koleny odpovídá spíše střední třídě než malým autům. Nádrž pod předními sedadly navíc přináší příjemný detail v podobě směrem vpřed mírně stoupající podlahy. Jazz si zachoval i Magic Seats s možností ukotvení sedáků ve svislé poloze pro převoz větších předmětů. A konečně kufr – s 354 litry už sice na kompakty nestačí, ale před pár lety to byl v nižší střední standard. Samozřejmostí pak je rovná ložná plocha po sklopení opěradel.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Jazz 1.3 CVT

Cena v základní výbavě: 471 900 Kč Cena v testované výbavě: 471 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém (VSA), asistent pro rozjezd do kopce, bezpečnostní paket ADAS, city break active system (ve městě do rychlosti 30 km/h, není součástí ADAS), dálkové centrální zamykání, indikátor řazení, start/stop systém, sedadla Magic Seats, nastavitelný sklon opěradla zadní lavice, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, multimediální LCD displej Honda-Connect, ovládání audia na volantu, palubní počítač, parkovací senzory vpředu a vzadu, 16palcová kola z lehké slitiny, atd.

Malá chce jako ministryně pomoci zrychlit soudní řízení Malá chce jako ministryně pomoci zrychlit soudní řízení

Zrychlit soudní řízení a vymahatelnost práva chce…

Největší síť nemocnic v regionu Penta Hospitals mění šéfa Největší síť nemocnic v regionu Penta Hospitals mění šéfa

Třiatřicet nemocnic a další tři desítky ambulantních…

Hamáček ustoupil Zemanovi, diplomacii by mohl dočasně řídit sám Hamáček ustoupil Zemanovi, diplomacii by mohl dočasně řídit sám

Šéf sociální demokracie Jan Hamáček připustil možnost, že…

Piráti, ODS a TOP 09 kritizují nominaci Taťány Malé na ministryni spravedlnosti Piráti, ODS a TOP 09 kritizují nominaci Taťány Malé na ministryni spravedlnosti

Piráti, ODS a TOP 09 kritizují nominaci poslankyně Taťány…

 
Technické údaje
Motor Honda Jazz 1.3 CVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1318
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 123 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.1 / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1314
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1098 / 473
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1694
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1472
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli

Za první rok podle údajů od zákazníků některé značky…

Škoda Felicia slaví výročí. Připomeňte si ji ve velké fotogalerii Škoda Felicia slaví výročí. Připomeňte si ji ve velké fotogalerii

V letech 1994 až 2001 bylo vyrobeno celkem 1.420.441 vozů…

 



Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve…

Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

 



 
Toyota Mega Cruiser (1995-2002): I Japonci měli  svůj Hummer

Toyota Mega Cruiser (1995-2002): I Japonci měli svůj Hummer

Dnes 18:55

Časově nepříliš vzdálenou, ale zapomenutou historickou kapitolou je pokus Toyoty o vojenské vozidlo ve stylu amerického Humvee. Existovala i civilní verze...




Blesk.cz

Domácí hamburger, salát z pomerančů a feta po řecku: 3 recepty, které musíte zkusit

Domácí hamburger, salát z pomerančů a feta po řecku:…

Je tady víkend a to je nejlepší čas zkusit v kuchyni něco nového. Což takhle naservírovat rodině třeba domácí…

500 dětí z klecí je u rodičů. V USA na ně vybrali miliony, Trump mluví o srdci

500 dětí z klecí je u rodičů. V USA na ně vybrali…

Na pět stovek dětí oddělených od jejich rodin se znovu v USA setkalo s rodiči. Snímky a záběry plačících…

 

iSport.cz

Šokující momenty MS: boží ruka, smrt za vlastní gól i Zidanova hlavička

Šokující momenty MS: boží ruka, smrt za vlastní gól…

Dvacet kapitol už čítá seriál s názvem mistrovství světa ve fotbale. Minulý týden se v Rusku rozeběhlo…

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Angela Merkelová útočí a lže!

Václav Klaus ml.: Angela Merkelová útočí a lže!

Výrokem německé kancléřky o vyhnání sudetských Němců z poválečného Československa, návrhem rozpočtu,…

Andrej Babiš prozradil složení nové vlády

Andrej Babiš prozradil složení nové vlády

Osm změn ve srovnání s aktuálním kabinetem v demisi by měla doznat druhá vládní sestava Andreje Babiše (ANO),…