Test Auto.cz

Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues

12.10. 2016
Verdikt
 

Jazzová muzika umí být pěkně svižná, ne tak „japonský roomster“ se slabou třináctistovkou a variátorem.

Značka Honda si vydobyla kromě své technické úrovně pověst i tím, že spoustu věcí dělá po svém, což ale nutně nemusí znamenat, že správně. Když před téměř patnácti lety vznikal první Jazz, jela Evropa v MPV modelech a vypadalo to, že trend přeskočí i do třídy malých aut. A protože auta s vyšší stavbou karoserie mají rádi i v Japonsku, Jazz vypadal jako trefa do černého, zvlášť když si následně jeho prostornost oblíbila i Amerika.

Jenže boom malých MPV v Evropě nepropukl, auta jako Renault Modus nebo Opel Meriva skončily blamáží, a nechytila se Toyota - ani napodruhé. Dnes už je navíc jasné, že tuto třídu vyklidí i Nissan a note se stane minulostí. Co na tento trend Honda? Je sice pravda, že vyloženě krabicový design v nejnovější generaci modelu Jazz opustila, ale vyšší stavba karoserie i „monospace“ koncepce zůstávají i nadále. Největší změnou je tedy to, že teď Japonci tvrdí, že je jazz klasický subkompakt. Což o to, tato koncepce není nic proti ničemu a má své výhody. Ale i nevýhody a jednou z nich je cena.

obrázek [600 x 348]  

Honda chce za Jazz více peněz než většina konkurence za kompaktní hatchback a zrcadlem toho jsou prodeje. V Evropě se jí za první pololetí letošního roku prodalo dvacet a půl tisíce, takže se potácí na chvostu segmentu malých aut, těsně před Mazdou 2. Na druhou stranu v kategorii malých MPV si vede docela slušně – tam by to stačilo na pěkné páté místo, ne daleko od C3 Picasso a před notem a korejským duem ix20/Venga. Čeští zákazníci však do tohoto počtu přispěli pouhými 73 kusy, což je u nás až 22. místo ve třídě malých aut.

Má cena, začínající na 364.900 Kč, tedy nějaké opodstatnění, nebo zákazníci tu drahotu moudře prokoukli?

Japonský roomster

Co Honda Jazz už od první generace zvládá naprosto geniálně, je obestavění vnitřního prostoru. Nelze se asi divit tomu, že si párkrát sáhla dokonce na nejvyšší příčku prodejů v Japonsku. Současná třetí generace pak tomu dává korunu. Už není nutné dělat kompromisy v oblasti řidičova posazu, volant je dvouose stavitelný a pozice za ním se hledá snadno, sedadlo je sice kvůli nádrži umístěno výš, ale ne zase příliš vysoko a nad hlavou je vždy dostatek místa. Sedadla jsou trochu měkčí, než jsme byli v posledních letech u Hondy zvyklí, a mají lehké boční vedení, což, jak zjistíte dále, někdy opravdu může přijít vhod.

Volant by mohl mít trochu větší průměr věnce, jinak je ale příjemně malý. Místo šestistupňového manuálu s přesným a krátkých chodem tu ale máme volič převodovky CVT, která by z auta měla udělat městský ideál. To by ale nesměla být tím nejslabším článkem jazzu…

Palubní deska je možná tvarově trošku komplikovaná a s některými zvláštními detaily, ale perfektně zpracovaná a zhotovená z hodnotně působících plastů s příjemnou barvou i strukturou, v kontaktním prostoru před spolujezdcem navíc měkčená. Díky absenci masivního středového tunelu a panelu auto poskytuje skutečně velkorysou nabídku místa pro nohy.

obrázek [600 x 403]  

Pracoviště řidiče je kompletně senzorické, chybí klasické ovladače nejen infotainmentu, ale i ventilace a klimatizace, což se s oblibou kritizuje. V éře chytrých telefonů? Nalezení příslušných dotykových plošek pro úpravu proudícího vzduchu je snadné díky „navigačním“ výstupkům ve spodní části panelu a úspěšný kontakt je potvrzen akusticky, většinu infotainmentu pak lze ovládat přes multifunkční volant. Komplikovanost obsluhy palubních systémů je dost individuální záležitost, každý je zvyklý na něco jiného, po chvilce soužití to budete v jazzu mrskat jako Tom Cruise v Minority Report.

Jazz vyniká i na zadních sedadlech. Ta jsou nově umístěna výš a jsou pohodlnější, nad hlavou je podle očekávání místa nadbytek a prostor před koleny odpovídá spíše střední třídě než malým autům. Nádrž pod předními sedadly navíc přináší příjemný detail v podobě směrem vpřed mírně stoupající podlahy. Jazz si zachoval i Magic Seats s možností ukotvení sedáků ve svislé poloze pro převoz větších předmětů. A konečně kufr – s 354 litry už sice na kompakty nestačí, ale před pár lety to byl v nižší střední standard. Samozřejmostí pak je rovná ložná plocha po sklopení opěradel.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Jazz 1.3 CVT

Cena v základní výbavě: 471 900 Kč Cena v testované výbavě: 471 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém (VSA), asistent pro rozjezd do kopce, bezpečnostní paket ADAS, city break active system (ve městě do rychlosti 30 km/h, není součástí ADAS), dálkové centrální zamykání, indikátor řazení, start/stop systém, sedadla Magic Seats, nastavitelný sklon opěradla zadní lavice, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, multimediální LCD displej Honda-Connect, ovládání audia na volantu, palubní počítač, parkovací senzory vpředu a vzadu, 16palcová kola z lehké slitiny, atd.

Firma miliardáře Krúpy už nechce od ČEZ sídliště v pražské Písnici Firma miliardáře Krúpy už nechce od ČEZ sídliště v pražské Písnici

Firma Kennial nekoupí více než 700 bytů na sídlišti v…

Philip Morris letos vtrhne do Čech s chytrou cigaretou, cílí na miliardové tržby Philip Morris letos vtrhne do Čech s chytrou cigaretou, cílí na miliardové tržby

Tabákový gigant Philip Morris chystá ve druhém pololetí…

Pojišťovnám se v prvním čtvrtletí dařilo, vybraly více na pojistném Pojišťovnám se v prvním čtvrtletí dařilo, vybraly více na pojistném

Český pojistný trh v letošním 1. čtvrtletí mírně zrychlil…

Ekonomika USA výrazně zpomalila růst, spotřebitelé málo utráceli Ekonomika USA výrazně zpomalila růst, spotřebitelé málo utráceli

Americká ekonomika zpomalila v prvním čtvrtletí růst na…

 
Technické údaje
Motor Honda Jazz 1.3 CVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1318
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 123 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.1 / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1314
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1098 / 473
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1694
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1472
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu

Policie v Estonsku se rozhodla netradičně ukončit…

 




Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání

I třetí generace modelu Jazz zamířila do testů Euro NCAP…

 



 
Proč se nová Škoda jmenuje Karoq? Tohle byste nevymysleli!

Proč se nová Škoda jmenuje Karoq? Tohle byste nevymysleli!

Dnes 13:51

Jméno Karoq souvisí se sjednocením systému názvů SUV značky Škoda. Nevzniklo úplnou náhodou, jeho historie nás přivádí až k původním obyvatelům Aljašky.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?! Před 8 lety ale byla vdaná

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?!…

Herečka Tatiana Vilhelmová (38) je už víc než čtyři roky šťastná po boku Vojty Dyka (38). Netají se tím, že své…

 

iSport.cz

Šarapovová ve Stuttgartu válí. Po návratu neztratila set a je v semifinále

Šarapovová ve Stuttgartu válí. Po návratu neztratila…

Na prvním turnaji po trestu za doping si bývalá světová jednička Maria Šarapovová zahraje minimálně semifinále.…

Jágrův učeň, střelec Laine i zkušení lídři. Tyhle hvězdy na MS neuvidíte!

Jágrův učeň, střelec Laine i zkušení lídři. Tyhle…

Výběrové zboží. Elita. Ti, co v NHL rozhodují zápasy či dělají rozdíly ve vypjatých duelech. Jenže na hokejovém…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…