Test Auto.cz

Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues

12.10. 2016
Verdikt
 

Jazzová muzika umí být pěkně svižná, ne tak „japonský roomster“ se slabou třináctistovkou a variátorem.

Značka Honda si vydobyla kromě své technické úrovně pověst i tím, že spoustu věcí dělá po svém, což ale nutně nemusí znamenat, že správně. Když před téměř patnácti lety vznikal první Jazz, jela Evropa v MPV modelech a vypadalo to, že trend přeskočí i do třídy malých aut. A protože auta s vyšší stavbou karoserie mají rádi i v Japonsku, Jazz vypadal jako trefa do černého, zvlášť když si následně jeho prostornost oblíbila i Amerika.

Jenže boom malých MPV v Evropě nepropukl, auta jako Renault Modus nebo Opel Meriva skončily blamáží, a nechytila se Toyota - ani napodruhé. Dnes už je navíc jasné, že tuto třídu vyklidí i Nissan a note se stane minulostí. Co na tento trend Honda? Je sice pravda, že vyloženě krabicový design v nejnovější generaci modelu Jazz opustila, ale vyšší stavba karoserie i „monospace“ koncepce zůstávají i nadále. Největší změnou je tedy to, že teď Japonci tvrdí, že je jazz klasický subkompakt. Což o to, tato koncepce není nic proti ničemu a má své výhody. Ale i nevýhody a jednou z nich je cena.

obrázek [600 x 348]  

Honda chce za Jazz více peněz než většina konkurence za kompaktní hatchback a zrcadlem toho jsou prodeje. V Evropě se jí za první pololetí letošního roku prodalo dvacet a půl tisíce, takže se potácí na chvostu segmentu malých aut, těsně před Mazdou 2. Na druhou stranu v kategorii malých MPV si vede docela slušně – tam by to stačilo na pěkné páté místo, ne daleko od C3 Picasso a před notem a korejským duem ix20/Venga. Čeští zákazníci však do tohoto počtu přispěli pouhými 73 kusy, což je u nás až 22. místo ve třídě malých aut.

Má cena, začínající na 364.900 Kč, tedy nějaké opodstatnění, nebo zákazníci tu drahotu moudře prokoukli?

Japonský roomster

Co Honda Jazz už od první generace zvládá naprosto geniálně, je obestavění vnitřního prostoru. Nelze se asi divit tomu, že si párkrát sáhla dokonce na nejvyšší příčku prodejů v Japonsku. Současná třetí generace pak tomu dává korunu. Už není nutné dělat kompromisy v oblasti řidičova posazu, volant je dvouose stavitelný a pozice za ním se hledá snadno, sedadlo je sice kvůli nádrži umístěno výš, ale ne zase příliš vysoko a nad hlavou je vždy dostatek místa. Sedadla jsou trochu měkčí, než jsme byli v posledních letech u Hondy zvyklí, a mají lehké boční vedení, což, jak zjistíte dále, někdy opravdu může přijít vhod.

Volant by mohl mít trochu větší průměr věnce, jinak je ale příjemně malý. Místo šestistupňového manuálu s přesným a krátkých chodem tu ale máme volič převodovky CVT, která by z auta měla udělat městský ideál. To by ale nesměla být tím nejslabším článkem jazzu…

Palubní deska je možná tvarově trošku komplikovaná a s některými zvláštními detaily, ale perfektně zpracovaná a zhotovená z hodnotně působících plastů s příjemnou barvou i strukturou, v kontaktním prostoru před spolujezdcem navíc měkčená. Díky absenci masivního středového tunelu a panelu auto poskytuje skutečně velkorysou nabídku místa pro nohy.

obrázek [600 x 403]  

Pracoviště řidiče je kompletně senzorické, chybí klasické ovladače nejen infotainmentu, ale i ventilace a klimatizace, což se s oblibou kritizuje. V éře chytrých telefonů? Nalezení příslušných dotykových plošek pro úpravu proudícího vzduchu je snadné díky „navigačním“ výstupkům ve spodní části panelu a úspěšný kontakt je potvrzen akusticky, většinu infotainmentu pak lze ovládat přes multifunkční volant. Komplikovanost obsluhy palubních systémů je dost individuální záležitost, každý je zvyklý na něco jiného, po chvilce soužití to budete v jazzu mrskat jako Tom Cruise v Minority Report.

Jazz vyniká i na zadních sedadlech. Ta jsou nově umístěna výš a jsou pohodlnější, nad hlavou je podle očekávání místa nadbytek a prostor před koleny odpovídá spíše střední třídě než malým autům. Nádrž pod předními sedadly navíc přináší příjemný detail v podobě směrem vpřed mírně stoupající podlahy. Jazz si zachoval i Magic Seats s možností ukotvení sedáků ve svislé poloze pro převoz větších předmětů. A konečně kufr – s 354 litry už sice na kompakty nestačí, ale před pár lety to byl v nižší střední standard. Samozřejmostí pak je rovná ložná plocha po sklopení opěradel.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Jazz 1.3 CVT

Cena v základní výbavě: 471 900 Kč Cena v testované výbavě: 471 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém (VSA), asistent pro rozjezd do kopce, bezpečnostní paket ADAS, city break active system (ve městě do rychlosti 30 km/h, není součástí ADAS), dálkové centrální zamykání, indikátor řazení, start/stop systém, sedadla Magic Seats, nastavitelný sklon opěradla zadní lavice, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, multimediální LCD displej Honda-Connect, ovládání audia na volantu, palubní počítač, parkovací senzory vpředu a vzadu, 16palcová kola z lehké slitiny, atd.

Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní

Připojení státu k žalobě nájemníků z bytů v pražské…

Na dovolenou k moři do KLDR? Režim vybuduje megalomanské přímořské letovisko Na dovolenou k moři do KLDR? Režim vybuduje megalomanské přímořské letovisko

Pro většinu cestovatelů toužících po bezproblémovém volnu…

Na co loví politici voliče? Na sítích využívají děti, zbraně, ale i flašky od piva Na co loví politici voliče? Na sítích využívají děti, zbraně, ale i flašky od piva

Volby do Poslanecké sněmovny se blíží, voliči rozhodnou o…

Úřad povolil další provoz druhého bloku Dukovan Úřad povolil další provoz druhého bloku Dukovan

Státní úřad pro jadernou bezpečnost (SÚJB) dnes vydal…

 
Technické údaje
Motor Honda Jazz 1.3 CVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1318
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 123 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.1 / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1314
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1098 / 473
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1694
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1472
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Opel nám ukázal Grandland X.  Známe i skoro všechna technická data Opel nám ukázal Grandland X. Známe i skoro všechna technická data

Novinka značky s bleskem ve znaku bude mít sice oficiální…

 




Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání

I třetí generace modelu Jazz zamířila do testů Euro NCAP…

 



 
Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Dnes 18:50

Hluboko v lesích Severní Karolíny buduje úspěšný závodník NASCAR se svým týmem hřbitov závodních aut, který působí strašidelně a krásně zároveň.




Blesk.cz

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první měsíc zákazu kouření?

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první…

Zákaz kouření v restauracích, který platí v Česku od konce května, přidělal práci zejména strážníkům, kteří…

Navštivte největší sbírku parních mašin v Chomutově! Otevřena bude až do září

Navštivte největší sbírku parních mašin v Chomutově!…

Počátkem června se v Chomutově otevřela největší státní sbírka historických kolejových vozidel na území České…

 

iSport.cz

Pohár FIFA ONLINE: Portugalsko - Chile 0:0. Ronaldo a spol. se bijí o finále

Pohár FIFA ONLINE: Portugalsko - Chile 0:0. Ronaldo…

Jeden krok od finále! Fotbalisté Portugalska a Chile odstartují semifinálové zápasy Poháru FIFA. Hvězdný Ronaldo…

Plzeň dala Ústí osm branek. Slavia hrála s Budějovicemi 0:0

Plzeň dala Ústí osm branek. Slavia hrála s Budějovicemi 0:0

Fotbalisté Slavie v druhém utkání letní přípravy jen remizovali s Českými Budějovicemi bez gólů a nenavázali na…

 

Reflex.cz

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Nevědomý agent StB, předseda komunistů mazaný Filip, přišel s odhalením, že Milada Horáková podala přihlášku do…

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z vrtulníku nepřítele ve vzduchu i na zemi

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z…

Lasery, které sestřelují různé cíle, už nejsou jenom výsadou napínavých filmů a sci-fi knih. Americká armáda…