Test Auto.cz

Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues

12.10. 2016
Verdikt
 

Jazzová muzika umí být pěkně svižná, ne tak „japonský roomster“ se slabou třináctistovkou a variátorem.

Značka Honda si vydobyla kromě své technické úrovně pověst i tím, že spoustu věcí dělá po svém, což ale nutně nemusí znamenat, že správně. Když před téměř patnácti lety vznikal první Jazz, jela Evropa v MPV modelech a vypadalo to, že trend přeskočí i do třídy malých aut. A protože auta s vyšší stavbou karoserie mají rádi i v Japonsku, Jazz vypadal jako trefa do černého, zvlášť když si následně jeho prostornost oblíbila i Amerika.

Jenže boom malých MPV v Evropě nepropukl, auta jako Renault Modus nebo Opel Meriva skončily blamáží, a nechytila se Toyota - ani napodruhé. Dnes už je navíc jasné, že tuto třídu vyklidí i Nissan a note se stane minulostí. Co na tento trend Honda? Je sice pravda, že vyloženě krabicový design v nejnovější generaci modelu Jazz opustila, ale vyšší stavba karoserie i „monospace“ koncepce zůstávají i nadále. Největší změnou je tedy to, že teď Japonci tvrdí, že je jazz klasický subkompakt. Což o to, tato koncepce není nic proti ničemu a má své výhody. Ale i nevýhody a jednou z nich je cena.

obrázek [600 x 348]  

Honda chce za Jazz více peněz než většina konkurence za kompaktní hatchback a zrcadlem toho jsou prodeje. V Evropě se jí za první pololetí letošního roku prodalo dvacet a půl tisíce, takže se potácí na chvostu segmentu malých aut, těsně před Mazdou 2. Na druhou stranu v kategorii malých MPV si vede docela slušně – tam by to stačilo na pěkné páté místo, ne daleko od C3 Picasso a před notem a korejským duem ix20/Venga. Čeští zákazníci však do tohoto počtu přispěli pouhými 73 kusy, což je u nás až 22. místo ve třídě malých aut.

Má cena, začínající na 364.900 Kč, tedy nějaké opodstatnění, nebo zákazníci tu drahotu moudře prokoukli?

Japonský roomster

Co Honda Jazz už od první generace zvládá naprosto geniálně, je obestavění vnitřního prostoru. Nelze se asi divit tomu, že si párkrát sáhla dokonce na nejvyšší příčku prodejů v Japonsku. Současná třetí generace pak tomu dává korunu. Už není nutné dělat kompromisy v oblasti řidičova posazu, volant je dvouose stavitelný a pozice za ním se hledá snadno, sedadlo je sice kvůli nádrži umístěno výš, ale ne zase příliš vysoko a nad hlavou je vždy dostatek místa. Sedadla jsou trochu měkčí, než jsme byli v posledních letech u Hondy zvyklí, a mají lehké boční vedení, což, jak zjistíte dále, někdy opravdu může přijít vhod.

Volant by mohl mít trochu větší průměr věnce, jinak je ale příjemně malý. Místo šestistupňového manuálu s přesným a krátkých chodem tu ale máme volič převodovky CVT, která by z auta měla udělat městský ideál. To by ale nesměla být tím nejslabším článkem jazzu…

Palubní deska je možná tvarově trošku komplikovaná a s některými zvláštními detaily, ale perfektně zpracovaná a zhotovená z hodnotně působících plastů s příjemnou barvou i strukturou, v kontaktním prostoru před spolujezdcem navíc měkčená. Díky absenci masivního středového tunelu a panelu auto poskytuje skutečně velkorysou nabídku místa pro nohy.

obrázek [600 x 403]  

Pracoviště řidiče je kompletně senzorické, chybí klasické ovladače nejen infotainmentu, ale i ventilace a klimatizace, což se s oblibou kritizuje. V éře chytrých telefonů? Nalezení příslušných dotykových plošek pro úpravu proudícího vzduchu je snadné díky „navigačním“ výstupkům ve spodní části panelu a úspěšný kontakt je potvrzen akusticky, většinu infotainmentu pak lze ovládat přes multifunkční volant. Komplikovanost obsluhy palubních systémů je dost individuální záležitost, každý je zvyklý na něco jiného, po chvilce soužití to budete v jazzu mrskat jako Tom Cruise v Minority Report.

Jazz vyniká i na zadních sedadlech. Ta jsou nově umístěna výš a jsou pohodlnější, nad hlavou je podle očekávání místa nadbytek a prostor před koleny odpovídá spíše střední třídě než malým autům. Nádrž pod předními sedadly navíc přináší příjemný detail v podobě směrem vpřed mírně stoupající podlahy. Jazz si zachoval i Magic Seats s možností ukotvení sedáků ve svislé poloze pro převoz větších předmětů. A konečně kufr – s 354 litry už sice na kompakty nestačí, ale před pár lety to byl v nižší střední standard. Samozřejmostí pak je rovná ložná plocha po sklopení opěradel.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Jazz 1.3 CVT

Cena v základní výbavě: 471 900 Kč Cena v testované výbavě: 471 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém (VSA), asistent pro rozjezd do kopce, bezpečnostní paket ADAS, city break active system (ve městě do rychlosti 30 km/h, není součástí ADAS), dálkové centrální zamykání, indikátor řazení, start/stop systém, sedadla Magic Seats, nastavitelný sklon opěradla zadní lavice, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, multimediální LCD displej Honda-Connect, ovládání audia na volantu, palubní počítač, parkovací senzory vpředu a vzadu, 16palcová kola z lehké slitiny, atd.

Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
Technické údaje
Motor Honda Jazz 1.3 CVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1318
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 123 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.1 / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1314
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1098 / 473
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1694
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1472
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve…

Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

 



 
Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Dnes 16:51

Čerpací stanice by do budoucna mohly rozšířit sortiment o vodík. Za volantem Hondy Clarity Fuel Cell jsme si vyzkoušeli, jak probíhá jeho tankování.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…